• Σχόλιο του χρήστη 'Α.Κ.' | 7 Ιουλίου 2021, 11:08

    Άρθρα 2 : η προϋπηρεσία προ του διορισμού (ΦΕΚ) που ήταν προαπαιτούμενο για τον διορισμό, να διαγράφεται και συνυπολογίζεται ό,τι απομένει με την υπηρεσία μετά τον διορισμό. άτομα με προϋπηρεσίες και μόνο είναι διορισμένα με ΦΕΚ χρόνια μετά από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ και βρίσκονται μπροστά τους και γίνονται και στελέχη με σπρώξιμο. απαράδεκτο 4-8 : γραφειοκρατικό, δύσκαμπτο , ανούσιο σύστημα και σε άλλα άρθρα (με σπατάλη ανθρωπίνων πόρων και πολλά «δύνανται» για βολέματα). Ακόμα και η ύπαρξη ΠΔΕ είναι άχρηστη, θα έπρεπε δε οι ΔΠΕ/ΔΔΕ να επαναπροσδιοριστούν ως προς την διοικητική τους έκταση (δεν είναι δυνατό η Α’ Αθήνας να είναι η μεγαλύτερη διεύθυνση και να παίρνει τα ίδια λεφτά επίδομα ο διευθυντής με άλλες που έχουν τη μισή δουλειά ή και ελάχιστη ! βλ. Ευρυτανία, είναι ασύμμετρο το σύστημα και για τα σχολεία σε κάποιες περιπτώσεις – αναδιάρθρωση χτες! ). Πολλοί για συντονισμό, δε φτάνει ο ΔΠΕ/ΔΔΕ ; οι υπάλληλοι κάνουν τη δουλειά και υπογράφει απλώς. 9 : αν δεν αρθεί η συναίνεση των γονέων και δεν παραπέμπεται ο μαθητής με απόφαση συλλόγου (τον οποίο αποδυναμώνετε σε ΟΛΟ το νομοσχέδιο ενδυνάμωσης εκπαιδευτικών – τι ειρωνεία μέσα στα μούτρα τους ! ) , ακόμα και σε προνοιακές δομές ή και γιατρούς , δεν θα γίνει τίποτα. 16 : μαζί με την ανατροπή της ειλημμένης απόφασης να υπάρξει επιλογή προσωρινών προσκλήσεων πέρυσι, σε αντίθεση με τους ημετέρους διευθυντές εκπαίδευσης που τοποθετήθηκαν fast-track, προφανώς κατόπιν πιέσεων και νίκης γνωστών κύκλων της Π.Ε., οι αλλεπάλληλες και σκανδαλώδεις παρατάσεις έχουν οδηγήσει σε ισοβιότητα τα μέλη των Π.Ο. Ποσόστωση για ανανέωση προσωπικού κατά 50% τουλάχιστον. Επίσης ανάγκη για ΠΛΗΡΗ επαναπροσδιορισμό των εδρών των Κέντρων : μέσα σε αστικά κέντρα δεν έχει τόσο νόημα, μόνο κοντά σε πεδία και μάλιστα με μελετημένη απόσταση μεταξύ τους, όχι όπου βολεύει διαφόρους, ειδικά σε προστατευόμενες περιοχές (με νόμο ο φορέας διαχείρισης προσφέρει κτήρια), που έχει και περισσότερο βιωματικό περιεχόμενο. 19 : 1 ή 2 σε μεγάλες ΠΔΕ είναι υπεραρκετοί. Πολλά πόστα για συντονισμό, ποιοι θα διδάξουν; 21-24 : είναι υπερβολή ακόμα και στις μεγάλες ΔΠΕ/ΔΔΕ ξεχωριστοί υπεύθυνοι ! σε μικρές ΠΔΕ η έδρα ενός υπευθύνου ή σε μεγαλύτερες δύο το πολύ. Είναι θέσεις πολυτελείας και βολέματος ! Κάποιοι κάνουν δουλειά αλλά γενικά χαλαρή και περιττή. Και ένας μπορεί μια ολόκληρη χρονιά να οργανώσει 3-4 δράσεις και να ενισχύει σχολεία. 