Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Β’ μέρος Κατ’ άρθρον σχόλια: 54 : Αξιολόγηση και λοιπές μεθοδεύσεις γίνονται ατύπως πολλά χρόνια : τα παρεάκια, οι κομματικοί φίλοι , οι ημέτεροι, οι κουμπάροι , οι υποχρεώσεις για ανέλιξη βασιλεύουν – πόσω μάλλον και με τη βούλα του νόμου. Ποια αμεροληψία; Δημιουργείτε ένα πλέγμα εμπάθειας και ανταγωνισμού σε όλα τα επίπεδα. Ενδεικτική της ασυνέπειας του υπουργείου και της εν μέρει κοροϊδίας η επιλογή προσωρινών διευθυντών απροκάλυπτα (γιατί αλλάξατε γνώμη και – ορθά – και θα προηγηθούν στις κρίσεις, εμπαίζετε και βυθοσκοπείτε τον κλάδο; Ανώριμη και χειριστική στάση, τέτοιες βλέπουμε και από τα στελέχη σας). Αμεροληψία ΔΕΝ θα υπάρξει, καμία ασφαλιστική δικλίδα από το νομοσχέδιο αυτό. Ενδυνάμωση στελεχών (εξουσιομανών) ναι, εκφοβισμός και δυσάρεστο κλίμα εντός σχολείου που είναι αντιπαραγωγικό και για τους ικανούς – ισχύουν και τώρα αυτά χωρίς να έχει ψηφιστεί στο νομοσχέδιο. 55: επί χάρτου γράφεις ό,τι θέλεις στις εκθέσεις προγραμματισμού και απολογισμού (χρόνια βλέπουμε εκθέσεις , αλήθειες δε βλέπουμε) 56 : δηλαδή ο διευθυντής δεν θα εφαρμόζει ό,τι στέλνει ο ΔΠΕ/ΔΔΕ από το υπουργείο ; αστειεύεστε; Το κλίμα στο σχολείο ποιος θα το αποκαλύψει με παρρησία; 58 : κόρακας κοράκου μάτι δε βγάζει ! δηλαδή με αυτό το «υπέροχο νομοσχέδιο» υπάρχει περίπτωση να πέσετε έξω και να κριθεί στέλεχος ακατάλληλο; δεν το πιστεύω ! Η ανωνυμία δεν είπατε ότι ήταν πρόβλημα; Εδώ δεν είναι; Και καλά να είναι ειλικρινής (ή και οξυδερκής , γιατί υπάρχουν και αφελείς που δεν αντιλαμβάνονται πολλά) κάποιος, υπάρχει και η περίπτωση όμως πχ ΔΠΕ/ΔΔΕ σε υπαλλήλους πχ διεύθυνσης να πει «όλοι θα αξιολογηθείτε θετικά και θα έρθετε με απόσπαση και πάλι του χρόνου, κανονίστε». Δεν υπάρχει εξάρτηση; Δουλευόμαστε; Να υπάρχει ανωνυμία σε πλατφόρμα να γράφουν όλοι με επιχειρήματα, γιατί όχι ; Με κλήρωση και δειγματοληπτικά οι λίγες γνώμες που θα συλλέγονται; 62 : εμπαθής διευθυντής (και η παρέα του πάντα που υπάρχει γύρω, η κλίκα , η αυλή κλπ) που χαλά το παιδαγωγικό κλίμα δεν θα μετακυλίσει την κακοδαιμόνία σε εκπαιδευτικό ; Διευθυντής που απειλείται από ικανό παιδαγωγικά και διδακτικά εκπαιδευτικό σε υπηρεσιακές κρίσεις δεν θα τον καταβαραθρώσει πιθανά ως προς την υπηρεσιακή συνέπεια; Ο σύλλογος δεν θα έχει λόγο υποστηρικτικό του ενός ή του άλλου; (όλος , όχι η παρέα του διευθυντή). Όταν ο διευθυντής σε ημετέρους αναθέτει λίγες εργασίες και τα συνήθη υποζύγια-εκπαιδευτικοί ίσως διαμαρτυρηθούν, υπάρχει πιθανότητα να δικαιωθούν, αφού θα φαίνονται ασυνεπείς έστω και σε υπερβολικές αναθέσεις σε σχέση με άλλους ; Γίνονται και ψευδείς αναφορές (συνήθως