Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Αντώνης Σπυριδάκης | 2 Ιουλίου 2021, 12:10
Δύο προτάσεις σχετικά με το άρθ. 31 και τη μοριοδότηση των τυπικών προσόντων: α) Εδώ και χρόνια συζητείται το γελοίον του γεγονότος να πριμοδοτείται υποψήφιος Δ/ντής με τον ανώτερο αριθμό μονάδων τυπικών προσόντων, επειδή έχει διδακτορικό στο... πέταγμα της μύγας. Το παρόν άρθρο ανταμοίβει τον συνάδελφο αυτόν με 6 (αντί 8) μονάδες! Δηλαδή για ένα εντελώς άσχετο με την εκπαιδευτική διοίκηση ή το αντικείμενο διδασκαλίας του διδακτορικό (αλλά και μεταπτυχιακό), ο παρών νόμος του δίδει μόρια. Γιατί? Προτείνω σε αυτές τις περιπτώσεις να μην μοριοδοτείται καθόλου. β) Σε συνέχεια της προηγούμενης πρότασης, προτείνω τα διδακτορικά και μετ/κά στη διοίκηση εκπαιδευτικών μονάδων (educational administration/educational leadership) να μοριοδοτούνται με το διπλάσιο αριθμό μονάδων των σχετικών με το αντικείμενο ή τη διδασκαλία. Κι αυτό διότι οι Δ/ντές στην Ελλάδα διδάσκουν κιόλας, αλλιώς θα πρότεινα απλώς μηδενική μοριοδότηση των δεύτερων. Χωρίς καμία πρόθεση υποβάθμισης ή απαξίωσης των διδακτορικών στο αντικείμενο (αντιθέτως, τα θεωρώ αρκετά δυσκολότερα), δεν βλέπω καμία σύνδεση της ορθής και ομαλής διοίκησης ενός σχολείου με την ικανότητα παραγωγής ακαδημαϊκού υλικού. Όπως ένας μαθηματικός διδάσκει μαθηματικά, επειδή έχει το σχετικό τυπικό προσόν (πτυχίο), έτσι πρέπει -ιδανικά- και ο Δ/ντής σχολικής μονάδας να κατέχει κάποιον αντίστοιχο τίτλο εκπαιδευτικής διοίκησης. Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα (https://www.bls.gov/ooh/management/elementary-middle-and-high-school-principals.htm) δεν γίνεσαι Δ/ντής δημοτικού, γυμνασίου ή λυκείου αν δεν έχεις τουλάχιστον μετ/κό στην εκπαιδευτική διοίκηση. Κατανοώ φυσικά ότι αυτό δεν είναι δυνατόν να εφαρμοστεί -ακόμα- στη χώρα μας, λόγω έλλειψης υποψηφίων Δ/ντών με σχετικά προσόντα, γι' αυτό και προτείνω απλώς τον παραπάνω τρόπο μοριοδότησης. Ευχαριστώ Υ.Γ. Θα πρότεινα την εφαρμογή της ίδιας λογικής για το 2ο, 3ο πτυχίο κλπ, όπως και για οποιαδήποτε άλλη επιμόρφωση του υποψήφιου Δ/ντή, αλλά ακόμα και η εν μέρει υιοθέτηση κάποιας από τις αρχικές μου δύο προτάσεις, θα ήταν, κατά την άποψή μου, σημαντικό βήμα για τη βελτίωση των κριτηρίων επιλογής των Δ/ντών στην Ελλάδα.