Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΕΛΕΝΗ ΠΑΝΑΓΟΥ-ΚΠΕ ΝΕΑΣ ΚΙΟΥ | 5 Ιουλίου 2021, 13:57
Κυρία Υπουργέ Στο άρθρο 2 παρ.1 στο εδάφιο στ.(α) Δ Ε Ν α ν α φ έ ρ ε τ α ι - για πρώτη φορά από τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) το 1993 - ως ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, η υπηρεσία σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) (μετονομασία των Κ.Π.Ε.). Όμως: Από ιδρύσεως των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.)το 1993, όλοι οι Νόμοι και οι Υ.Α. ( με πιο πρόσφατη τη δική σας Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε Κ.Π.Ε. προσμετράται ως δ ι δ α κ τ ι κ ή σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού» Τι άλλαξε από τότε; Οι μαθητές που έρχονται στα ΚΠΕ για να υλοποιήσουν μονοήμερα ή πολυήμερα εκπαιδευτικά προγράμματα, τα οποία ΕΣΕΙΣ εγκρίνετε, διότι πληρούν τη νομοθεσία των εκπαιδευτικών επισκέψεων, δεν κάνουν μάθημα όταν επισκέπτονται τα ΚΠΕ ;;; Επί 28 συναπτά έτη (από την ίδρυση του πρώτου Κ.Π.Ε.) το Υπουργείο Παιδείας, Διευθυντές Σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικοί, γονείς ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΝΤΑΙ τα Κ.Π.Ε., γιατί αναγνωρίζουν τα μαθησιακά, παιδαγωγικά και περιβαλλοντικά οφέλη των επισκέψεων αυτών και χρόνο με το χρόνο οι επισκέψεις μαθητών στα ΚΠΕ αυξάνονται, όπως δείχνουν και τα α π ο λ ο γ ι σ τ ι κ ά στοιχεία που καταθέτουμε στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς στο Τμήμα Α΄ Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία του Υπουργείου σας. (Ανατρέξτε σε αυτά) (Ενδεικτικά αναφέρω ότι στο ΚΠΕ Νέας Κίου Αργολίδας, από το 2015 έως το 2019 υλοποίησαν περιβαλλοντικά προγράμματα 12.009 μαθητές, ενώ για τα σχολικά ἐτη 2019-2020 και 2020-2021, λόγω COVID, 4.446 μαθητές υλοποίησαν εκπαιδευτικά προγράμματα και δίωρες διδακτικές επισκέψεις, εκ των οποίων 2.371 μαθητές εξ αποστάσεως). Αυτοί οι αριθμοί δε λένε κάτι πλέον στο ΥΠΑΙΘ;;; Οι μαθητές που υλοποιούν Περιβαλλοντικά προγράμματα στα ΚΠΕ χάνουν την ιδιότητα των μαθητών όταν έρχονται στα ΚΠΕ;;; Το γεγονός ότι οι υποστελεχωμένες εδώ και χρόνια Παιδαγωγικές Ομάδες των ΚΠΕ ξεπερνούν κατά πολύ το ωράριο των 16 ωρών εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών – όπως ορίζεται από την Υ.Α 83691/Γ7/2011 και την τροποποιητική Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/2020- προκειμένου να επιμορφώσουν τους μαθητές επί 3ήμερο, δε θεωρείται ικανό για να μας αναγνωριστεί εκ νέου η διδακτική υπηρεσία;;; Τι είμαστε δηλαδή οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ, όταν έρχονται οι μαθητές;;; Διοικητικοί υπάλληλοι;;; Με ψυχές που διψούν για μάθηση ασχολούμαστε και τους την προσφέρουμε κυρία Υπουργέ και ΟΧΙ με τους αριθμούς μητρώου τους. Σε ένα μοναδικό για τα Ευρωπαϊκά πρότυπα εκπαιδευτικό θεσμό, που θα μπορούσε να αποτελέσει «φαρέτρα» του ΥΠΑΙΘ στις εκπαιδευτικές δράσεις για την «Κλιματική Αλλαγή» και όχι μόνο, το νέο Ν/Σ έρχεται να αφαιρέσει τη μοναδική «παροχή» του Υπουργείου σας, που ήταν η αναγνώριση της διδακτικής Υπηρεσίας. Με βάση αυτό, στις επόμενες προκηρύξεις ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΑ θα στελεχωθούν τα ΚΠΕ-ΚΕΠΕΑ. Ζητάμε λοιπόν να επανεξετάσετε το συγκεκριμένο θέμα και να αποδοθεί δικαιοσύνη στους εκπαιδευτικούς των ΚΠΕ –ΚΕΠΕΑ με συμπερίληψη της υπηρεσίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α / Κ.Π.Ε. ως διδακτική. Με εκτίμηση Ελένη Πανάγου Υπεύθυνη Κ.Π.Ε. Νέας Κίου