Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Εκπαιδευτικός | 1 Ιουλίου 2021, 23:28
Σχετικά με το άρθρο 62β):Οι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αξιολογούνται από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Επιστημονικής Ευθύνης (ειδικότητας) ως προς τη γενική και ειδική διδακτική του γνωστικού αντικειμένου και από τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας ως προς το παιδαγωγικό κλίμα. Θεωρώ ότι οι διευθυντές στην πλειοψηφία τους δεν είναι δυνατόν να κρίνουν το παιδαγωγικό κλίμα εάν δεν είναι επιμορφωμένοι στις σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους. Έχουν πεπαλαιωμένες αντιλήψεις και θεωρούν ότι καλός είναι ο εκπαιδευτικός που δεν μιλάει κανένας μαθητής την ώρα του μαθήματος. Πρέπει λοιπόν εάν κρίνει τον παιδαγωγικό ρόλο του εκπαιδευτικού να τεθεί ως προϋπόθεση ο υποψήφιος διευθυντής να έχει μεταπτυχιακό στις επιστήμες της αγωγής ή επιμόρφωση σχετικά με τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας (συνεργατική, διαφοροποιημένη, ανεστραμμένη τάξη κλπ.). Μου έχει τύχει διευθυντής που μου έκανε παρατήρηση γιατί έβαλα τα παιδιά να κάτσουν σε ομάδες με διαφορετικές δραστηριότητες σε κάθε ομάδα λέγοντας ότι τα θρανία πρέπει να είναι στη σειρά και να μην μιλάνε μεταξύ τους. Πώς να με αξιολογήσει εμένα που έχω μελετήσει 6 χρόνια στο διδακτορικό μου για τον τρόπο μιας επιτυχημένης διαφοροποιημένης διδασκαλίας; Ο διευθυντής που δεν είναι γνώστης των νέων πρακτικών διδασκαλίας, θα κρίνει ανεπαρκή τον εκπαιδευτικό του οποίου στην τάξη μιλάνε τα παιδιά μεταξύ τους και δεν διδάσκει παραδοσιακά από την έδρα.