Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Στο άρθρο 73 αναγράφει για αξιολόγηση μόνιμων εκπαιδευτικών στη διάρκεια της τετραετίας. α. Με ποια περιοδικότητα; β. Τί προβλέπεται για τους αναπληρωτές; γ. Τί προβλέπεται για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν και μάθημα β' ή / και γ' ανάθεσης; δ. Τί προβλέπεται για τους δόκιμους / με μικρή διδακτική εμπειρία; 2. Η αξιολόγηση εκπαιδευτικών πρέπει να γίνεται (και) από αξιολογητές εκτός διδακτικής μονάδας. Δεν είναι λογικό να συμπεραίνεται αντικειμενική αξιολόγηση όταν πραγματοποιείται μόνο από τον οικείο διευθυντή / σύμβουλο καθώς προκύπτουν θέματα ιδίου συμφέροντος, νεποτισμού κ.α. 3. Στην αξιολόγηση εκπαιδευτικών πρέπει να ζητείται και η γνώμη του μαθητικού πληθυσμού, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως δείκτης τριγωνοποίησης. 4. Στην αξιολόγηση των διευθυντών / προϊστάμενων, πρέπει να συμμετέχουν / να αξιολογούν και οι εκπαιδευτικοί / υφιστάμενοί των. 5. Πριν την αξιολόγηση, πρέπει να εξασφαλιστεί να μην έχει διδακτική θέση κανένας χωρίς παιδαγωγική και εκπαιδευτική επάρκεια (νέοι και παλαιοί εκπαιδευτικοί). 6. Να δοθεί προτεραιότητα στον έλεγχο / επικαιροποίηση γνώσεων εκπαιδευτικών οι οποίοι πήραν ειδικότητα (π.χ. ΠΕ86) με ένα σεμινάριο και δεν έχουν ιδέα για την επιστήμη που διδάσκουν. 7. Για την αποφυγή κενών σε δύσκολες περιοχές, προτείνεται οι αποσπάσεις να δίνονται για εξαιρετικά σοβαρό λόγο και όχι πλέον του έτους. Οι εκπαιδευτικοί, θα πρέπει να υπηρετούν στην οργανική τους θέση αλλιώς να τη χάνουν. 8. Για παιδαγωγικούς λόγους αλλά και λόγους διαβίωσης, προτείνεται οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί να επανατοποθετούνται στην αρχική θέση τοποθέτησής τους για όσο καιρό παραμένουν κλειστοί οι πίνακες. Για την εξυγίανση της λειτουργίας της εκπαίδευσης, προτείνονται και τα ακόλουθα: 9. Αφού τα μεταπτυχιακά που αποκτήθηκαν μετά το κλείσιμο των πινάκων μπορούν να υποβάλλονται στις διευθύνσεις όποτε αποκτηθούν (για αναγνώριση ΜΚ), κρίνεται χρήσιμο να μπορούν να επικαιροποιούνται οι πίνακες ανά πάσα στιγμή με πρόσθετα δικαιολογητικά (π.χ. αποφάσεις ΚΕΠΑ, γλώσσες, σεμινάρια). 10. Καλό θα ήταν να σταματήσει το γραφειοκρατικό χάος που απαιτεί επανυποβολή των πτυχίων κάθε χρόνο στις Διευθύνσεις που τοποθετούνται οι αναπληρωτές και, ακόμα καλύτερα, να αντλούνται τα στοιχεία ψηφιακά από το Ο.Π.ΣΥ.Δ. 11. Να προβλέπεται μεγαλύτερο διάστημα από την απόφαση τοποθέτησης μέχρι την παρουσία στη μονάδα (από το τρέχον που είναι 2-3 ημέρες) προκειμένου να υπάρχει χρόνος για προετοιμασία και αναζήτηση κατοικίας. 12. Να αρθεί η ποινή απαγόρευσης από τη συμμετοχή στις αιτήσης αναπλήρωσης για όσους παραιτούνται για εξαιρετικά σοβαρούς λόγους (π.χ. χρόνια προβλήματα υγείας) 13. Να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο αισχροκέρδειας ιδιοκτητών ακινήτων όπου σε κάποιες περιοχές, ζητάνε ενοίκιο από αναπληρωτές €400-€500 (πάνω από τα μισά του αρχικού μισθού) για ένα Air b'n'b studio 20 τετραγωνικών και αυτό μέχρι το Πάσχα και να μεριμνήσει το Υ.ΠΑΙ.Θ. ώστε όποιος τοποθετείται να έχει σίγουρα αξιοπρεπές κατάλυμα. 14. Να επανέλθει η μείωση διδακτικού ωραρίου για υπεύθυνους εργαστηρίων στις σχολικές μονάδες. 15. Τέλος, όπου υπάρχουν ασάφειες περί της εφαρμογής του παρόντος νομοσχεδίου, να αποσαφηνιστούν και να συμπληρωθούν με παραδείγματα και ρουμπρίκες. Κατά βάση, πριν ασχοληθούμε με τη -χρησιμότατη κατα τ' άλλα- έννοια της αξιολόγησης, ας φροντίσει πρώτα το Υ.ΠΑΙ.Θ. να πληρούνται οι παράγοντες υγιεινής του λειτουργήματος (συνθήκες διαβίωσης, ασφάλεια τοποθέτησης, προγράμματα σπουδών, λειτουργικοί πόροι - βλ. flash και εξοπλισμός μονάδων). Ούτως ή άλλως, αφού αναγράφεται και ενθαρρύνεται η χρησιμότατη διαδικασία του αναστοχασμού, ας πράξει το ίδιο και ας ανακοινώσει τα πορίσματά του. Τότε, θα μπορούσαμε να κάνουμε διαβούλευση εις τον τύπο των ήλων και θα εξασφάλιζε μαζικότατη αποδοχή. Φιλικά.