Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Παναγιωτίδης Κώστας | 4 Ιουλίου 2021, 19:08
Στο άρθρο 40 παρ. 5, αναφέρεται ότι: «Υποδιευθυντές και υπεύθυνοι τομέων τοποθετούνται σε Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), στα οποία ασκούνται διακόσιοι πενήντα (250) τουλάχιστον μαθητές και τα οποία εξυπηρετούν δύο (2) τουλάχιστον ΕΠΑ.Λ. που λειτουργούν σε διαφορετικό κύκλο λειτουργίας, πρωινό απογευματινό ή εσπερινό κύκλο.» Με αυτό το άρθρο πολλά Εργαστηριακά Κέντρα που εκπαιδεύουν πολλούς μαθητές θα βρεθούν χωρίς στελέχη των οποίων η εργασία είναι ουσιαστική στη λειτουργία των εργαστηρίων. Τα εργαστήρια είναι η ουσία της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Η σωστή λειτουργία, ο σύγχρονος και άρτιος εξοπλισμός και η επάρκεια σε υλικά των εργαστηρίων περνάει από τη στενή παρακολούθηση που ασκεί μονάχα το μόνιμο προσωπικό των ΕΚ (Διευθυντές, υποδιευθυντές και Υπεύθυνοι Τομέων) με τη βασική συνδρομή των Υπευθύνων εργαστηρίων. Η κατάργηση των θέσεων αυτών από μεγάλες σχολικές μονάδες που εξυπηρετούν μονάχα ένα κύκλο λειτουργίας θα υπονομεύσει δραματικά τη ραχοκοκαλιά της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Πέραν από τα παραπάνω, τα στελέχη διοίκησης των ΕΚ έχουν επωμισθεί τα τελευταία χρόνια ένα μεγάλο όγκο γραφειοκρατίας. Αν καταργηθούν οι θέσεις αυτές, ποιος θα διεκπεραιώσει αυτό τον όγκο; Συνεπώς πιστεύω ότι το εν λόγω άρθρο πρέπει να διατυπωθεί ως εξής: «Υποδιευθυντές και υπεύθυνοι τομέων τοποθετούνται σε Εργαστηριακά Κέντρα (Ε.Κ.), στα οποία ασκούνται διακόσιοι πενήντα (250) τουλάχιστον μαθητές και τα οποία εξυπηρετούν δύο (2) τουλάχιστον σχολικές μονάδες (ΕΠΑ.Λ. ή Δ.Ι.Ε.Κ.)»