Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 1. Οι αναπληρωτές να ανακοινώνονται τον Ιούλιο και να αναλαμβάνουν υπηρεσία 1η Σεπτεμβρίου 2. Τρίτεκνοι και πολύτεκνοι αναπληρωτές και μόνιμοι να διορίζονται στο νομό τους κατά προτεραιότητα. 3. Στους διορισμούς μονίμων ένα δίκαιο ποσοστό να είναι πολύτεκνοι ή τέκνα πολυτέκνων 4. Γραπτές εξετάσεις για όλα τα στελέχη της εκπαίδευσης. Υποψήφιοι διευθυντές εκπαίδευσης, διευθυντές σχολείων, υποδιευθυντές, προϊστάμενοι εκπαιδευτικών θεμάτων, σχολικοί σύμβουλοι να δίνουν εξετάσεις στη μέση της χρονιάς και να υπάρχει πίνακας που θα ισχύει για τέσσερα (4) χρόνια. Ότι έγινε περίπου το 2007 αλλά να υπάρχει αρνητική βαθμολογία για τις λάθος απαντήσεις. Πολλοί έχουν αποκτήσει πολλά πτυχία με διάφορους υπόγειους τρόπους αλλά δεν έχουν τις ανάλογες γνώσεις. Με τον γραπτό διαγωνισμό θα μείνουν εκτός όλοι αυτοί που χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα απόκτησης προσόντων. Οι επιδόσεις των διαγωνισθέντων να υπάρχουν στον ατομικό τους φάκελο. 5. Εξονυχιστικός έλεγχος όλων των μεταπτυχιακών. Από κάθε Δ/νση Εκπαίδευσης θα αποστέλλεται κατάλογος στο Υπουργείο Παιδείας με αναλυτικά στοιχεία αναγνώρισης των μεταπτυχιακών από τους ανάλογους φορείς. Οπωσδήποτε να αναγράφεται η πράξη αναγνώρισης του φορέα. Υπάρχουν μεταπτυχιακά που δεν αναγνωρίστηκαν από το ΠΥΣΠΕ. Μετά από χρόνια όταν άλλαξε ο Δ/της Εκπαίδευσης και τα μέλη του ΠΥΣΠΕ, τα μεταπτυχιακά αναγνωρίστηκαν. Σε επίπεδο Δ/νσης κανένας έλεγχος για οτιδήποτε δε θεωρείται αξιόπιστος. 6. Έλεγχος όλων των διδακτορικών για αντιγραφή και λογοκλοπή μέσω ηλεκτρονικής διαδικασίας, ειδικά παλαιότερων διδακτορικών που δεν υπήρχε η δυνατότητα ελέγχου. 7. Έλεγχος εγκυρότητας των διδακτορικών που έγιναν χωρίς μεταπτυχιακό, χωρίς εξομοίωση (μόνο με διετή Ακαδημία των δασκάλων) και χωρίς πιστοποίηση ξένης γλώσσας. 8. Το δεύτερο μεταπτυχιακό να μοριοδοτείται για τα στελέχη το μισό του πρώτου και το τρίτο κατά το 1/3 του πρώτου. Πρέπει έστω και λίγο να ξεχωρίζουν τα τρία μεταπτυχιακά από τα δύο. 9. Τα μεταπτυχιακά από χώρα της Ε.Ε. που έγινε στη γλώσσα της ξένης χώρας, αυτόματα να δίνει πιστοποίηση ξένης γλώσσας C2 εφόσον έχει τη σφραγίδα της Χάγης, πριν ακόμα αναγνωριστεί το μεταπτυχιακό από το ΑΤΕΕΝ ή το ΔΟΑΤΑΠ. 10. Μεταπτυχιακό που δεν θα έχει συνάφεια με τη θέση που επιζητεί το υποψήφιο στέλεχος, να μοριοδοτείται το μισό. 11. Για μεταπτυχιακό που δεν θα αναγνωρίζεται σε τέσσερις (4) μήνες που ορίζει ο Νόμος να εκδίδεται προσωρινή αναγνώριση όταν ο κάτοχος είναι υποψήφιος σε επικείμενες κρίσεις στελεχών ή να εκδίδεται αναγνώριση κατά προτεραιότητα. 