• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης ΕΠΑΛ' | 3 Ιουλίου 2021, 22:32

    Η αξιολόγηση είναι απαραίτητη βαθμίδα οποιουδήποτε συστήματος άρα και του εκπαιδευτικού. Σε άλλη περίπτωση δε μιλάμε για σύστημα αλλά για μηχανισμό τυχαίας λειτουργίας (κάπως έτσι είναι το εκπαιδευτικό μας «σύστημα» τα τελευταία 40 χρόνια). Εκτιμώ ότι η εισαγωγή της αξιολόγησης είναι το σημαντικότερο χαρακτηριστικό του νομοσχεδίου με πολύ θετικό πρόσημο. Όμως να παρατηρήσω την πρώτη αστοχία κατά την άποψή μου: η μυστική αξιολόγηση. Είναι άστοχη γιατί πολύ απλά λείπει η επιστημονικότητα. Δεν μπορεί κανείς να εκτιμήσει τα κριτήριά της, δεν γίνονται γνωστά, δεν σταθμίζονται επιστημονικά, δεν τους αποδίδεται βαρύτητα με επιστημονικό τρόπο, δεν γνωρίζει κανείς τα δεδομένα που τροφοδοτούν τα κριτήρια αξιολόγησης. Μπορεί να είναι υπερβολικά υποκειμενική μέχρι ανεξέλεγκτα υποκειμενική η ανώνυμη αξιολόγηση προϊσταμένου από υφιστάμενους και δημιουργεί αόρατους πολλές φορές μηχανισμούς διαπλοκής μεταξύ αξιολογητών και αξιολογούμενου.