27 : 28 : ΜΕΓΑ σφάλμα η τετραετία ! Μαζί με κυβερνήσεις (δεν εξαντλούν τετραετία) ή για δημιουργία προβλήματος σε επόμενη κυβέρνηση; Και μόνο όταν εμφιλοχωρεί αυτή η καχυποψία , είναι λάθος. Παγιώνεται δε και στα στελέχη μια καθεστωτική λογική , έπαρση (που έχουν μαζί με – νοσηρή κάποιοι- φιλοδοξία) και συνακόλουθα και πρακτικές εμπαθείς και ευνοϊκής μεταχείρισης φίλων/ημετέρων και αθέμιτου ανταγωνισμού απέναντι σε ικανούς ανταγωνιστές- πράγματα που συμβαίνουν κατά κόρον και τώρα στις διετεί ή και τριετείς- ανυπόφορες σε μερικές περιπτώσεις θητείες ! - αλλά με νομική βούλα θα είναι ακόμα πιο σκληρά μέσα και από την «αξιολόγηση». Δεν πρόκειται για οραματιστές ηγέτες αλλά για εφαρμοστές της κυβερνητικής πολιτικής του υπουργείου- καθαρά και χωρίς ενστάσεις, όλοι αυτό κάνουν. Το πολύ δύο χρόνια θητεία (οι πίνακες ας ισχύουν τετραετία , όμως με νέες αιτήσεις και επικαιροποιούμενοι, όχι πάλι συνεντεύξεις) και μετά τη θητεία ΠΙΣΩ στην τάξη να συνέλθουν τα στελέχη, να αναβαπτιστούν. Κατόπιν ελεύθερα πάλι αίτηση για θέση στελέχους (χωρίς άλλο περιορισμό). Έχουμε τώρα «επαγγελματίες –στελέχη» που ανελίσσονται με απανωτές θητείες σε διάφορες θέσεις και έχουν χάσει την επαφή με την τάξη, δεν είναι στρατός ή κλινική ή ΔΟΥ με άλλη ιεραρχία και απαιτήσεις θέσης, εδώ τα στελέχη είναι πρώτα μεταξύ ίσων. Οι εκπαιδευτικοί δεν απλοί υπάλληλοι ή υποζύγια πειθήνια των διευθυντών και των στελεχών, όπως τους καθιστά το εν λόγω νομοσχέδιο. 29 : ας μειωθούν τα προαπαιτούμενα έτη , αλλά ΟΛΑ να είναι μετά το ΦΕΚ διορισμού και στην τάξη διδακτικά και όχι σε ΙΕΚ ,ΣΔΕ, κλπ αλλά δε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας - πρόκειται για στελέχη της δημόσιας εκπαίδευσης , και κακώς αφορά και ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς, είναι γελοίο, φωτογραφικό και του βολέματος, άρθρα 27 και 54 ! θα δείτε εκπλήξεις. Να μην παραγκωνιστούν δηλαδή όσοι δεν είχαν προϋπηρεσίες (μερικές ύποπτες ή δεν έχει ακούσει τίποτα το υπουργείο;;;;) και ήταν επιτυχόντες καθαρού ΑΣΕΠ , ο οποίος γιατί ως αξιολόγηση δεν προσμετράται σε κάποιον βαθμό; Προώθηση θα έπρεπε να παίρνουν οι ασεπίτες και είναι πιο κάτω και από ευνοούμενους – και δικούς σας αυτή τη στιγμή ! Επίσης , προϋπόθεση για θέση ΔΠΕ/ΔΔΕ μόνο της ΙΔΙΑΣ διεύθυνσης ήδη με θητεία διευθυντής σε ΣΧΟΛΕΙΟγια να γνωρίζει την ανθρωπογεωγραφία (όχι ΚΠΕ, ΚΕΔΔΥ, ΣΔΕ, ΙΕΚ κλπ – αυτά να προσμετρώνται μετά ως επιπλέον). 