Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΣΑΒΒΑΣ ΤΣΟΜΠΑΝΕΛΛΗΣ | 5 Ιουλίου 2021, 13:57
Τα παρακάτω σχόλια αφορούν το άρθρο 31: «Αποτίμηση των κριτηρίων επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Προϊσταμένων των Κέντρων Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)» του υπό διαβούλευση νέου νόμου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» προκειμένου να ληφθούν υπόψη για τη βελτίωσή τους: Άρθρο 31 1) Τίτλοι σπουδών: Οι τίτλοι σπουδών προτείνεται να μοριοδοτούνται με δέκα (10) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο και όχι με δεκατρείς (13) μονάδες, όπως προβλέπεται από το νέο νομοσχέδιο. 2) Τίτλοι σπουδών (αα-αβ-αγ-αδ): Ειδικότερα, η μοριοδότηση του Διδακτορικού διπλώματος προτείνεται να είναι έως 6 μονάδες και του Μεταπτυχιακού διπλώματος έως 4 μονάδες (και όχι 8 και 4 αντίστοιχα, όπως προβλέπεται από το νέο νομοσχέδιο). Εξάλλου, η προτεινόμενη μοριοδότηση των παραπάνω τίτλων σπουδών ίσχυσε σε όλους τους προηγούμενους νόμους επιλογής στελεχών (2011, 2015, 2018). Ειδάλλως, αυτό που δύναται να εκτιμηθεί, αν τελικά επικρατήσει η παραπάνω υπερμοριοδότηση, είναι η ενθάρρυνση μιας εγχώριας «τάσης» απόκτησης ολοένα και περισσότερων τυπικών προσόντων, τις περισσότερες φορές μη εχόντων σχέση με τη διοίκηση. Επιπροσθέτως, η συγκεκριμένη τάση έρχεται σε αντίθεση με τις υπόλοιπες Ευρωπαϊκές χώρες (π.χ στη Γαλλία), όπου η επικρατούσα κατεύθυνση σε ό,τι αφορά στα κριτήρια επιλογής των υποψηφίων στελεχών στην εκπαίδευση και γενικότερα στο δημόσιο, επιρρίπτεται πλέον κυρίως στην ανάδειξη και στην πιστοποίηση χαρακτηριστικών προσόντων (ικανοτήτων-δεξιοτήτων-στάσεων) της προσωπικότητας (soft skills) του υποψηφίου και στην περαιτέρω ανάπτυξή τους (soft & hard skills) μέσω ειδικών προγραμμάτων (αρχικής κατάρτισης, ταχύρρυθμων, κ.λ.π) επιμόρφωσης για την επιτυχή άσκηση του έργου τους. 3) Διδακτική υπηρεσία (3.α): Επίσης, προτείνεται η Διδακτική υπηρεσία να μοριοδοτείται με εννέα (9) μονάδες και όχι με έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, όπως προβλέπεται από το προς διαβούλευση νομοσχέδιο. 4) Διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία (ε- εγ- εδ): Σε ό,τι αφορά τη διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία των υποψηφίων διευθυντών σχολικών μονάδων: να αποτιμάται η άσκηση καθηκόντων τους με 4 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο και έως τέσσερα (4) έτη υπηρεσίας ανεξαρτήτως του συνολικού χρόνου θητείας τους λαμβανομένου υπόψη του γεγονότος ότι το έργο των υφιστάμενων διευθυντικών στελεχών (η πλειονότητα των οποίων ευρίσκονται σε παράταση της δεύτερης κατά σειρά θητείας τους) δεν έχει υποστεί οποιασδήποτε αξιολόγηση. Αναλογικά και το έργο των υποδιευθυντών προτείνεται να μοριοδοτείται με 2 μονάδες κατ’ ανώτατο όριο και έως τέσσερα (4) έτη υπηρεσίας ανεξαρτήτως του συνολικού χρόνου θητείας τους. 5) Επιμόρφωση: (βζ και βη) Να μοριοδοτείται μόνο η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 1 και όχι η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε. επιπέδου 2 την οποία κατέχουν ελάχιστοι και θα ήταν άδικο για την πλειονότητα των συναδέλφων που δεν τους έχει δοθεί ακόμη – λόγω συγκυριών της πανδημίας - η δυνατότητα εξέτασης άρα πιστοποίησής τους. 6) Διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία (εδ) Να προσμετράται η συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια (Π.Υ.Σ.Π.Ε. – Π.Υ.Σ.Δ.Ε.) και συμβούλια επιλογής στελεχών ως τακτικό ή αναπληρωματικό (με 5 τουλάχιστον ετήσιες συμμετοχές) μέλος σε 0,5 μονάδες ανά έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο και όχι μόνο η συμμετοχή εκπαιδευτικού σε δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο.