• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Στέλεχος Εκπαίδευσης' | 3 Ιουλίου 2021, 13:28

    Το νομοσχέδιο είναι εξαιρετικό και είναι μακράν το πιο δίκαιο σε ό,τι αφορά την επιλογή στελεχών αφού λαμβάνει υπόψη του πολλές διαστάσεις της επαγγελματικής ανάπτυξης και της δράσης των στελεχών εκπαίδευσης. Κάποιες ιδέες-προτάσεις, με αιτιολόγηση, για ολική ποιότητα. Στο Άρθρο 29 Στις προϋποθέσεις συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής πρέπει να συμπεριληφθεί ότι ο υποψήφιος πρέπει να είναι κάτοχος ΠΤΥΧΙΟΥ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ. Αιτιολόγηση: Στην κατηγορία ΠΕ79 υπάγονται χαριστικά πτυχιούχοι ωδείων που έχουν διοριστεί πριν το 2006. Τα άτομα αυτά επομένως στερούνται βασικής επαγγελματικής ανάπτυξης και δεν είναι φρόνιμο να καταλαμβάνουν θέσης ευθύνης στελεχών εκπαίδευσης. Στο Άρθρο 31 α) Τα μεταπτυχιακά πρέπει να διαβαθμιστούν με βάση τη διεθνή κατάταξη των πιστωτικών μονάδων (ΕCTS) Μεταπτυχιακό 120 ECTS 4 ΜΟΡΙΑ Μεταπτυχιακό 90 ECTS 3 ΜΟΡΙΑ Μεταπτυχιακό 60 ECTS 2 ΜΟΡΙΑ Αιτιολόγηση: Αποδεδειγμένα περισσότερες σπουδές δεν είναι φρόνιμο να μοριοδοτούνται το ίδιο. β) Πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στην επιμόρφωση των στελεχών εκπαίδευσης. Προτείνεται το ταβάνι στην επιμόρφωση να ανεβεί από τα 4 στα 6 μόρια. Ειδικότερα το ΕΚΔΔΑ είναι μείζονος σημασίας και πρέπει να ανεβεί ο κόφτης και να γίνει 0,1μόρια/10ώρες και έως 2 μόρια (αντί για 1) Επίσης στην επιμόρφωση στις ΤΠΕ που είναι μείζονος πρέπει να υπάρχει μεγαλύτερη διαβάθμιση, όπως προτείνει και το ΙΤΥΕ Διόφαντος, και να ανεβεί στα 2 μόρια. Προτείνεται: Πιστοποίηση ΤΠΕ Β1 επιπέδου : 0,5 ΜΌΡΙΑ Πιστοποίηση ΤΠΕ Β επιπέδου : 1 ΜΟΡΙΟ Πιστοποίηση Επιμορφωτών ΤΠΕ Β Επιπέδου: 2 ΜΟΡΙΑ Αιτιολόγηση: Η Επιμόρφωση Επιμορφωτών ΤΠΕ Β Επιπέδου είναι Προχωρημένη Επιμόρφωση διάρκειας 380 ωρών και δεν είναι φρόνιμο να εξισώνεται με την απλή επιμόρφωση εκπαιδευτικών ΤΠΕ Β Επιπέδου διάρκειας 60 ωρών περίπου. γ)Σε ό,τι αφορά τη διοικητική-υποστηρικτική εμπειρία προτείνεται να προστεθεί η άσκηση καθηκόντων Υπευθύνου σχολικού εργαστηρίου φυσικών επιστημών (ΥΣΕΦΕ)ή Πληροφορικής (ΥΣΕΠΕΥ) με 0,25 μόρια/έτος και έως 2 μόρια. Αιτιολόγηση: Τα συγκεκριμένα καθήκοντα αποτελούν ουσιαστική υποστήριξη στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και οι υπεύθυνοι επιλέγονταν αξιοκρατικά με μοριοδότηση. Τέλος, σε ό,τι αφορά την επιλογή Υποδιευθυντών σχολικών μονάδων, συγχαίρω την πρωτοβουλία του Υπουργείου για την κατάργηση της αμφιβόλου συνταγματικότητας μυστικής ψηφοφορίας του Συλλόγου διδασκόντων, ως μνημείο αυθαιρεσίας και συναλλαγών που βλάπτουν ανεπανόρθωτα την ομαλή λειτουργία του σχολείου και δημιουργούν πολεμικό κλίμα. Προτείνεται η αξιοκρατική επιλογή Υποδιευθυντών με μοριοδότηση ίδια με των υπολοίπων στελεχών και χωρίς συνέντευξη με δυνατότητα συμμετοχής όλων των εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης και όχι μόνο της συγκεκριμένης σχολικής μονάδας (όπως γίνεται στα ΣΔΕ και ΙΕΚ). Αιτιολόγηση: Η προτεινόμενη διάταξη αυξάνει την αξιοκρατία στην επιλογή στελεχών, αυξάνει τη δυνατότητα εξέλιξης και την κινητικότητα ατόμων και καλών πρακτικών μεταξύ των σχολικών μονάδων προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας, ενώ εκμηδενίζει τα παρασιτικά φαινόμενα του παρελθόντος. Ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.