Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΠΟΓΑΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ | 4 Ιουλίου 2021, 08:48
Αρθρο 8.Σύμβουλοι Εκπαίδευσης Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ07 (Γερμανικής) Έδρες Το σχολείο οφείλει να προετοιμάζει τους μαθητές για τη μελλοντική τους ζωή και να τους εξοπλίζει με βασικές δεξιότητες που θα τους βοηθήσουν να αντεπεξέλθουν στο σύγχρονο πολυπολιτισμικό περιβάλλον, τόσο στον προσωπικό και κοινωνικό, όσο και στον εργασιακό τομέα. Στο πλαίσιο αυτό, η ενίσχυση της γλωσσομάθειας στο δημόσιο σχολείο είναι μία σημαντική παράμετρος για την επίτευξη του ανωτέρω στόχου. Ιδιαίτερα αυτή την εποχή που όλο και περισσότεροι γονείς αδυνατούν οικονομικά να χρηματοδοτήσουν την εκμάθηση της ξένης γλώσσας στον ιδιωτικό τομέα, το σχολείο οφείλει να παρέχει την αποτελεσματική εκμάθηση τουλάχιστον δύο γλωσσών, καθώς και τη δυνατότητα πιστοποίησης μέσω της σύνδεσης της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης του σχολείου με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Αυτό σημαίνει να μπορούν οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν τη Β΄ Ξένη γλώσσα να προετοιμάζουν τους μαθητές τους μέσα στο σχολείο για τις εξετάσεις που οδηγούν στην πιστοποίηση της γλωσσομάθειας τους στο ΚΠΓ. O στόχος αυτός είναι εφικτός, χρειάζεται όμως η στήριξη τους και από την Πολιτεία. Οι εκπαιδευτικοί της Γερμανικής γλώσσας στη Βόρεια Ελλάδα, συνεπώς και στη Δυτική Μακεδονία διδάσκουν σε τάξεις ως επί το πλείστον πολυπληθείς, καθώς η Γερμανική γλώσσα επιλέγεται σχεδόν καθολικά από τους μαθητές σε πολύ υψηλά ποσοστά. Επιπλέον οι μαθητές παρουσιάζουν ιδιαίτερη ανομοιογένεια ως προς τα κίνητρα, την επίδοση, τα μαθησιακά τους προφίλ και τα ενδιαφέροντα τους, με αποτέλεσμα το έργο των εκπαιδευτικών να γίνεται δυσκολότερο. Επιπρόσθετα στις τάξεις τους φοιτούν και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτές οι συνθήκες δημιουργούν για τους εκπαιδευτικούς της Γερμανικής γλώσσας όλο και μεγαλύτερες ανάγκες επιμόρφωσης και επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης. Η επαναφορά των Σχολικών Συμβούλων που σχεδιάζετε είναι μία σωστή κατεύθυνση προς ένα πλαίσιο ουσιαστικής καθοδήγησης των εκπαιδευτικών και της επιμόρφωσής τους. Πρέπει όμως να βρίσκονται κοντά στις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς, έτσι ώστε να μπορούν να ανιχνεύουν τις επιμορφωτικές τους ανάγκες για να σχεδιάζουν στοχευμένες επιμορφωτικές δράσεις και να μπορούν παράλληλα να τους καθοδηγούν αποτελεσματικά. Μπορεί να υπάρχει η δυνατότητα της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης, αλλά αυτή σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης επιμόρφωση, επικοινωνία και διάδραση Για να είναι αποτελεσματικό το έργο των Σχολικών Συμβούλων όμως δεν θα πρέπει να είναι ο αριθμός τους τόσο μικρός όσο ήταν στο παρελθόν (μόλις πέντε για όλη την Ελλάδα). Θα πρέπει να δημιουργηθεί μία θέση Σχολικού Συμβούλου ΠΕ07 (Γερμανικής) τουλάχιστον σε κάθε Περιφέρεια της χώρας, όπως ακριβώς της Γαλλικής. Γι αυτό το λόγο παρακαλούμε να συμπεριλάβετε στο σχεδιασμό σας μία έδρα και για τη Δυτική Μακεδονία που η Γερμανική γλώσσα ως Β΄ ξένη γλώσσα διδάσκεται από την πλειοψηφία των μαθητών στην περιοχή αυτή.