• Σχόλιο του χρήστη 'Δημήτρης Μαυραγάνης' | 6 Ιουλίου 2021, 17:07

    Άρθρο 18, παρ. 2 Άρθρο 25, παρ. 1 , 2, 3, 4 Άρθρο 26, παρ. 1, περ. η Άρθρο 159, παρ. 8 Οι ρυθμίσεις του νομοσχεδίου που αφορούν στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό (ΣΕΠ) κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, καθώς τον επαναφέρουν εγγύτερα προς τον φυσικό χώρο των μαθητών/τριών, το σχολείο. Επισημαίνεται, όμως, ότι οι θετικές αυτές ρυθμίσεις συνοδεύονται με άλλες οι οποίες φαίνεται να διαμορφώνουν ένα ιδιότυπο καθεστώς ΄θεσμικής αδρανοποίησης΄ του εξειδικευμένου στον ΣΕΠ σώματος εκπαιδευτικών, το οποίο ήδη υπηρετεί οργανικά στα υπό κατάργηση ΚΕΣΥ. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς οι οποίοι διαθέτουν εμπειρία στην εφαρμογή του ΣΕΠ και γνώσεις που, σε αρκετές μάλιστα περιπτώσεις, αποκτήθηκαν με την άμεση ή έμμεση υποστήριξη και χρηματοδότηση της Πολιτείας δια του Υπουργείου Παιδείας. Είναι ευνόητο ότι το συμφέρον της Υπηρεσίας και ο βέλτιστος σχεδιασμός του προς ρύθμιση αντικειμένου ευνοούνται από την κατά το δυνατόν αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του ήδη υπηρετούντος προσωπικού, όπως άλλωστε έχει συμβεί και στο παρελθόν σε αντίστοιχες περιπτώσεις (π.χ. διαδικασία μεταφοράς που ακολουθήθηκε για το μόνιμο προσωπικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου – ν. 4072/12, άρ. 329, παρ. 6). Ως εκ τούτου, η κατάργηση των συγκεκριμένων θέσεων στα ΚΕΣΥ προτείνεται να συνδυαστεί με τις παρακάτω δυνατότητες για τους εκπαιδευτικούς αυτούς: 1. Δυνατότητα μεταφοράς τους στις προβλεπόμενες προσωποπαγείς θέσεις των ΚΕΔΑΣΥ με ρητή αναφορά στην ενασχόλησή τους με θέματα ΣΕΠ επιστημονικού, συμβουλευτικού και επιμορφωτικού χαρακτήρα, σε συνεργασία με τον Υπεύθυνο ΣΕΠ και τα Γρα.ΣΥΠ της περιοχής (θα μπορούσαν π.χ. να αναλάβουν επιμορφωτικές δράσεις προς τους εκπαιδευτικούς που θα στελεχώσουν τα Γρα.ΣΥΠ) 2. Δυνατότητα διεκδίκησης εκ μέρους τους των προς ίδρυση θέσεων Υπευθύνων ΣΕΠ στις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης 3. Δυνατότητα κατά προτεραιότητα τοποθέτησής τους στα προς ίδρυση Γρα.ΣΥΠ.