• Σχόλιο του χρήστη 'Αντώνης Λίτινας' | 3 Ιουλίου 2021, 01:32

    Τα σχόλια μου σχετίζονται με: 1) την ολότητα του νομοσχεδίου, 2) με τον ρόλο του διευθυντή στην αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και 3) τον θεσμό της ανεστραμμένης τάξης 1) Ένα νομοσχέδιο για την παιδεία θα πρέπει να ξεκινά με τους σκοπούς και τους στόχους που επιδιώκει να εκπληρώσει από την λειτουργία των σχολικών μονάδων. Αυτό όμως δε θα πρέπει να ξεκινά από τον δεδομένο αριθμό εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων. "Αν δεν σπάσεις αυγά δεν γίνεται ομελέτα", δηλαδή η πρόταση μου σχετίζεται με την υποχρεωτική μετάταξη διαφόρων ειδικοτήτων που δεν έχουν θέση στο νέο σχολείο ή δεν μπορούν να συμπληρώσουν πλήρες ωράριο. Δεν μπορεί να επινοούνται διάφοροι τρόποι κατά καιρούς (με 1ες, 2ες, 3ες,...., νιοστές αναθέσεις) για να ικανοποιηθούν αυτές οι ειδικότητες και σε αυτές να προσαρμόζεται το κάθε νομοσχέδιο που αφορά τη Παιδεία. Έτσι επινοήθηκαν πριν μερικά χρόνια τα project, τώρα τα εργαστήρια δεξιοτήτων, αύριο δε ξέρω τι άλλο... Δεν είναι δυνατόν η Φυσική και γενικότερα οι Φυσικές Επιστήμες να διδάσκονται ως μονόωρα μαθήματα στο Γυμνάσιο χωρίς το απαραίτητο εργαστηριακό περιβάλλον όπου αναπτύσσονται οι ομαδοσυνεργατικές δεξιότητες, η κριτική ικανότητα, η ανακάλυψη της γνώσης μέσα από πειραματικές διαδικασίες κ.α. Τα βασικά μαθήματα (Φιλολογικά, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορικά) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 2ωρα, με τις φυσικές επιστήμες να έχουν υποχρεωτικές εργαστηριακές ασκήσεις, 2ωρης συνεχόμενης διάρκειας σε εργαστηριακό περιβάλλον (1 μετά το τέλος της ενότητας ή και ενδιάμεσα όπου χρειάζεται). Μερικά μαθήματα θα μπορούσαν είναι επιλεγόμενα όπως: Θρησκευτικά, Καλλιτεχνικά, Γυμναστική, Ξένες Γλώσσες, Τεχνολογία, κ.α Εδώ λοιπόν έρχεται η πολιτική βούληση να διαχωριστεί το κράτος από την θρησκεία, να μετακινηθούν χιλιάδες εκπαιδευτικοί που βολεύτηκαν με πλάγιους τρόπους στην δημόσια εκπαίδευση (π.χ. Γυμναστές Ολυμπιακής Παιδείας) με μετάταξη σε άλλους δημόσιους φορείς και να προσαρμοστεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα στις ανάγκες της κοινωνίας και όχι οι ανάγκες της κοινωνίας να προσαρμόζονται στην κατανομή των διδακτικών ωρών στις διάφορες ειδικότητες που περισσεύουν... 2. Ο παντοδύναμος ρόλος του Διευθυντή μπορεί να οδηγήσει σε αυταρχική συμπεριφορά χωρίς έλεγχο... Μια συμπεριφορά που μπορεί να οδηγήσει σε διάφορες σχέσεις υποταγής, συναλλαγής, κολακίας από υφιστάμενο προς προϊστάμενο...Επίσης, πως μπορεί π.χ. να ελέγξει ένας Γυμναστής που δεν έχει τα ίδια διδακτικά καθήκοντα, την ίδια εκπαιδευτική κουλτούρα, έναν Φιλόλογο, Μαθηματικό ή Φυσικό; Πως θα αντιληφθεί το εκπαιδευτικό κλίμα της αίθουσας όταν δεν διδάσκει στην αίθουσα; Πως θα μετρήσει την επικοινωνία του κάθε εκπαιδευτικού που λειτουργεί στην αίθουσα αφού ο ίδιος λόγω ειδικότητας έχει άλλους κώδικες και δεν έχει μάθει να λειτουργεί σε αίθουσα; Ειδικά οι εκπαιδευτικοί που δεν διδάσκουν μέσα σε μία αίθουσα στην διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα πρέπει να αποκλείονται από διευθυντικές θέσεις. Προφανώς μπορεί να είναι Σύμβουλοι ή Συντονιστές των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων της ειδικότητας τους. 3) Εχω πολλά ερωτηματικά για το πως μπορεί να λειτουργήσει η ανεστραμμένη τάξη π.χ. στα μαθηματικά ή την φυσική. Πως ο μαθητής θα ανακαλύψει την γνώση μέσα από ένα βίντεο, μόνος του στο σπίτι; Καταρρίπτονται οι βασικές αρχές της επιστημονικής μεθόδου (παρατήρηση, πείραμα, συμπέρασμα-θεωρία) που στηρίζονται σε πειραματικές εργαστηριακές δραστηριότητες σε πραγματικό εργαστηριακό περιβάλλον...Ισως η παραπάνω μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε κάποια περισσότερο θεωρητικά μαθήματα (Ιστορία, Γεωγραφία, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Θρησκευτικά κ.α.) όχι όμως στη Φυσική ή τα Μαθηματικά.