Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρθρο 69 Η παρατήρηση της διδασκαλίας θεωρώ ότι αποτελεί ένα μη αντικειμενικό τρόπο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές θα βρεθούν σε ιδιαίτερα άβολη θέση όταν υπάρχει ανάμεσα τους ένας ξένος παρατηρητής, με αποτέλεσμα να μην αποτυπωθεί η αληθινή, καθημερινή λειτουργία της τάξης. Οι αντιδράσεις δεν θα είναι αυθόρμητες, θα υπάρχει ψυχρό κλίμα και άγχος το οποίο θα αλλοιώνει τη φυσιολογική ροή του μαθήματος. Ενα από τα βασικά στοιχεία που διαμορφώνουν το καλό κλίμα μέσα σε μια τάξη είναι η αίσθηση της ομάδας που δημιουργείται μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικού και η εμπιστοσύνη που αναπτύσσεται μεταξύ τους. Ενας παρατηρητής, όσο διακριτικός και να είναι, θα αλλάξει αυτή τη σχέση. Θα αντιπρότεινα τη βιντεοσκόπηση του μαθήματος από τον εκπαιδευτικό. Ο εκπαιδευτικός θα πρέπει να μπορεί να επιλέξει το χρόνο, το μάθημα και το τμήμα ώστε η διδασκαλία που θα βιντεοσκοπηθεί να αποτελεί ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της δουλειάς του. Φυσικά θα πρέπει να διασφαλιστεί η σύμφωνη γνώμη των γονέων και το ότι η βιντεοσκοπημένη διδασκαλία θα χρησιμοποιηθεί μόνο για το σκοπό της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού. Η βιντεοσκόπηση μπορεί να αντικαταστήσει την παρατήρηση και επιπλέον μπορεί να αποτελέσει τεκμήριο σε περίπτωση που υπάρχει διχογνωμία μεταξύ αξιολογητή και αξιολογούμενου.