12. Να μοριοδοτούνται μέχρι τέσσερις (4) γλώσσες. Το μισό της α η β, το 1/3 της α η γ και το ¼ της α η δ. 13. Πτυχίο που χρησιμοποιήθηκε για κατατακτήριες εξετάσεις για να γίνει κάποιος πχ εκπαιδευτικός, να μοριοδοτείται κατά 1/3 ενός αυτόνομου πτυχίου ή να μη μοριοδοτείται καθόλου αν δεν υπάρχει συνάφεια με την εκπαίδευση. 14. Η ΣΕΛΔΕ και η ΣΕΛΜΕ είναι πτυχία ετήσιας διάρκειας και πρέπει να μετρούν το μισό του διδασκαλείου και το διπλάσιο του ετήσιου σεμιναρίου. Το διδασκαλείο να μετράει παντού. 15. Να μοριοδοτούνται μέχρι δύο (2) ετήσια σεμινάρια. 16. Στα δύο χρόνια να υπάρχουν μεταθέσεις διευθυντών σχολείων, όπως γινόταν παλαιότερα. 17. Ειδικά για φέτος – που οι νυν διευθυντές φαίνεται να παραμένουν μέχρι το επόμενο καλοκαίρι – να υπάρξει εγκύκλιος που να προβλέπει μετάθεση – βελτίωση θέσης διευθυντή σχολείου από μικρότερο σε μεγαλύτερο σχολείο αρκεί ο διευθυντής να το έχει συμπεριλάβει στη δήλωσή του. Οι πίνακες διευθυντών έχουν σχεδόν εξαντληθεί και θα ήταν καταστροφικό για την εκπαίδευση – και μάλιστα σε περίοδο αξιολόγησης – ένας άπειρος και νεαρός εκπαιδευτικός που πιθανόν δεν έχει διοικήσει ούτε μονοθέσιο δημοτικό, να κληθεί να διοικήσει ένα 12/θεσιο δημοτικό σχολείο. 18. Σήμερα με 18 χρόνια υπηρεσία ένα στέλεχος λαμβάνει όλα τα μόρια προϋπηρεσίας. Πριν 20 χρόνια ήθελε 28 έτη. Τα 24 χρόνια είναι ο ιδανικός αριθμός για πλήρη μοριοδότηση. Να έχει εργαστεί για αρκετά χρόνια στην τάξη ως εκπαιδευτικός. 19. Είναι απαράδεκτο να μην αναγνωρίζεται το μεταπτυχιακό από το ΑΤΕΕΝ. Θα υπάρξουν δίκαιες προσφυγές και αναίτια αναστάτωση. 20. Οι κρίσεις διευθυντών σχολείων να γίνονται μόνο καλοκαίρι. Αλλαγή διευθυντών στη μέση της χρονιάς θα είναι καταστροφή και θα προκαλέσει αναστάτωση. Διευθυντές που υπολόγιζαν να συνταξιοδοτηθούν το καλοκαίρι του 2022, θα ξαναγίνουν διευθυντές αν οι κρίσεις γίνουν στη μέση της σχολικής χρονιάς για 6 μήνες και μετά θα συνταξιοδοτηθούν. Θα επιλέξουν τα καλύτερα σχολεία και μετά θα τους διαδεχθούν οι τελευταίοι του πίνακα και αυτό είναι άδικο. 