31 : Πώς θα ελέγχεται (δεν γίνεται ΠΟΥΘΕΝΑ στο υπουργείο τώρα) η ελάχιστη ποιότητα των τίτλων; Υπάρχουν αγορασμένα από το εξωτερικό ή το εσωτερικό (από γραφεία των οποίων έχει επιληφθεί και το υπουργείο σας, από τον υφυπουργό τα μάθαμε), αναρτημένα ξεδιάντροπα διδακτορικά , μερικά με ΔΙΨΗΦΙΕΣ βιβλιογραφικές αναφορές που δεν περιποιούν τιμή σε κανέναν και εντοπίζονται από την όποια επιτροπή ακαδημαϊκών πολιτών με απλή φυλλομέτρηση. Θα τα βρείτε ; Επίσης, να προσμετράται ΔΕΥΤΕΡΟ πτυχίο μόνο αν λήφθηκε μετά τον διορισμό, διότι υπάρχουν περιπτώσεις που είχαν πτυχίο , βρήκαν τρόπο να εισέλθουν από το παράθυρο στην εκπαίδευση χωρίς πτυχίο δήθεν ΤΕ/ΔΕ (αμεσότερα και για να μη γυρίσουν την Ελλάδα όλη) και μετά δόθηκε η δυνατότητα να το εμφανίσουν και να έχουν και προϋπηρεσία συνολική ως ΠΕ ! Αυτά πρέπει να λυθούν στον φάκελο/ΟΠΣΥΔ ή όπου αλλού του καθενός μια και καλή όπως έγινε και με τα μόρια μεταθέσεων πχ. Απαράδεκτο να γίνεται διαφοροποίηση μεταπτυχιακών για ένα μόνο εξάμηνο και να μοριοδοτούνται απαράδεκτα διδακτορικά. Διαφοροποίηση στα δεύτερα πτυχία , ανάλογα αν έχουν πρακτική χρησιμότητα πχ : δεύτερο πτυχίο παιδαγωγικών σε ΔΔΕ είναι άχρηστο, σε ΠΔΕ όμως χρήσιμο (αφού έχει αρμοδιότητα και τις δύο βαθμίδες ), τίτλος στη διοίκηση να προσμετράται για αμφοτέρους κλπ ΠΕΚΕΣ : μερικά ΠΕΚΕΣ έκαναν επιμορφώσεις (εθελοντικά ή κατόπιν πρόσκλησης φίλων) , μετράνε; Δεν είχαν όλοι την ευκαιρία να μετάσχουν. Άδικο. Οι επιμορφώσεις είναι μια «φάμπρικα» καλοστημένη, κακώς το υπουργείο συμμετέχει, ενώ θα έπρεπε εκείνο και μόνο υπό την αιγίδα του να επιμορφώνει και να εκδίδει βεβαιώσεις (τις είδαμε τις επιμορφώσεις σας αλλά τελοσπάντων, όχι στα στημένα αυτά μόρια). Επιμόρφωση ΤΠΕ β’ επιπέδου : ΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ! ξέρει το υπουργείο ότι μόνο οι τυχεροί που κληρώνονται συμμετέχουν ; ότι οι σε εσπερινά σχολεία δεν μπορούν; Ότι κάποιοι σε εσπερινά είχαν κάλυψη διευθυντή σε ώρες σχολείου αλλά άλλοι όχι; Ότι προτάθηκε να δώσουν σε άλλους τους κωδικούς για να φαίνονται εντός προγράμματος και να πάρουν τη βεβαίωση; (συγκινητικό να δοθεί λύση, αλλά σε ωραίες ατραπούς οδηγεί το υπουργείο τους πολίτες και υπαλλήλους του ! ). Είναι γνωστό ότι δεν έχουν δοθεί εξετάσεις για