• Σχόλιο του χρήστη 'Μπινο; Αναστάσιος PhD' | 7 Ιουλίου 2021, 15:07

    Εχω να κανω καποιες παρατηρησεις σχετικα με τον "εξορθολογισμό" που προωθείται απο το Υπουργείο κατόπιν εισήγησης και της Εκκλησίας μας. Η κατάργηση εκπαιδευτικών τμημάτων και γενικότερα Δημόσιων Υπηρεσιών γίνεται σύμφωνα με το σκεπτικό του νομοθέτη για λόγους κυρίως μείωσης δαπανών. Αυτή η λογική καταρρίπτεται για τους λόγους που θα αναφέρω παρακάτω όταν κάποιος αποφασίσει να παραγάγει πολιτική και όχι απλά να αντιγράψει άλλους που εφάρμοσαν λογικές οικονομικής εξισορρόπησης του 1960. Πιο συγκεκριμένα: 1)Στην Θεσσαλονίκη υπάρχουν δημόσια κτήρια εγκαταλελειμμένα αρκετών τετραγωνικών μέτρων τα οποία τα τρώει ο χρόνος. 2) Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την πρωτεύουσα της Μακεδονίας, τη συμπρωτεύουσα της Ελλάδος και το κέντρο της οικονομικής ζωής της Βορείου Ελλάδος. Δεν μπορεί να καταργούνται τμήματα ακαδημαϊκά στο κέντρο της ζωής του τόπου μας. 3) Είναι πολύ εποικοδομητικό αν εφαρμοστούν σύγχρονες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας για τη μείωση των λειτουργικών δαπανών των κτηριακών εγκαταστάσεων των ΑΕΑ. Πόροι για αυτές τις επενδύσεις προσφέρει απλόχερα η ΠΚΜ μέσω του ΕΣΠΑ. 4) Εφόσον το προσωπικό που εργάζεται σε τμήματα όπως την ΑΕΑ μετακινηθεί σε Θεολογικές σχολές τότε για ποια μείωση δαπανών μιλάμε ως επιχείρημα, αφού με τις παρεμβάσεις και αλλαγές που ανέφερα δεν προκύπτουν άλλες δαπάνες. Γενικότερα βελτίωση των παροχών του Δημόσιου τομέα δεν θα επέλθει με το "κόψιμο" των υπηρεσιών αλλά με τη βελτίωση τους. ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ νομοθετική πρόταση η κατάργηση των ΑΕΑ και θα πρέπει να αρθεί αυτό το εξάμβλωμα . Παραθέτω ένα απόσπασμα από την ομιλία του Wim Oosterom της Price Waterhouse Coopers. Marking the launch of our ‘Public Sector Research Centre’, a focus for our global public sector know-how, this paper brings together our own ‘connected thinking’ on how the public sector can respond to changing customer expectations. Because these responses will inevitably vary according to context, we are not seeking to define solutions. However, as an advisor to public sector organisations around the world, we have drawn on our own experience, as well as on the views of public sector stakeholders, to identify five key enablers for delivering on the customer promise.