οι πραγματικά τραγικές περιπτώσεις συγκαλύπτονται, είναι γνωστοί στις διευθύνσεις μάλιστα , αλλά οι αδικίες δίνουν και παίρνουν ). Να επιτρέπεται λοιπόν και σε εκπαιδευτικούς μέσω οργανωμένης υπηρεσιακής κινητικότητας σε πλατφόρμα με κενά και μόρια να μετακινούνται σε σχολεία (χωρίς μεσολάβηση συμβουλίων , υπουργείων κλπ- ΑΥΤΟΜΑΤΑ και δίκαια και διαφανώς ! θέλετε; ) όπου θα μπορούν να συνεργαστούν πιο εύκολα και θα βρίσκουν το κατάλληλο για την ιδιοσυγκρασία τους παιδαγωγικό κλίμα, μακριά από εμπαθείς διευθυντές. Τον σύλλογο διδασκόντων τον έχετε εξουδετερώσει ! 69 : πάλι φύλλα εργασίας και σενάρια ! ατελέσφορα πράγματα και γραφειοκρατικά, στημένα εν πολλοίς (σαν τις περιπτώσεις δειγματικών που γίνονταν παλιά πολύ στα σχολεία και μέναμε μία εβδομάδα στο ίδιο μάθημα για να τα πούμε καλά , οι μαθητές) 73 : οι εκπαιδευτικοί ασκούν πρωτίστως εκπαιδευτικό έργο , αλλά κρίνονται ανά διετία (τακτικότερα δηλαδή ) από τον διευθυντή για αλλότρια … μάλιστα . Ωραία στόχευση , το πιάσαμε το υπονοούμενο. Απαράδεκτο : ενιαία αξιολόγηση ταυτόχρονη. Και αού ο διευθυντής θα έχει την υπέρτερη γνώμη για όλα, ας δίνει σε αυτόν που δεν χωνεύει το χειρότερο τμήμα , για να μένει χαμηλά στην αξιολόγηση. Ποιος φωστήρας του υπουργείου τα εισηγήθηκε αυτά; Έχει επαφή με τάξη και διευθυντές-συλλόγους διδασκόντων; Αυτονομία 79 : για γέλια ! ό,τι θέλει ο καθένας κάνει (διευθυντής) , ποια αυτονομία ; μείωση γραφειοκρατίας και ένα σοβαρότερο πλαίσιο χρειάζεται με προτάσεις μαχίμων . αλήθεια , γιατί δεν δημιουργεί μια πλατφόρμα το υπουργείο (όχι προσωπική η υπουργός, χρόνια το λέμε) , ώστε να κατατίθενται προτάσεις; Και αυτό το νομοσχέδιο θα ήταν καλύτερο ! 80 : ψευδεπίγραφη επιλογή , πυροτέχνημα πολλαπλού βιβλίου ! δεν έχετε ένα της προκοπής και θα προτείνετε πολλά ; αστειότητες . ένα σοβαρό βιβλίο αναφοράς που χρειάζονται τα παιδιά για βασικές γνώσεις που θα συμφωνήσουμε ότι χρειάζονται και φυσικά υλικό ψηφιακό (έτοιμο ή φύλλα εργασίας ή σενάρια , όχι από τους εκπαιδευτικούς με αποθετήρια εκ των ενόντων, ας εργαστούν οι σύμβουλοι λίγο πέρα από τον συντονισμό). Απλά πράγματα. Και δυνατότητα σε μάχιμους για προτάσεις διορθώσεων (πχ γραμματική γυμνασίου : άριστο βιβλίο , δεν χρειάζεται άλλο παράλληλα για επιλογή που ενδεχομένως να έχει και άλλη αντίληψη επιστημονική ακόμα και σε ορολογία. 