τη λήψη βεβαίωσης χρόνια; Ότι στους άτυχους δεν δίνεται η δυνατότητα έστω να δώσουν εξετάσεις, αφού κάποιοι εφαρμόζουν πολλά από αυτά στην τάξη και χωρίς επιμόρφωση, σε αντίθεση με κάποιους που το έχουν ήδη το β’ επίπεδο και δεν κάνουν σχεδόν τίποτα στην τάξη;;;;; Μόρια άρθρων – εισηγήσεων : καλά, δεν ξέρουν τη στημένη φάμπρικα στο υπουργείο με μερικά συνέδρια (του σωρού και σε μια περίπτωση από έναν φορέα πασίγνωστο με 4-5 συνέδρια σε μια χρονιά ; ) και τα περιοδικά , όπου πληρώνεις 40 ή 20 ευρώ μόνο και έχεις ό,τι θες σε μόρια; Και αντί να μειώσει αυτή τη μάστιγα , την ενισχύει ; Απαράδεκτο. Η μισή μοριοδότηση πάντως θα έπρεπε να ισχύει μόνο για δύο συσσυγραφείς, για τρεις και πάνω (κατόπιν πιέσεων πολλές φορές για προσθήκες ονομάτων) πρέπει να πέσει στο 0,10 . Έχουν δε γέλιο όσοι μιλάνε για μοριοδότηση αυτοέκδοσης ! Κοροϊδευόμαστε; Θητεία ΣΕΠ μικρότερη του έτους και τρίμηνα : έπρεπε η μοριοδότηση να γίνεται μηνιαία (και για πάνω από 15 μέρες όλος ο μήνας), διότι υπάρχει περίπτωση περιφερειακών συμβουλίων ηλιθίων που επειδή η ΥΑ δεν αναφέρει άμεση αποδέσμευση (στους προσωρινούς διευθυντές εκπαίδευσης το σημειώσατε) καθυστέρησαν για μια εβδομάδα μόνο από ινάτι άτομο που όμως έτσι έχασε ολόκληρο τρίμηνο, γιατί; Ασύμμετρο, διότι άλλοι από πιο σοβαρά συμβούλια αποδεσμεύτηκαν (ή δε ρώτησαν καν) Δράσεις Erasmus κλπ : αστειότητες , δεν μετέχει όλο το σχολείο, συνήθως τα κάνουν κάποιοι που έχουν απεριόριστο χρόνο στο σχολείο (ειδικότητες ξενόγλωσσες κλπ, πόσοι από αυτούς που διδάσκουν σε λύκειο πανελλαδικώς εξεταζόμενο; ) και είναι κάτι για το θεαθήναι και εντυπωσιακό, αλλά περιορισμένης παιδαγωγικής επενέργειας σε όλο το σχολείο. Ρωτήστε να μάθετε αλήθειες. Αυτά όλα τα προγράμματα θα έπρεπε να βγαίνουν αβίαστα από το ώριμο και θετικό παιδαγωγικό κλίμα του σχολείου, που αυτό το νομοσχέδιο δυναμιτίζει. Δεν χρειάζεται «δόλωμα» , καλή διάθεση και οι εκπαιδευτικοί είναι δημιουργικοί, αλλά όχι με καθεστωτικές λογικές τέτοιες. Δεν λέει κάτι η ενασχόληση με Erasmus για τη διοικητική ικανότητα κάποιου, έχετε ακούσει ότι γίνεται και χαμός με γραφεία που το αναλαμβάνουν; Όχι; Μόρια σε σχολική βιβλιοθήκη : όλοι οι αποσπασμένοι σε ΓΑΚ, βιβλιοθήκες και ποικίλους φορείς ασκούν παρόμοια καθήκοντα. Αυτό εννοείτε – ελπίζω – στο 3/ε για όλες τις αποσπάσεις σε φορείς. Αλλιώς μόνο στην ΚΥ και ΠΔΕ/ΔΠΕ/ΔΔΕ όπου κάποιος μπαίνει βυσματικά για να