Αρχική Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, Προστασία της Ακαδημαϊκής Ελευθερίας, Αναβάθμιση του Ακαδημαϊκού Περιβάλλοντος και άλλες διατάξειςΆρθρο 1 Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποφοίτων Γενικού Λυκείου (ΓΕ.Λ.) -Αντικατάσταση της παρ. 5 του άρθρου 4 του ν. 4186/2013Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ | 20 Ιανουαρίου 2021, 19:18
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΚΩΦΩΝ ΚΑΙ ΒΑΡΗΚΟΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Στα 35 χρόνια λειτουργίας του Συλλόγου μας, έχει καταβληθεί κάθε προσπάθεια υποστήριξης και ενσωμάτωσης των παιδιών μας στην κοινωνία. Στόχος μας είναι να αποκτήσουν προφορικό λόγο για να μπορούν να φοιτήσουν στο σχολείο της γειτονιάς, να επικοινωνήσουν με ακούοντες συγγενείς και φίλους , να σπουδάσουν, να μιλήσουν και να γράψουν στην μητρική τους γλώσσα που είναι η ελληνική. Δυστυχώς, υπάρχουν πάγια ζητήματα τα οποία δεν έχουν επιλυθεί όλα αυτά τα χρόνια και τα οποία έχουν ενταθεί εξαιτίας της δυσχερούς κατάστασης που βιώνουμε λόγω της πανδημίας του COVID-19. Ευελπιστούμε ,όμως, μέσα από την ανοιχτή διαβούλευση ,να ακουστούν και να εισακουστούν ώστε να πάψουν να παραμένουν πληγές στη δύσκολη καθημερινότητα των κωφών- βαρήκοων. Για τους φοιτητές με βαρηκοΐα ή κώφωση, η παρακολούθηση στα δια ζώσης μαθήματα είναι ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς τα μαθήματα πραγματοποιούνται σε μεγάλες αίθουσες ή αμφιθέατρα, οι καθηγητές δεν χρησιμοποιούν μικρόφωνο και υπάρχει σοβαρό θέμα ακουστικής και κατά συνέπεια κατανόησης, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κενά στην μαθησιακή διαδικασία. Δημιουργείται έτσι αίσθηση ανισότητας και μειονεξίας σε σχέση με τους υπόλοιπους φοιτητές. Η πανδημία του COVID-19 και η ανάγκη για τηλεκπαίδευση έφερε στην επιφάνεια μια άλλη σοβαρή δυσκολία. Τα παιδιά μας δυσκολεύονται απίστευτα να παρακολουθήσουν τα μαθήματα, καθώς η χροιά και η φωνή των εκπαιδευτικών αλλοιώνεται μέσα από τις ηλεκτρονικές συσκευές με αποτέλεσμα και πάλι να μένουν πίσω στην εκπαιδευτική διαδικασία. • Η χρήση υπότιτλων (speech to text) είναι απαραίτητη προκειμένου ο λόγος των καθηγητών να αποτυπώνεται άμεσα στην οθόνη. Αυτό θα διευκολύνει τους φοιτητές τόσο στα δια ζώσης όσο και στα διαδικτυακά μαθήματα. • Είναι απαραίτητο να υπάρχει ενημέρωση των καθηγητών σχετικά με τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των κωφών-βαρήκοων φοιτητών έτσι ώστε να προσαρμόζεται αντίστοιχα η διδασκαλία και ο τρόπος εξέτασης. • Θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η παροχή γραπτού υλικού και σημειώσεων των διαλέξεων, έτσι ώστε να καλύπτονται όσα κενά δημιουργούνται από τις προαναφερόμενες δυσκολίες. Επιπρόσθετα, να δίνονται γραπτά οι απαντήσεις των ασκήσεων, γιατί τις περισσότερες φορές εξηγούνται προφορικά και δεν γίνονται κατανοητές. • Να επιτρέπεται η καταγραφή των διαλέξεων για όσο διάστημα ισχύουν τα μαθήματα εξ αποστάσεως έτσι ώστε να υπάρχει δυνατότητα επανάληψης της διάλεξης κάτι που θα λειτουργήσει επικουρικά. Σε ότι αφορά στην εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των ατόμων που πάσχουν από σοβαρές παθήσεις σε ποσοστό 5% επιπλέον των θέσεων εισακτέων η διαδικασία πρέπει να ολοκληρώνεται νωρίτερα, καθώς υπάρχει καθυστέρηση στη έκδοση των αποτελεσμάτων και δεν είναι λίγες οι φορές που χάνεται το ακαδημαϊκό εξάμηνο. Προκαλείται ανασφάλεια και αναστάτωση τόσο στα παιδιά όσο και στις οικογένειές μας. Τίθεται και σε αυτή την περίπτωση θέμα ανισότητας, καθώς τα παιδιά που συμμετέχουν στις πανελλαδικές ξεκινούν έγκαιρα την ακαδημαϊκή τους σταδιοδρομία. Η κώφωση είναι μια φαινομενικά αφανής αναπηρία αλλά έχει πολύ σοβαρές συνέπειες για το άτομο και τη ζωή του. Οι κωφοί -βαρήκοοι έχουν ίσα δικαιώματα με κάθε άλλο πολίτη. Θα μπορούσαμε να αναφερθούμε σε πολλά περισσότερα τα οποία είναι δύσκολο να εξειδικευτούν σε αυτή τη συζήτηση. Ευελπιστούμε ότι η ανοιχτή διαβούλευση θα είναι εποικοδομητική και θα έχει ουσία και αποτέλεσμα και μία κατάληξη που θα οδηγήσει τελικά στην εύρεση λύσεων στα προβλήματα του κωφού-βαρήκοου ατόμου. Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση και επικοινωνία. Με εκτίμηση Για το ΔΣ Η Πρόεδρος Ελένη Σιαργκάνη Ο Γεν. Γραμματέας Γεώργιος Ξανθόπουλος