Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ | 4 Ιουλίου 2021, 11:45
Οι παρατηρήσεις μου επι του νομοσχεδίου του ΥΠΑΙΘ είναι οι εξής : 1. Όσον αφορά την αξιολόγηση που είναι και το σημαντικότερο κατά την γνώμη μου : Είναι δομημένη σε λάθος βάση γιατί εκτός από τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που προβλέπει , ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΟΎΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΑΞΙΟΛΟΓΕΙ. Δεν θα υπάρξει αντικειμενικότητα και ο λόγος είναι πολύ απλός, ποιός θα αξιολογήσει αρνητικά κάποιον, όταν γνωρίζει ότι θα τον αξιολογήσει και αυτός; Ας μην έχουμε αυταπάτες , όλοι θα βγαίνουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΙ!!!. Κατά δεύτερον λόγο , υπάρχει θέμα αντισυνταγματικότητας , γιατί το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν τους διευθυντές των σχολικών μονάδων ΑΝΩΝΥΜΩΣ. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ΚΑΙ ΘΑ ΦΕΡΕΙ ΣΕ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ. Εδώ θα αναφέρω και ανάλογη εμπειρία από το πρόσφατο παρελθόν με την ψηφοφορία για εκλογή διευθυντών (2015) και την αποτύπωση γνώμης (ΣΥΜΦΩΝΩ-ΔΙΑΦΩΝΩ) το 2017, τα οποία δέχτηκαν πολλές επικρίσεις και η προηγούμενη πολιτική ηγεσία - παρότι δεν το επιθυμούσε για ευνόητους λόγους- αναγκάστηκε να τα αποσύρει. ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΓΙΑ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΣΩΣΤΑ Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΔΡΟΜΗ - ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΟΧΙ ΑΝΩΝΥΜΗ. Το δεύτερο σχόλιο μου αφορά τον θεσμό του εκπαιδευτικού-συντονιστή ανά τάξη και ειδικότητα. Στα μικρής δυναμικότητας σχολεία δεν μπορεί να λειτουργήσει ικανοποιητικά , γιατί υπάρχουν πολύ λίγοι καθηγητές που βρίσκονται σε καθημερινή βάση στο σχολείο και αν οι συντονιστές απαλλάσσονται από εξωδιδακτικές εργασίες τότε ποιός θα αναλάβει να τις κάνει; Μήπως και αυτές θα τις επωμιστούν οι Διευθυντές; Επίσης πιστεύω , ότι όσον αφορά τις επιλογές που μπορούν να έχουν οι υποψήφιοι διευθυντές σχολικών μονάδων , θα πρέπει να δοθεί η δυνατότητα να επιλέγουν σχολεία και από διαφορετικές διευθύνσεις που ανήκουν σε διαφορετικές περιφέρειες εκπαίδευσης.