21. Να αποσυρθεί η διάταξη που λέει ότι ο υποψήφιος διευθυντής Πειραματικού Σχολείου πρέπει να έχει προϋπηρεσία ενός έτους σε αντίστοιχο σχολείο. Στα νέα Πειραματικά Σχολεία στις πρωτεύουσες νομών μόνο ο προσωρινός διευθυντής και οι εκπαιδευτικοί του Πειραματικού θα αποκτήσουν την απαιτούμενη προϋπηρεσία. Όλοι οι υπόλοιποι υποψήφιοι θα πεταχτούν έξω από τη διαδικασία. Είναι φωτογραφική διάταξη που χαρίζει τα νέα Πειραματικά στους προσωρινούς διευθυντές του. 22. Για στέλεχος που αξιολογεί τους πάντες με άριστα υπονομεύοντας έτσι την αξιολόγηση, προβλέπεται κάτι από το Νομοσχέδιο; 23. Συμμετοχή σε συνέδριο να μοριοδοτείται με 0,10 μόρια η παρακολούθηση κάθε συνεδρίου και μέχρι 1 μόριο για 10 συνέδρια το ανώτερο. Εισήγηση σε συνέδριο 0,20 μόρια. 24. Να καταργηθούν οι περίπατοι στη Β/θμια εκπαίδευση. Είναι θλιβερό το φαινόμενο κάθε πρώτη του μήνα περίπατος στο προαύλιο του σχολείου και τις παρακείμενες καφετέριες ακόμα και με καταρρακτώδη βροχή. Μετά το πρόσφατο άνοιγμα των σχολείων την τρίτη ή τέταρτη μέρα όλα σχεδόν τα σχολεία της Β/θμιας πήγαν περίπατο. 25. Να καταργηθεί η πενθήμερη εκδρομή στα Λύκεια αφού οι συνθήκες έχουν αλλάξει τις τελευταίες δεκαετίες. 26. Οι αιρετοί να μην είναι ταυτόχρονα και στελέχη της εκπαίδευσης. Αφού δεν μπορεί να υπάρξει όριο θητειών, είναι ο μόνος τρόπος να μην είναι ισόβιοι σχεδόν οι αιρετοί. 27. Οι διευθυντές των σχολείων να έχουν όριο μίας θητείας – 4 χρόνια. Οι παγκόσμιες έρευνες δείχνουν ότι οι διευθυντές στα 3 με 4 έτη είναι πιο αποδοτικοί. Ειδικά για τις επόμενες κρίσεις ας μπει όριο τριών θητειών. Δεν μπορεί ένα σχολείο να είναι δέσμιο ενός διευθυντή για 15-20 χρόνια. 28. Να συμμετέχει και το σύνολο των γονέων των μαθητών στην αξιολόγηση διευθυντών και εκπαιδευτικών. 29. Εκπαιδευτικός που αποσπάται σε Δ/νση Εκπαίδευσης να μην μπορεί να είναι υποψήφιος για αιρετός ΠΥΣΠΕ ή εκλογές στον Σύλλογο Εκπαιδευτικών. 30. Να καθιερωθεί υποχρεωτική η παρουσία διευθυντή στο σχολείο τις ώρες 8 με 13:30. Αν είναι κάτι επείγον να ειδοποιεί την Δ/νση Π.Ε. και να παίρνει άδεια. Υπάρχουν διευθυντές που είναι εξαφανισμένοι από τα σχολεία τους. 31. Οι νέοι Σχολικοί Σύμβουλοι (όπως και να λέγονται) να είναι καθημερινά στην υπηρεσία τους. Στο παρελθόν υπήρξαν σύμβουλοι που πήγαιναν 1-2 φορές στο γραφείο τους. 32. Η αξιολόγηση να είναι ουσιαστική (όχι αξιολόγηση πτυχίων), δίκαιη, αδιάβλητη, αμερόληπτη και αντικειμενική. Να μην υπονομευτεί από το ίδιο το ΥΠΑΙΘ. Άλλα πρότεινε η επιτροπή που συνέταξε το Νομοσχέδιο με πολύ κόπο και άλλα προτείνονται τώρα. 33. Οι εφημερίδες γράφουν ότι η αξιολόγηση δε θα είναι πραγματική αξιολόγηση. Οι εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν ή δε θέλουν θα παραμένουν στην τάξη και θα επιμορφώνονται μέχρι τη σύνταξη τους. (Ελεύθερος Τύπος, οπισθόφυλλο 28.06.2021) 34. Σωστά ενισχύεται ο ρόλος του διευθυντή. Μέχρι τώρα οι περισσότεροι διευθυντές ήταν υπηρέτες των εκπαιδευτικών. Αν υπήρχε οργανωμένη ομάδα εκπαιδευτικών στο σχολείο που είχε την πλειοψηφία στον σύλλογο διδασκόντων, ο διευθυντής υπέφερε και ήταν όμηρος της κλίκας. 