είναι κοντά στο σπίτι και να παίρνει και προώθηση για στέλεχος , ενώ κάνει μία δουλειά (ίσως και μόνο να σηκώνει τηλέφωνα – και μάλιστα με διάθεση από τον ίδιο τον διευθυντή ενίοτε) δεν είναι και τόσο δίκαιο ! Γενικά δαιδαλώδες το σύστημα, έπρεπε να είναι πιο απλό , αλλά ο καθένας σύμβουλός σας πιέζει για τα δικά του χαρτιά. Όλοι δε κατά τη γνώμη μας (με ελάχιστα προαπαιτούμενα – ας γίνει εκτίμηση και από ψυχιάτρους ή και ψυχομετρικά τεστ, δε βλάπτει , να πεταχτούν έξω ναρκισσιστές και μεγαλομανείς-εξουσιομανείς ) πρέπει να μπορούν να έχουν ευκαιρία σε μια θητεία σε θέση στελέχους, για την εκπαίδευση είναι σημαντικό, όχι να στρογγυλοκάθονται σε στασίδια ή να επιδίδονται σε έναν ατέρμονο αγώνα συγκέντρωσης μορίων σε κάθε πεδίο που προβλέπετε (με κάθε τρόπο και τίμημα ενίοτε ! ). Αυτή την άσχημη γραμμή χρόνων με τα στελέχη του ΥΠΑΙΘ την επιδεινώνετε με αυτές τις διατάξεις. Μόρια αξιολόγησης : διαβάζοντας το σύνολο του νομοσχεδίου βλέπουμε ότι στην ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ θα δίνονται μόρια προώθησης σε θέση ευθύνης. Δηλαδή τους άριστους στην τάξη θα τους στείλουμε εκτός τάξης και θα κρατήσουμε τους βελτιωμένους με επιμόρφωση (και τους ικανοποιητικούς); Ενδιαφέρον. Στην πρώτη εφαρμογή αυτού : οι περισσότεροι υποψήφιοι για στελέχη δεν θα έχουν αξιολόγηση ως εκπαιδευτικοί. Καλός εκπαιδευτικός = μόρια για στέλεχος, όταν είσαι στέλεχος πολλά χρόνια οι περισσότεροι εκτός τάξης (δείτε το λίγο) δεν έχεις αξιολόγηση στην τάξη , αλλά ως στέλεχος μόνο! Μπερδεμένο; Φέρτε τους πίσω στην τάξη όλους μετά την πρώτη θητεία, λοιπόν, υποχρεωτικά ! Όσοι είναι στελέχη και παραμείνουν και δεν θα θέλουν να γυρίσουν την τάξη (εξάλλου είναι ΠΟΛΛΑ ΧΡΟΝΙΑ εκτός και δεν θέλουν και να γυρίσουν), γιατί να δώσουν υψηλή αξιολόγηση (οι ίδιοι ή και σε συνεννόηση με κατώτερα στελέχη) σε εκπαιδευτικούς τάξης που έχουν πολλά προσόντα και είναι επίδοξα στελέχη; Δεν θα γίνουν τέτοια ; πόσο αθώοι είστε ή υποκριτές στο υπουργείο; Δικλίδα ασφαλείας καμία σε ένα πόνημα ιδεοληπτικής γυμναστικής επί χάρτου. 