Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα κριτήρια επιλογής και η μοριοδότηση στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, εδώ και τρεις τουλάχιστον δεκαετίες αποτελούν "καλλιστεία πτυχίων, βιβλίων και γνωριμιών". Κάποια στιγμή η Πολιτεία πρέπει να δει την ανάγκη δημιουργίας Εθνικής Σχολής Στελεχών Εκπαίδευσης, η οποία θα στελεχώνεται όχι μόνο από τα παιδαγωγικά τμήματα των ΑΕΙ αλλά και - για παράδειγμα - από προσωπικό των τμημάτων Ανθρώπινου Δυναμικού αντίστοιχων σχολών και θα έχει δύο κατευθύνσεις: διοίκησης και καθοδήγησης. Έτσι θα σταματήσει και αυτό το κυνήγι πτυχίων που τελικά οδηγεί σε "δικτατορία των διδακτορικών" και απαξίωσή τους. Κάτι τέτοιο θα αποτελούσε βαθιά τομή που θα άλλαζε διαδικασίες δεκαετιών. Παρόλα αυτά το νομοσχέδιο συνολικά αποτελεί μια καλή προσπάθεια βελτίωσης του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος. Μερικές παρατηρήσεις για τα άρθρα 31 έως και 34. Η μοριοδότηση συγγραφικού έργου και μάλιστα η αποτίμησή του θα έπρεπε μάλλον να αποφευχθεί. Δεν γνωρίζω το πώς θα "ζυγιστούν" από την επιτροπή του άρθρου 34 και πόσο σύντομα θα διερευνηθεί το περιεχόμενο των δεκάδων τίτλων που εκδίδονται τα τελευταία χρόνια, πολλές φορές μόνο και μόνο για να μοριοδότηθούν. Είναι προτιμότερο και πιο αντικειμενικό να αντικατασταθεί από τον αριθμό ετεροαναφορών(Citations), τις οποίες δεν χρειάζεται να αξιολογήσει κάποια επιτροπή, αφού έχουν ήδη αξιολογηθεί. Είναι επίσης παράξενο το ότι ενώ ο επιμορφωτικός ρόλος των στελεχών θα απευθύνεται σε ενήλικες, δεν μοριοδοτείται η πιστοποίηση από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς (ΕΟΠΠΕΠ ή ΙΔΕΚΕ). Τέλος, αλλά όχι τελευταίο ενώ η Πολιτεία με το νομοσχέδιο αυτό δείχνει να θέλει να επιβραβεύσει τους "αριστούς" (θα πρόσθετα εδώ και εργατικούς), δεν επιβραβεύει όσους/ες έχουν φέρει εις πέρας πειθαρχικές διαδικασίες (το έχουν κάνει χωρίς αμοιβή, αφιερώνοντας πολλές ώρες εκτός εργασίας), κάτι που πιστεύω ότι αποτελεί τεκμήριο γνώσης του διοικητικού δικαίου. Ανάλογα δεν επιβραβεύονται οι βραβεύσεις από την Πολιτεία, την Ευρώπη ή άλλους θεσμούς, ειδικά αν αυτές έχουν να κάνουν με την επίτευξη εκπαιδευτικών στόχων.