• Σχόλιο του χρήστη 'Μανουσάκης Ιωάννης' | 6 Ιουλίου 2021, 12:04

    Το άρθρο 25 και η σχέση του με την ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ. Σκεφτείτε ένα υποθετικό σενάριο απόφασης κατάργησης της πολεμικής αεροπορίας, έστω με δύναμη 100 μαχητικών και αντίστοιχα 100 πιλότων, και σύσταση νέας με 1000 (σύμφωνα με αυτά που περιγράφει το άρθρο 25 του νομοσχεδίου) μαχητικά από πριν. Μέχρι εδώ μπράβο στον υπουργό εθνικής άμυνας και στους συμβούλους του για την θεαματική ενίσχυση. Το πρόβλημα είναι ότι, σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο, στη στελέχωση των νέων πιλότων (περίπου 1000) αποκλείονται όλοι οι έμπειροι και δοκιμασμένοι μέχρι τώρα πιλότοι (περίπου 100). Δηλαδή από τη μία ενδυνάμωση του υλικού (περισσότερα μαχητικά) αλλά από την άλλη αποδυνάμωση του έμψυχου δυναμικού. Κάτι παρόμοιο έγινε και στην Τουρκία με την αποπομπή πιλότων της πολεμικής αεροπορίας ως συμμετέχοντες στο πραξικόπημα με αποτέλεσμα την εξασθένιση της επιχειρησιακής δύναμης της Τουρκίας στον αέρα. Εκεί όμως ο αποκλεισμός του έμπειρου και με χιλιάδες ώρες πτήσεων ανθρώπινου δυναμικού έγινε λόγω συμμετοχής στο πραξικόπημα. Εδώ που δε συντρέχουν τέτοιοι λόγοι, γιατί η υπουργός Παιδείας αποφασίζει να αποκλείσει, τους ήδη παρέχοντες υπηρεσίες σχολικού επαγγελματικού προσανατολισμού (ΣΕΠ) στα ΚΕΣΥ (πιο πριν, από το 2000 στα ΚΕΣΥΠ και στα ΓραΣΕΠ), στις νέες δομές παροχής υπηρεσιών ΣΕΠ που αποκαλούνται ΓΡΑΣΥΠ ; Υπάρχει και συνέχεια. Το ίδιο άρθρο αναφέρει ότι οι 100 που πλέον δε θα μπορούν να ασκούν το αντικείμενο το οποίο επέλεξαν, δηλαδή να είναι πιλότοι, αφού αποκλείονται από τη διεκδίκηση στη νέα πολεμική αεροπορία , θα παραμείνουν στις εγκαταστάσεις που βρισκόταν και εφόσον δεν υπάρχουν πλέον αεροπλάνα για να ασκούν το αντικείμενο τους, θα παρέχουν άλλες υπηρεσίες στην εγκατάσταση όπως τηλεφωνική εξυπηρέτηση, αλληλογραφία, μητρώο κλπ. Ευελπιστώ να διορθωθεί η συγκεκριμένη παράβλεψη, ειδάλλως αντί για ενίσχυση του θεσμού ΣΕΠ θα έχουμε ακριβώς το αντίθετο.