40 : σκοπεύετε να καθυστερείτε, να δίνετε παρατάσεις; Πάλι καλά που δεν θα έχουμε το φαινόμενο «προσωρινοί διευθυντές» , οι οποίοι κανονικά με μεταβατική διάταξη δεν θα έπρεπε να πάρουν μόρια «θητείας» , πήραν εμπειρία, επίδομα και υπερωρίες μαζί με τους υπαλλήλους (ελάχιστες εξαιρέσεις που δεν πήραν, ό,τι βλέπουμε στη Διαύγεια, όπου αλήθεια , γιατί δεν τους υποχρεώνετε να τα ανεβάζουν ΟΛΑ; ). Η αυτοδίκαιη παραίτηση πρέπει να ισχύει και στις απλές υπηρεσιακές μεταβολές – πότε θα τα δείτε αυτά; Να γίνει η καθημερινότητα στα σχολεία πιο εύκολη, όχι περίπλοκη όπως με αυτό το νομοσχέδιο για τα στελέχη. Υπάρχει πρόβλημα με τις υπηρεσιακές μεταβολές. Μπορεί να λυθεί επί το διαφανέστερο και δικαιότερο και λειτουργικότερο για την υπηρεσία, γιατί δεν θέλετε; Πολλές υπογραφές τυπικές επίσης, δεν λύνεται έτσι η γραφειοκρατία ! δεν έχετε εμπιστοσύνη στους διευθυντές εκπαίδευσης πχ και το λύνει το θέμα η υπογραφή –τυπική- του ΠΔΕ; Αστειότητες. 42 : όταν υπάρχει λίστα με κατάταξη όποιος θέλει πρέπει να μπορεί να παραιτηθεί ! έλεος πια. Επίσης ρητά να μπορεί να θέσει υποψηφιότητα ο ΟΠΟΙΟΣΔΠΗΠΟΤΕ για οποιαδήποτε θέση προκηρύσσεται (στελέχους ή εκπαιδευτικού) και να μπορεί να παραιτείται μετά , μην δημιουργείτε εμπόδια που δεν έχουν κανένα λειτουργικό όφελος για την υπηρεσία ! Να γίνονται όλα νωρίς σε δύο φάσεις και να ικανοποιούνται στο μέτριο του δυνατού οι αιτήσεις. Αυτό είναι ευελιξία και προαγωγή της υπηρεσιακής παραγωγικότητας Επίσης πλημμελή άσκηση κανείς δεν θα παρουσιάσει, κόρακας κοράκου μάτι βγάζει; (και για την αξιολόγηση παρακάτω αυτό). Και να φανεί έτσι ότι το στέρεο αυτό πολύπλοκο αξιοκρατικό οικοδόμημα του νομοσχεδίου σας μπάζει νερά, είναι προβληματικό; Θεός φυλάξοι ! 43 : Για επόμενη θητεία να έχουν όμως υπηρετήσει οργανική, όσοι χρωστάνε. Γιατί όχι ; 46 : στο πνεύμα παραπάνω σχολίου : όλες οι επιμορφώσεις από το υπαιθ και για όλους ! όχι τα χαζοβίντεο των εργαστηρίων δεξιοτήτων , λίγη σοβαρότητα ! 48-49 κλπ : πότε θα έρθει νέος Τριβωνιανός;;;; Αυτά πρέπει να λήξουν με τις τροποποιήσεις . Ένας νόμος από την αρχή για κάθε θέμα ευρύτερο και όχι κοπτορραπτική , συγκεντρωμένα. Εν παρόδω παλιά είχαμε τον κώδικα σε τόμους , τώρα δεν μπορεί το υπαιθ να φτιάξει μια ιστοσελίδα με όλους τις εν ισχύι διατάξεις (το κάνουν εθελοντικά εκπαιδευτικοί, αλλά γιατί ; είναι χρήσιμο είναι εύκολο είναι λειτουργικό). Δυο χρόνια τι κάνετε; Η καθημερινότητα στα σχολεία δεν άλλαξε , η γραφειοκρατία αυξάνεται , δυο χρόνια για αυτό το τραγικό νομοσχέδιο εν συνόλω (με 1-2 ρυθμίσεις θετικές πχ για την εξέταση μαθημάτων, αν και αποσπασματικές που έπρεπε να καθυστερήσουν και να παρεισφρήσουν εδώ , αντί να υπάρξει ένα νομοσχέδιο για αυτά τα διδακτικά θέματα; Απαράδεκτοι)