Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 1 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) -Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη WILHELM VON HUMBOLDT | 20 Ιανουαρίου 2021, 13:40
Το παρόν νομοσχέδιο κινείται σε σωστή κατεύθυνση, διότι θέλει να καθιερώσει και στην Ελλάδα τα αυτονόητα που υφίστανται σε όλα τα Πανεπιστήμια των ευνομούμενων κρατών του πλανήτη. Παντού υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις εισαγωγής και αποφοίτησης από το Πανεπιστήμιο, ώστε να εξασφαλίζεται το κύρος του πτυχίου. Αλλιώς είναι σαν να σου δίνω 1 εκ. ευρώ με πληθωρισμό 5.000%. Δηλαδή το ποσό αυτό δεν έχει καμία αξία. Πρέπει επιτέλους σαν ελληνική κοινωνία να αποφασίσουμε τι θέλουμε να είναι τα Πανεπιστήμια μια φάμπρικα που να παράγουν μόνο πτυχιούχους η να παράγουν επιστήμονες προς όφελος της κοινωνίας και της οικονομίας. Η μαζική παραγωγή πτυχιούχων έχει ως αποτέλεσμα όλοι αυτοί να ετεροαπασχολούνται ή να υποαπασχολούνται και να μην εργάζονται στο αντικείμενο των σπουδών τους. Η ανεργία των πτυχιούχων στην Ελλάδα είναι η μεγαλύτερη στη Δυτική Ευρώπη. Έτσι μεγαλώνουμε νέους ανθρώπους που συσσωρεύουν μόνο οργή και θυμό μέσα τους. Επίσης πρέπει να σταματήσει στην Ελλάδα η ιδεολογική εμμονή να αναπαράγεται αυτή η καραμέλα ότι η καθιέρωση εισαγωγικής βάσης και ορίου σπουδών στρέφεται κατά των λαϊκών τάξεων. Το εάν μορφωθεί καλά ένα παιδί δεν παίζει ρόλο διεθνώς η οικονομική τάξη του, αλλά εάν μεγαλώνει σε μια οικογένεια που δίνει έμφαση στη μάθηση και όχι στα υλικά αγαθά. Γιατί τότε όλα τα παιδιά των βιομηχάνων και εφοπλιστών θα ήτανε άριστη μαθητές και φοιτητές. Τούτο όμως δε συμβαίνει διεθνώς αλλά οι περισσότεροι αξιόλογη μαθητές και φοιτητές είναι τα παιδιά των μορφωμένων αστών και των λαϊκων στρωμάτων που θέλουν την κοινωνική άνοδό τους. Επίσης η άλλη καραμέλα ότι αιώνιοι φοιτητές είναι τα άτομα που αναγκάζονται να δουλέψουν για να ζήσουν, ούτε αυτό ευσταθή. Οι πιο πολλοί από αυτούς σπουδάζουν χωρίς στόχο και δεν ξέρουν τι θέλουν και τι δε θέλουν από τη ζωή τους. Βρίσκονται όλη μέρα στα μπιλιαρδάδικα, στα μαγαζιά με ηλεκτρονικά παιχνίδια, στα καφενεία παίζοντας τάβλι και στις καφετερίες. Εν ολίγοις για αυτούς η καριέρα είναι χολέρα. Σύμφωνα με τον εκπαιδευτικό μεταρρυθμιστή Wilhelm von Humboldt αποστολή των Πανεπιστημίων είναι να βγάζει ακαδημαϊκούς πολίτες, που θα είναι ελεύθερα σκεπτόμενοι, ενεργή πολίτες, πολίτες του κόσμου και πολίτες με διευρυμένους πνευματικούς ορίζοντες. Μόνο έτσι θα συμβάλλουν στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας. Στην καρδιά της προσέγγισής του βρίσκονταν η έννοια της ολοκληρωμένης εκπαίδευσης (ALLGEMEINE BILDUNG). To Πανεπιστήμιο πρέπει να βγάζει επιστήμονες που θα σκέφτονται με σαφήνεια, θα έχουν συγκροτημένη σκέψη και θα έχουν συναισθηματική νοημοσύνη. Τα Πανεπιστήμια πρέπει να διακρίνονται για την βαθιά πίστη στην απόλυτη ελευθερία του λόγου και της έκφρασης. Αποστολή του Πανεπιστημίου δεν είναι μόνο να μεταφέρει γνώση στους φοιτητές αλλά να παράγει και γνώση. Στον 19ο αιώνα στη Δυτική Ευρώπη διαμορφώθηκε η τάξη των μορφωμένων αστών (BILDUNGSBUERGERTUM) ως αντίβαρο στην αριστοκρατία. Η φοίτηση στο Πανεπιστήμιο δημιουργούσε ένα αίσθημα υπεροχής απέναντι στην αριστοκρατία με τις υλικές απολαύσεις και απολαβές της. Η μόρφωση ήταν το διαβατήριο για την κοινωνική και οικονομική άνοδο του ατόμου (κοινωνική κινητικότητα). Οι μορφωμένοι αστοί (BILDUNGSBUERGERTUM) διαμόρφωσαν μια νέα κουλτούρα, πρότυπα ζωής και συμπεριφοράς, που αποτέλεσαν παράδειγμα προς μίμηση για τα άλλα κοινωνικά στρώματα. Όπως ατομική καθαριότητα, οι ευγενείς τρόποι στις ανθρώπινες συναναστροφές, ο σαφής διαχωρισμός εργασίας και ελεύθερου χρόνου, τα ταξίδια και οι διακοπές. Οι μορφωμένοι αστοί δεν διαθέτουν ισχυρή οικονομική δύναμη, όμως χαίρουν υψηλού κοινωνικού κύρους, λόγω το ότι αποκτήσαν το κοινωνικό και οικονομικό κεφάλαιο τους με κόπους, θυσίες και χρόνο. Αντιθέτως με τους αριστοκράτες και τους αστούς του πλούτου που αποκτήσανε τα αγαθά τους κληρονομικά. Στην Ελλάδα πρέπει να θυμηθούμε ξανά την αρχαία ελληνική φράση ότι όλα τα αγαθά κόποις κτώνται και όχι να εφαρμόζουμε το ρητό όλα τα αγαθά copy κτώνται.