Αρχική Η αναβάθμιση του ρόλου των Πρότυπων – Πειραματικών1α) Διατυπώστε τις απόψεις σας για τον ορισμό των πρότυπων–πειραματικών σχολείωνΣχόλιο του χρήστη ΔΣ Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων 138ου Δημοτικού | 22 Ιανουαρίου 2011, 23:33
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
« Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών 138ου Δημοτικού Σχολείου 19.1.2011 Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Το σχολείο του οποίου τους γονείς και κηδεμόνες εκπροσωπούμε έχει κατά το παρελθόν λειτουργήσει βάσει της Φ50/116/72388/Γ1/11-07-2003 Υπουργικής Απόφασης ως πειραματικό σχολείο και συνεχίζει να διατηρεί αυτόν τον χαρακτήρα βάσει της Φ51/603/97285/Γ1/23-09-2005 Υπουργικής Απόφασης. Γνωρίζουμε ότι οι καινοτομίες που δοκιμάστηκαν στο παρελθόν στα 28 σχολεία* τα οποία εντάχθηκαν σε αυτό τον θεσμό έχουν υπάρξει ευεργετικές** τόσο για τους μαθητευόμενους, τους γονείς και τις τοπικές κοινωνίες, όσο και, σε δεύτερο χρόνο, για το εκπαιδευτικό σύστημα συνολικά. Θα θέλαμε για αυτό το θέμα να καταθέσουμε τις απόψεις μας. Η κοινωνία μας αλλάζει με ρυθμούς που δυσκολευόμαστε να παρακολουθήσουμε όσο αφορά τόσο την ανάπτυξη των τεχνολογιών, όσο και τα κοινωνικά δεδομένα. Ο συνωστισμός στο αστικό περιβάλλον με την ταυτόχρονη υποβάθμισή του, η εντατικοποίηση της ζωής, η οικονομική κρίση, η διάχυτη εντύπωση αποσύνθεσης των θεσμών, μαζί και η επίδρασή όλων αυτών στην ψυχοσύνθεση των ανθρώπων δημιουργούν μια εικόνα πισωγυρίσματος της κοινωνίας μας. Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η ανάγκη για πειραματισμό και καινοτομία ξεπροβάλει ως μονόδρομος. Ο πλέον κατάλληλος τόπος για αναζήτηση και προσαρμογή στις νέες συνθήκες είναι εκεί όπου οι άνθρωποι δοκιμάζονται μέσα από αντιξοότητες, σε γειτονιές όπου κυριαρχούν χαμηλόμισθοι εργαζόμενοι γονείς, ξενόγλωσσοι μετανάστες πρώτης γενιάς κ.λπ. Η ύπαρξη πειραματικών σχολείων σε τέτοιες γειτονιές έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να παρέχει τα εργαλεία αλλά και να αποτελέσει τον μοχλό αναβάθμισης ολόκληρων περιοχών που δοκιμάζονται ή θα δοκιμαστούν πολύ περισσότερο από αντιξοότητες στο μέλλον. Η θεσμοθέτηση των πειραματικών σχολείων ως εργαλείων τα οποία αποσκοπούν στην απόδοση ίσων ευκαιριών και στην διατήρηση της κοινωνικής συνοχής είναι μια προσπάθεια που θα μας έχει συμμάχους με όλες μας τις δυνάμεις. Προκειμένου, ωστόσο, να είναι σαφής αυτός ο ρόλος των πειραματικών σχολείων θεωρούμε ότι θα πρέπει να πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις: 1. Η θεσμοθέτηση αυτών των σχολείων στην πλειοψηφία τους να γίνει σε περιοχές όπως αυτές που προαναφέρθηκαν. 2. Η εγγραφή να γίνεται με βάση την εντοπιότητα των μαθητών και μόνο η συμπλήρωση των κενών με κλήρωση. 3. Η εμπειρία των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτό τον θεσμό να διαχέεται στα υπόλοιπα σχολεία της περιοχής και σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. 4. Η συνολική εμπειρία που θα προκύπτει να μελετάται από συγκεκριμένους φορείς προκειμένου στην συνέχεια να διαχέεται σε ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα. 5. Ο θεσμός να μεταφέρεται σε άλλο σχολικό περιβάλλον της περιοχής μετά από την πάροδο κάποιων ετών, ώστε οι υποδομές να αναπτύσσονται σταδιακά σε όλο και περισσότερα σχολεία. Θεωρούμε ότι αυτός ο προβληματισμός είναι κοινός τόσο σε εσάς όπως και σε εμάς, και σε καμμία περίπτωση δεν θα ήταν στις προθέσεις σας αυτός ο θεσμός να αποσκοπεί, ή έστω να αφήνει περιθώρια, για την μετεξέλιξή του σε ένα διπολικό εκπαιδευτικό σύστημα όπου η μια του πλευρά θα ακμάζει και η άλλη θα παραπαίει, πράγμα το οποίο θα μας έβρισκε αντιδιαμετρικά αντίθετους. Θα θέλαμε τέλος να καταθέσουμε την βεβαιότητά μας ότι κάθε εξαγγελία θα παραμείνει κενό γράμμα εφόσον δεν διαμορφωθεί και θεσμοθετηθεί συγκεκριμένο πλαίσιο διοικητικού ελέγχου σε όλες τις βαθμίδες του συστήματος και εφόσον οι ίδιοι οι συμμετέχοντες, διοικητικό και εκπαιδευτικό προσωπικό, μαζί και γονείς και μαθητές, δεν βρίσκονται σε ετοιμότητα ώστε να διαφυλάττουν τον αξιοκρατικό και δημοκρατικό χαρακτήρα αυτών των μέτρων. Κενό γράμμα επίσης θα παραμείνει η εξαγγελία εφόσον οι πόροι για την υλοποίηση κάθε τέτοιου προγράμματος δεν είναι εξασφαλισμένοι εκ των προτέρων. Χαρακτηριστικά σας αναφέρουμε ότι τα σχολεία μας αν και -όπως προαναφέραμε- είναι ενταγμένα σε πειραματικό ολοήμερο πρόγραμμα λειτουργίας, διαθέτουν τις απαραίτητες υποδομές και αυξημένο αριθμό διδακτικού προσωπικού, εξακολουθούν μέχρι και σήμερα 19 Ιανουαρίου 2011, σχεδόν τεσσεράμιση μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς να μην έχουν λειτουργήσει ως ολοήμερα σχολεία. Με τιμή, το Διοικητικό Συμβούλιο Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων Μαθητών 138ου Δημοτικού Σχολείου [Για την ανάρτηση, Κώστας Μπεβεράτος, Πρόεδρος ΔΣ] * http://www.pi-schools.gr/programs/oloimero/oloimero_03_05/pages/progr_sinop.htm ** http://www.pi-schools.gr/download/programs/Oloimero/oloimero_03_05/ekp_yliko/76/76sxoleio.htm Το forum του Σχολείου μας: http://ison214.freeforums.org/topic-t3.html »