Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1α) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον ορισμό των πρότυπων–πειραματικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 22 Ιανουαρίου 2011, 23:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αφού επαινέσω τη συμβολή του κ. Νάστου (ανωτέρω) έχω να συμβάλλω κι εγώ στη συζήτηση ως εξής: Α.Διαπιστώσεις -Τα σημερινά πειραματικά είναι αποτέλεσμα ορισμού (σε σημαντικό βαθμό αλλά όχι για όλα) πελατειακού τύπου σχέσεων. -Η επιθυμία των γονέων να φοιτήσουν στα σχολεία αυτά μεταξύ άλλων έχει στόχο να ικανοποιήσει στόχους κοινωνικής καταξίωσης. Σε πολλά από αυτά η προσφερόμενη εκπαίδευση υπολείπεται του μέσου ελληνικού σχολείου. -αν μελετήσει κανείς το σχέδιο νόμου που έχει κυκλοφορήσει το Υπουργείο, θα δει την αναβίωση της μικροαστικής επιθυμίας για συμμετοχή στο παιχνίδι της εξουσίας μέσω της φοίτησης σε πειραματικό και ένταξης στην ελίτ της κοινωνίας. Ξεχνούν οι γονείς ότι η ελίτ παράγεται από συγκεκριμένα σχολεία και πανεπιστήμια. Δείτε τη σύνθεση της Βουλής. Πόσοι έχουν αποφοιτήσει από συγκεκριμένο ιδιωτικό σχολείο. -Η επίδοση των μαθητών έχει κοινωνικοοικονομική προέλευση. Είναι δηλαδή ταξικά προσδιορισμένη. Βελτίωση του βιοτικού-πολιτισμικού επιπέδου της οικογένειας οδηγεί (κατά κανόνα) σε υψηλότερες επιδόσεις των παιδιών. -Κάθε χρόνο γίνονται εκατοντάδες έρευνες στην παιδαγωγική, στη διδακτική και σε άλλες πλευρές της εκπαίδευσης. Σχεδόν καμιά δεν γίνεται στα πειραματικά. Β. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ -Κατάργηση όλων των σημερινών πειραματικών. Όσα πανεπιστήμια και ερευνητές θέλουν να κάνουν έρευνα, θα επιλέγουν από τα 15.000 σχολεία της χώρας, εκείνα που ταιριάζουν με τα σχετικά πρωτόκολλα της έρευνας. Όταν τελειώνει η έρευνα το σχολείο συνεχίζει την πορεία του. -Πρότυπα σχολεία ή σχολεία αριστείας. Μολονότι υπάρχουν επιστημονικές αμφιβολίες για την αναγκαιότητα ύπαρξής τους, ας υποθέσουμε ότι χρειάζονται. Το υπουργείο δημιουργεί μια σειρά από δείκτες και κριτήρια (όχι φωτογραφίες για σημερινά πειραματικά!!) και καλεί όλα τα σχολεία που θέλουν να κριθούν να υποβάλλουν φάκελο. Τα κριτήρι ασφαλώς δεν θα περιλαμβάνουν ως προϋπόθεση να υπάρχουν σύλλογοι αποφοίτων με "εξέχοντα στελέχη της πολιτικής και οικονομικής ζωής του τόπου". Τα σχολεία που θα επιλεγούν ως πρότυπα σχολεία αριστείας θα κρίνοντα αυστηρά από ειδική επιτροπή με έλληνες και ξένους παιδαγωγούς και ειδικούς της εκπαίδευσης, προκειμένου να συνεχίσουν. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στα πρότυπα θα πρέπει να έχουν πιστοποιημένο έργο και θα κρίνονται αυστηρά για να εργαστούν στα σχολεία αυτά. Κάθε δύο χρόνια θα κρίνονται από τον Διευθυντή, το εποπτικό συμβούλιο, τους μαθητές και τους γονείς. Έτσι θα μπορούν να συνεχίζουν. Ασφαλώς και θα αμείβονται καλύτερα από τους υπόλοιπους (αφού θα το αξίζουν). Οι μαθητές θα εισάγονται με εξετάσεις δεξιοτήτων και όχι γνώσεων. Υπάρχουν εργαλεία που μπορεί να είναι αρκετά αντικειμενικά. Στα Πρότυπα σχολεία αριστείας ασφαλώς θα εμπλέκονται τα πανεπιστήμια.