Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 3 Ελάχιστη βάση εισαγωγής για αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑ.Λ.) – Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη Φελεκης Ιωαννης | 20 Ιανουαρίου 2021, 19:50
1η Παραρατηση Στο Άρθρο 3 (Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής – Ε.Β.Ε. για αποφοίτους Επαγγελματικών Λυκείων) ορίζεται ότι για την εισαγωγή των τελειόφοιτων των ΕΠΑ.Λ. στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ισχύει ηΕλάχιστη Βάση Εισαγωγής, στα ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑ.Λ., η οποια διαμορφώνεται ενιαία, από τον μέσο όρο των μέσων όρων των βαθμολογικών επιδόσεων όλων των υποψηφίων ανά ειδικότητα στα δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δυο μαθηματα ειδικοτητας. Αφου η πολιτικη ηγεσια επιβαλει αυτη τη ρυθμιση, ας ορισει η ιδια την Ε.Β.Ε., κι ας μην κρυβεται πισω απο τις ´δηθεν ´ προτασεις των Σχολων... Εξαλλου στο αρθρο 2, τονιζεται οτι η τελικη αποφαση θα ειναι του Υπουργου Παιδειας... 2η Παρατηρηση Οι υποψήφιοι ημερήσιων και εσπερινών ΕΠΑ.Λ. που συμμετέχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, μετά την ολοκλήρωση των εξετάσεων και τη γνωστοποίηση των βαθμών της τελικής τους επίδοσης στα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, τα ειδικά μαθήματα και τις πρακτικές δοκιμασίες, καθώς και τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων των ικανοτήτων, συμπληρώνουν μηχανογραφικό δελτίο. Σε αυτό επιλέγουν καθορισμένο αριθμό σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων από τους τομείς και την κοινή ομάδα, όπου έχουν πρόσβαση. Ο αριθμός των δυνατών επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 20% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, όπου έχουν πρόσβαση, συνυπολογιζομένου και του αριθμού των σχολών, τμημάτων ή κατευθύνσεων της κοινής ομάδας. Ο συντελεστής της Ε.Β.Ε. για κάθε σχολή, τμήμα ή εισαγωγική κατεύθυνση είναι ενιαίος για την εισαγωγή υποψηφίων από ημερήσια ή εσπερινά Γ.Ε.Λ. ή ΕΠΑ.Λ.. Ο περιορισμός του 20% θίγει ιδιαίτερα τους αποφοίτους-υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ., διότι ο αριθμός των επιλογών των αντίστοιχων Τομέων σε σχέση με τα επιστημονικά πεδία 2, 3 και 4 των ΓΕΛ είναι κατά πολύ λιγότερες. Παράδειγμα ένας απόφοιτος-υποψήφιος του ΕΠΑ.Λ. του Τομέα Μηχανολογίας με το ισχύον σύστημα είχε πέρυσι σαράντα τέσσερις (44) επιλογές και με το νέο σύστημα θα έχει μόλις εννέα (9). Αυτό από μόνο του δημιουργεί ανισότητες μεταξύ των υποψηφίων ΓΕ.Λ. και ΕΠΑ.Λ., εις βάρος των αποφοίτων-υποψηφίων των ΕΠΑ.Λ. και καθίσταται πλέον ιδιαίτερα δύσκολο να πετύχει κάποιος σε σχολή πλησίον του τόπου κατοικίας του. Επιπλέον είναι γνωστόν ότι μεγάλη μερίδα μαθητών των ΕΠΑ.Λ. προέρχεται από μη προνομιούχες οικονομικές τάξεις και είναι πολύ πιθανόν τα παιδιά αυτά να μην μπορέσουν τελικά να εγγραφούν σε κάποια σχολή μακριά από τον τόπο κατοικίας τους για καθαρά οικονομικούς λόγους. Πρεπει οπωσδηποτε να αυξηθεί το ποσοστό αυτό από 20% σε 40%. Για τους λόγους που αναλύονται παραπάνω προτείνεται η παρακάτω τροποποίηση του σχετικού άρθρου 3: “Ο αριθμός των δυνατών επιλογών δεν μπορεί να υπερβαίνει το 40% του συνόλου των σχολών, τμημάτων ή εισαγωγικών κατευθύνσεων, όπου έχουν πρόσβαση, συνυπολογιζομένου και του αριθμού των σχολών, τμημάτων ή κατευθύνσεων της κοινής ομάδας.” Γιαννης Φελεκης Εκπαιδευτικος κλαδου ΠΕ84 ΕΠΑΛ Καλαμαριας