35. Υπάρχουν και σήμερα διευθυντές σχολείων που είναι τύραννοι και δικτάτορες, είναι ανεξέλεγκτοι και έχουν κακοποιητική συμπεριφορά σε μέλη του προσωπικού τους, ειδικά σε γυναίκες. Πρέπει να υπάρξουν θεσμικά αντίβαρα τώρα που οι διευθυντές θα έχουν υπερεξουσίες. 36. Οι αναφορές και τα παράπονα μελών του προσωπικού εναντίον του διευθυντή του σχολείου να εξετάζονται απευθείας σε ένα νεοσύστατο τμήμα του ΥΠΑΙΘ. Μέχρι τώρα οι καταγγελλόμενοι διευθυντές έπεφταν στα μαλακά και δεν είχαν καμία ουσιαστική συνέπεια. Μία ποινή χάδι ήταν αρκετή και ο Διευθυντής της οικείας Εκπαίδευσης τη χάριζε μία εβδομάδα μετά. 37. Να ξανανοίξουν και να ξαναεξεταστούν από το ΥΠΑΙΘ οι φάκελοι των καταγγελιών εκπαιδευτικών για κακοποιητική συμπεριφορά τουλάχιστον της τελευταίας πενταετίας. 38. Διευθυντής που δε θα βρίσκεται στο σχολείο του στις 8:15 ημέρα απεργίας να θεωρείται απεργός. Μέχρι τώρα πολλοί διευθυντές δεν πηγαίνουν στο σχολείο την ημέρα της απεργίας, αλλά δηλώνουν ότι εργάζονται. Να γίνεται έλεγχος και στα 2/θέσια ή 3/θέσια σχολεία. 39. Να μην υπάρχει ψηφοφορία, αλλά υπολογισμός των μορίων για κάθε θέση στο μέλλον. Η ψηφοφορία για υποδιευθυντές και ειδικά για τους διευθυντές το 2015, δίχασε σε μεγάλο βαθμό τους εκπαιδευτικούς και τις αρνητικές συνέπειες τις βιώνει τώρα η εκπαίδευση και θα τις πληρώσει και στο μέλλον. 40. Να αλλάξει ριζικά το Π.Δ. 79/01.08.2017. Τα νέα άρθρα να είναι ξεκάθαρα και να μην αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. 41. Να νομοθετηθεί η υποχρεωτική κάλυψη των κενών από το εκπαιδευτικό προσωπικό που δεν έχει μάθημα εκείνη την ώρα. Είναι απαράδεκτο σε 12/θεσιο σχολείο να μοιράζονται σε τμήματα οι μαθητές σε εποχή πανδημίας και να κάθονται στο γραφείο 5-6 εκπαιδευτικοί. 42. Σχεδόν σε όλα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία της Ελλάδας οι γονείς υποχρεώνονται να πηγαίνουν στο σχολείο στην αρχή της σχολικής χρονιάς και όχι μόνο, πακέτα φωτοτυπικό χαρτί Α4, μαρκαδόρους πίνακα , είδη καθαριότητας και είδη χειροτεχνίας, πολλές φορές άνω των 50 Ευρώ. Να απαγορευτεί αυτό δια νόμου. Οι επιχορηγήσεις της σχολικής επιτροπής επαρκούν για την κάλυψη των εισόδων. 