• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρία' | 7 Ιουλίου 2021, 14:10

    ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΊΑ ΣΕ ΚΠΕ-ΚΕΠΕΑ Στο άρθρο 2, παρ.1,εδάφιο στ, παραλείπεται – για πρώτη φορά από τη λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης το 1993 – ως ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ, η υπηρεσία σε Κ.Π.Ε. / Κ.Ε.ΠΕ.Α. όπως μετονομάζονται. Προφανώς πρόκειται για εκ παραδρομής παράλειψη, καθώς είναι αυταπόδεικτο ότι ο εκπαιδευτικός που διδάσκει ασκεί διδακτική υπηρεσία. Αλλά ας το δούμε και κατοχυρωμένο από το ΥΠΑΙΘ για όσους χρειάζονται αποδείξεις ότι δεν είμαστε ελέφαντες. Από την ίδρυσή τους (1993) και μέχρι τώρα το νομοθετικό πλαίσιο, Νόμοι και Υ.Α., (με πιο πρόσφατη την ισχύουσα Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) αναφέρουν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε Κ.Π.Ε. προσμετράται ως δ ι δ α κ τ ι κ ή σ ε τ ύ π ο σ χ ο λ ι κ ή ς μ ο ν ά δ α ς αντίστοιχης με την οργανική θέση του εκπαιδευτικού». Η με Α.Π. Υ.Α. 83688/Γ7/22-7-2011 με την οποία είναι ακόμα στελεχωμένα τα ΚΠΕ από το 2011 μέχρι σήμερα (με παράταση) αναφέρει ότι ο χρόνος θητείας σε ΚΠΕ λογίζεται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική θέση και προσμετράται ως διδακτική. ... και οι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις μονάδες συνθηκών διαβίωσης πλησιέστερης σχολικής μονάδας...διδακτικό έργο των μελών των Π.Ο. Επιπρόσθετα στην με Αριθµ. Πρωτ. 57905/Γ2 / 4-6-2002 Αρ.8 αναφέρεται ότι: ''Ως ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης µαθητών ή επιµόρφωσης εκπαιδευτικών ανά ηµέρα εργασίας ορίζονται οι 7 διδακτικές ώρες, που µπορούν ανάλογα µε την περίπτωση να φθάσουν και τις 10. Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ (όπως ο Διευθυντής Σχ.Μονάδας) συµπληρώνει 8 αντίστοιχες ώρες µέσης εβδοµαδιαίας διδασκαλίας µαθητών και εκπαιδευτικών και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου (ως υποδιευθυντής Σχ.Μονάδας) 12 ώρες. Οι δύο αυτοί εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισµένοι και µε το διοικητικό έργο του ΚΠΕ (να πούμε εδώ ότι ο Αναπληρωτής δεν παίρνει διοικητική υπηρεσία), την οργάνωση της λειτουργίας του Κέντρου, τη φροντίδα για τη συντήρηση των εγκαταστάσεων και του εξοπλισµού του, τη διεκπεραίωση των οικονοµικής φύσεως θεµάτων, την επικοινωνία και τις συνεργασίες µε υπηρεσιακούς και άλλους κυβερνητικούς ή µη κυβερνητικούς φορείς. Τις υπόλοιπες ώρες εβδοµαδιαίας απασχόλησής τους, όλοι οι εκπαιδευτικοί εργάζονται για το σχεδιασµό, την προετοιµασία και αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και επιµορφωτικών προγραµµάτων και το σχεδιασµό, την προετοιµασία, την υλοποίηση και την αξιολόγηση των άλλων δράσεων που προαναφέρθηκαν. Επειδή πολλές από τις παραπάνω δράσεις και προγράµµατα υλοποιούνται σε απογευµατινές ώρες και Σαββατοκύριακα, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται να προσφέρουν επιπρόσθετο έργο''. Η υπηρεσία σε ΚΠΕ μέχρι σήμερα είναι διδακτική αδιαμφισβήτητα και θεσμοθετημένα από το ΥΠΑΙΘ και αναμένουμε να συμπεριληφθεί στο νομοσχέδιο. Στα ετήσια απολογιστικά των ΚΠΕ που αποστέλλονται στο ΥΠΑΙΘ εδώ και χρόνια φαίνονται αναλυτικά τα προγράμματα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν σε μονοήμερα, διήμερα, τριήμερα, με συγκεκριμένες ώρες διδασκαλίας με καινοτόμες και βιωματικές μεθόδους καθώς και οι ανθρωποώρες από τα μέλη της Π.Ο. (κατά προσέγγιση Μ.Ο. πάνω από 1000 μαθητές ετησίως). Είχε γίνει και μια αξιολόγηση το 2016 από το ΥΠΑΙΘ (και προφανώς θα υπάρχει διαθέσιμο), όπου και εκεί αναλύεται με λεπτομέρεια το πολυποίκιλο και διδακτικό έργο τους. Τέλος, στο αρ.16, παρ.2, γ. του παρόντος σχεδίου νόμου αναφέρεται ότι στα καθήκοντά τους περιλαμβάνεται '' υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση, είναι προσανατολισμένες στα περιβαλλοντικά θέματα…''. Για τους παραπάνω λόγους η συμπερίληψη της υπηρεσίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α / Κ.Π.Ε. ως διδακτική και την τροποποίηση -με προσθήκη των Κ.Ε.ΠΕ.Α- του άρθρου 2 παρ.1 εδάφιο στ. οφείλει να γίνει ως εξής: στ) Διδακτική υπηρεσία: στα) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α / Κ.Π.Ε), στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών.