• Σχόλιο του χρήστη 'Κυριακή Παυλίδου' | 3 Ιουλίου 2021, 17:42

    Αρθρο 81 Η αξιολόγηση των μαθητών στο γυμνάσιο πρέπει να αποσυμφορηθεί από τις πολλές γραπτές δοκιμασίες στις οποίες ουσιαστικά στηρίζεται. Παρατηρείται συχνά το φαινόμενο ο μαθητής να βαθμολογείται αποκλειστικά και μόνο με τον βαθμό του τετραμηνιαίου διαγωνίσματος στο οποίο δίνεται μεγάλη βαρύτητα. Τα περισσότερα διαγωνίσματα στηρίζονται στην ικανότητα του μαθητή να αποστηθίζει κείμενα, τύπους και ορισμούς, ενώ οι δοκιμασίες που στηρίζονται στην κριτική ικανότητα και τη δημιουργικότητα σπανίζουν. Η προσθήκη των αρχαίων ελληνικών στις προαγωγικές εξετάσεις του Γυμνασίου και η αύξηση των διαγωνισμάτων στην Α και Β ομάδα μαθημάτων δείχνουν ένα βαθμοθηρικό, αυστηρό και εξεταστικοκεντρικό σύστημα αξιολόγησης το οποίο δεν αλλάζει ουσιαστικά με το παρόν νομοσχέδιο όσο και αν προσχηματικά αναφέρει οτι στόχος είναι η κριτική σκέψη και η ανάπτυξη δεξιοτήτων. Καμία επίσης αναφορά δεν γίνεται στη διαφοροποιημένη αξιολόγηση ανάλογα με τις ικανότητες των μαθητών. Ένα απλό παράδειγμα είναι οι μαθητές που στηρίζονται από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής. Ο εκπαιδευτικός ΕΑ ενώ είναι υπεύθυνος για την παράλληλη στήριξη του μαθητή, δεν έχει ουσιαστικά το δικαίωμα να διαφοροποιήσει τον τρόπο αξιολόγησης του μαθητή εάν δεν συμφωνήσει ο καθηγητής της γενικής, ούτε να τον βαθμολογήσει. Η διαφοροποιημένη αξιολόγηση, όπως και η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι βασικές σε τμήματα μαθητών με τόσο μεγάλη ανομοιογένεια. Δεν λαμβάνεται ωστόσο καμία πρόνοια πάνω σ' αυτό.