1-2 επισημάνσεις μόνο και προσθήκες ίσως) Πώς είναι δυνατόν να επιλέγει ο διευθυντής τελικά ; Πάλι υπερεξουσίες ; (έχουμε δει πολλούς άσχετους διευθυντές σε διοίκηση και παιδαγωγικά και διδακτικά και έχουμε επιφυλάξεις). άρα ψευδεπίγραφη επιλογή από τους εκπαιδευτικούς (επιλογή από λίστα και τελικά από τον διευθυντή και ας συμφωνούμε ; αν διαφωνεί και εκβιάσει με την αξιολόγηση; ) 81-82 : για αυτά τα απλά έπρεπε να περιμένει η εκπαιδευτική κοινότητα το νομοσχέδιο αυτό (το έτοιμο εδώ και δύο χρόνια) ;;;;;; μερικές κινήσεις κατά της γραφειοκρατίας και απελευθέρωσης του εκπαιδευτικού έργου καθυστέρησαν πολύ , δεν αναφωνούμε «μπράβο» αλλά «αιδώς» . το 82 είναι κάπως παρακινδυνευμένο ωστόσο για ανηλίκους (όχι πχ εσπερινά με ενήλικες τόσο) 84 : ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ, η εθελοντική βάση, ο εκβιασμός με την αξιολόγηση δεν συνάδουν με το εκπαιδευτικό έργο λειτουργών του ΥΠΑΙΘ. Αυτά που είναι ουσιαστικά τα εργαστήρια δεξιοτήτων (αυτά είναι τα θέματα) θέλαμε να μπουν στο πρόγραμμα και υποχρεωτικά για όλα τα παιδιά με σοβαρότητα ανά έτος (δημοτικό- γυμνάσιο) . Αυτό να οργανωθεί καλύτερα – άθλια οργάνωση από όσα διαβάζουμε και την αστεία επιμόρφωση που τρέχει τώρα. Να αποσυρθεί πάραυτα. Οι εκπαιδευτικοί είναι κακοπληρωμένοι, έβαλαν και βάζουν πλάτη να συγκρατήσουν την κατρακύλα της κοινωνίας όσο μπορούν (όχι πολύ καλά), δεν είναι είλωτες. 85 : ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ επίσης . Πείτε ευθέως ότι η κατανομή θα γίνεται όχι με ρευστά κριτήρια αλλά με συγκεκριμένα με απόφαση συλλόγου και μόνο (και επίδοσης; Καλό θα κάνει στην οργάνωση του σχολείου, μην κρύβεστε, δεν το λέτε ρητά μη γίνει χαμός από γονείς; Και ρίχνετε μπαλάκι στα σχολεία; ). Να πω ότι κάθε άλλη κατανομή από την αλφαβητική ήταν ΠΑΡΑΝΟΜΗ μέχρι σήμερα , παρά ταύτα διευθυντής την επέβαλε σε παθητικό-άνευρο σύλλογο (ο οποίος αντέδρασε ετεροχρονισμένα δύο χρόνια μετά και αφού ο παιδαγωγικής ευθύνης ετόνισε το παράνομο του πράγματος) για ποιον παιδαγωγικό λόγο; Για εξυπηρέτηση «φίλης» εκπαιδευτικού στο περιβάλλον του ! Αυτά τα νομιμοποιείτε πλέον δίνοντας υπέρμετρη εξουσία σε δικτατορίσκους. 86 : πρέπει να γίνονται εντός ωραρίου, δεν παθαίνουν τίποτα τα παιδιά να επιστρέφουν σπίτι τους λίγο νωρίτερα 4-5 μέρες το χρόνο (στις μεγάλες συνεδριάσεις), το σχολείο ΔΕΝ είναι ΠΑΙΔΟΦΥΛΑΞΗ. 87 : άτυπα υπάρχει συνεννόηση, είναι περιττή θέση, ενώ δίνοντας έμφαση σε αξιολογικά στοιχεία από τον διευθυντή , πρόβλημα θα δημιουργήσει παρά θα λύσει. 89 : τα ειδικά σχολεία είναι σχεδόν ιδρύματα. Δεν είναι σοβαρά οργανωμένη η ειδική αγωγή. 