Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το νομοσχέδιο είναι που θα ψηφιστεί τις επόμενες ημέρες είναι σε θετική κατεύθυνση. Ωστόσο, ορισμένα σημεία αξίζουν ιδιαίτερης προσοχής. Για πρώτη φορά στη χώρα μας ο διευθυντής του σχολείου φαίνεται να αποκτά αρμοδιότητες που δεν είχε στο παρελθόν. Ωστόσο, φαίνεται καθαρά από την αποτίμηση των κριτηρίων για τη μοριοδότησή του ότι η εμπειρία αμείβεται περισσότερο σε σχέση με τα υπόλοιπα. Υπάρχουν διευθυντές που δεν μπορούν να συντάξουν ούτε μια επιστολή απευθυνόμενοι σε κάποιον φορέα. Άλλοι πάλι υποχρεώνουν τον ΠΕ86 να διεκπεραιώνει την αλληλογραφία του σχολείου γιατί δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν. Σε κάποια άλλα σχολεία ο υποδιευθυντής ή οι υποδιευθυντές αναλαμβάνουν άτυπα τον ρόλο του διευθυντή. Διερωτώμαι πώς αυτός ο τύπος του διευθυντή θα μπορέσει να ασκήσει το έργο του διευθυντή με αυξημένες αρμοδιότητες και μέσα σ' αυτές την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού; Πώς αυτός ο διευθυντής θα παρακολουθήσει τη διδασκαλία του εκπαιδευτικού του σχολείου του για να τον αξιολογήσει αφού στην πραγματικότητα δεν έχει διδάξει για αρκετά χρόνια; Μην ισχυριστεί κάποιος ότι ο διευθυντής διδάσκει. Τι διδάσκει Θρησκευτικά και πολιτική αγωγή; Η εμπειρία είναι απαραίτητη. Όχι όμως εμπειρία μόνο. Η εμπειρία πρέπει να είναι συνυφασμένη με την άψογη θεωρητική κατάρτιση. Ένα άλλο σημείο που θέλω να σχολιάσω ως προς την αποτίμηση των κριτηρίων είναι η μοριοδότηση των μεταπτυχιακών. Τα μεταπτυχιακά των 120 πιστωτικών μονάδων αποκτώνται με μόχθο, με περισσότερες εργασίες και διάθεση περισσότερου ακαδημαϊκού χρόνου. Πώς είναι δυνατό να εξισώνονται με αυτά των 90 πιστωτικών μονάδων (τα περισσότερα προερχόμενα εξ Βουλγαρίας "αβρόχοις ποσί"); Ένα άλλο σημείο του νομοσχεδίου που αξίζει να σταθεί κανένας είναι ότι οι αυξημένες αρμοδιότητες του διευθυντή θα του πιέσουν σημαντικά τον εργασιακό του χρόνο. Υπάρχει η λύση του γραμματέα ή τουλάχιστον της εξάλειψης του διδακτικού του ωραρίου. Τέλος, καμία δράση ή δραστηριότητα δεν πραγματώνεται χωρίς κίνητρα. Ουσιαστικά το μοναδικό μελλοντικό στέλεχος που αναβαθμίζεται ως προς τις υποχρεώσεις του είναι ο διευθυντής της σχολικής μονάδας. ΚΑΝΕΝΑΣ ΑΛΛΟΣ. Όμως αναρωτιέμαι, γιατί κάποιος να δηλώσει υποψηφιότητα για διευθυντής σχολικής μονάδας γνωρίζοντας a priori αυτά που έχει να αντιμετωπίσει, χωρίς να του παρέχουν οικονομικά κίνητρα;