43. Μερικοί δάσκαλοι μοιράζουν καθημερ9ινά στα παιδιά 6-7 σελίδες φωτοτυπίες. Θεωρούν ότι περισσότερες φωτοτυπίες = καλύτερος δάσκαλος. Οι παλαιοί σχολικοί σύμβουλοι ούτε ήξεραν τι γινόταν στις τάξεις. Να νομοθετηθεί μέχρι 2 σελίδες φωτοτυπίες την ημέρα και να γίνει ξεκάθαρο στους εκπαιδευτικούς. Να σταματήσουν να βασανίζονται μαθητές και γονείς μέχρι τα μεσάνυχτα. 44. Οι εκπαιδευτικοί των ΖΕΠ και της παράλληλης στήριξης συνήθως είναι αναπληρωτές και υποχρεώνονται από τους διευθυντές να καλύπτουν τα κενά των τάξεων. Να ξεκαθαρίσει αυτό και να σταματήσει. 45. Κεντρική διαχείριση των εγγραφών της Α τάξης από τη Δ/νση ΠΕ για να σταματήσει η κοροϊδία με τις ζώνες που δεν τηρούνται. Σε μία πόλη με 5-10 δημοτικά, η ελίτ της πόλης βαφτίζει 1-2 σχολεία κολλέγια και με πλάγιους τρόπους στέλνει εκεί τα παιδιά της. Έτσι στο 12/θεσιο σχολείο της ελίτ όλες σχεδόν οι τάξεις είναι με 3 τμήματα και περίπου 370 παιδιά σύνολο που δεν χωράνε στο προαύλιο και σε άλλα 12/θεσια σχολεία υπάρχουν 180 παιδιά περίπου με την ανοχή της οικείας διεύθυνσης. 46. Τα γεύματα να επεκταθούν σε όλα τα σχολεία. 47. Να ξεκαθαριστούν οι υποχρεώσεις των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Μέχρι τώρα ένα σημαντικό ποσοστό των εκπαιδευτικών θεωρεί ότι εκτός από το μάθημα στην τάξη και την υποχρεωτική εφημερία δεν έχει άλλη υποχρέωση στο σχολείο και έχει επιθετική συμπεριφορά σε διευθυντή που θα τους αναθέσει εργασία. 48. Όποιος μόνιμος εκπαιδευτικός κάνει ιδιαίτερα μαθήματα να απολύεται. Είναι σύνηθες φαινόμενο, ειδικά στα Λύκεια, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν απογευματινό ιδιαίτερο στους πρωινούς μαθητές τους. 49. Για τα στελέχη της εκπαίδευσης και την αξιολόγηση να συνεκτιμώνται οι άδειες στο σύνολό τους. Αν ένας εκπαιδευτικός επί 30 χρόνια λαμβάνει κάθε χρόνο όλες τις αναρρωτικές και κανονικές άδειες που μπορεί, αυτό σημαίνει πολλά για το υποψήφιο στέλεχος. 50. Σύνταξη από τα 55 έτη για όποιον εκπαιδευτικό το επιθυμεί ανεξάρτητα από την προϋπηρεσία του. Θα είναι και ένας κομψός τρόπος να αναγκαστούν να φύγουν από την εκπαίδευση και όσοι δεν μπορούν κρίνονται μη επαρκείς. Μη επαρκείς εκπαιδευτικοί ίσως να φεύγουν και από τα 50 έτη. Να υπάρχει ένα προσυνταξιοδοτικό διάστημα μεταξύ 50-55 ετών και να λαμβάνουν μειωμένη σύνταξη. Αυτό θα είναι καλό για όλους. Για τους ίδιους εκπαιδευτικούς που δεν τα καταφέρνουν, για τους μαθητές, για τους νέους εκπαιδευτικούς που θα εργαστούν στη θέση τους και για την εκπαίδευση.