90 /92 : αστειότητας συνέχεια . ιδεοληψίες και μεγαλομανίες διευθυντών (τα έκαναν πολλά χρόνια κάποιοι και πριν τον νόμο με βαρετά και ανύπαρκτα αποτελέσματα). Επιμόρφωση μόνο επίσημη από το υπαιθ (όχι όπως η τ4ε ή οι δεξιότητες ) , από το σχολείο εκδηλώσεις για γονείς και προσωπικό αλλά με ρέγουλα , όχι όλα για το θεαθήναι και πρωί – απόγευμα στο σχολείο 15ωρα. Το απόγευμα το ανοιχτό σχολείο θα έπρεπε ήδη να είχε μεταφέρει μέρος του προγράμματος σε δύο ζώνες πχ τις ξένες γλώσσες και τα καλλιτεχνικά, οργανωμένη υποχρεωτική ενισχυτική κλπ. Ουσία , αποτελεσματικότητα, όχι θεαθήναι, δημόσιες σχέσεις, αμετροέπεια , ιδεοληψίες - υπερωρίες για τις εκδηλώσεις θα πληρώνονται όπως στους υπαλλήλους της κεντρικής υπηρεσίας και στα στελέχη και υπαλλήλους ΔΠΕ/ΔΔΕ που βλέπουμε σωρηδόν στη διαύγεια; 93 : ο ζήτουλας και επαίτης θα αξιολογείται εξαιρετικός; Κατάντια του υπουργείου , πολλές υπηρεσίες σας (σχολεία και φορείς ) ήδη ζητώντας χορηγίες από ιδιωτικά ιδρύματα εκθέτουν το κράτος γραπτώς και απροκάλυπτα ! 94 : ο υπερδιευθυντής δεν δεσμεύεται από τις επιθυμίες έστω και αν συμφωνούν οι εκπαιδευτικοί ; παγιώνετε μια καθεστωτική λογική αφόρητη μόνο και μόνο από ιδεοληψία ! θα φεύγουν με αποσπάσεις εντός ΠΥΣΠΕ/ΠΥΣΔΕ σωρηδόν οι εκαπιδευτικοί με οργανικές σε προβληματικά περιβάλλοντα. 95 : διόρθωση εργασιών στο σχολείο ΔΕΝ γίνεται, δεν υπάρχει καρέκλα να κάτσουν όλοι ! Διοικητική θέση : ο διευθυντής δεν πρέπει να έχει ωράριο διδακτικό (με άλλα κριτήρια επιλογής θα έπρεπε να αναλαμβάνουν όλοι από λίστα εκ περιτροπής ανά διετία από τους οργανικά ανήκοντες – και όλοι θα έτρεχαν έτσι να υπηρετήσουν την τάξη και όχι να φύγουν εκτός τάξης για να μαζέψουν μόρια) , με το επίδομα να εργάζεται 7.30 με 3.30 , αφού ασκεί διοικητικό έργο κατά βάσιν, να περνά και απουσίες το μεσημέρι, να βγάζει με ησυχία βεβαιώσεις και άλλα αιτήματα, να περνά στατιστικά κλπ . Επίσης στη δευτεροβάθμια να μένει τρεις μέρες στο σχολείο από τις διακοπές Πάσχα και Χριστουγέννων και δύο εβδομάδες Ιουλίου για όποιον θέλει κάποιο χαρτί (και οι πολίτες να το ξέρουν). Εφημερίες κανείς , ίσως εκ περιτροπής όλοι του συλλόγου την τελευταία εβδομάδα αυγούστου, δεν έχει νόημα η εφημερία της δευτεροβάθμιας το καλοκαίρι, να κάνουν τα κουμάντα τους και οι πολίτες , όποτε είναι ανοιχτά τα σχολεία. 97 : να αποφασίσουμε τι θέλουμε να ξέρουν τα παιδιά (100 ερωτήσεις από όλα τα μαθήματα στην αίθουσα υπολογιστών) και όχι άλλα κουρελόχαρτα , να μένουν για ενισχυτική (ειδικά στο δημοτικό) χωρίς συναίνεση γονέων, αλλά με απόφαση συλλόγου και συμβούλου. Αν θέλετε κατανομή (αρθρο 85) με επίδοση , ορίστε εργαλείο. Και κατάργηση προτύπων-πειραματικών με εξετάσεις κλπ. Πρότυπα μόνο τα ιστορικά σχολεία που συνδέονται με κληροδοτήματα (με παιδιά της γειτονιάς) και πειραματικά μόνο συνδεδεμένα με πανεπιστήμιο (τα όμορα ή ακόμα καλύτερα σειρά σχολείων από διάφορες περιοχές εναλλασσόμενα ανά πενταετία). Όχι στις ιδεοληψίες, αποφάσεις για ουσιαστική αναβάθμιση των σχολείων , ΟΛΩΝ όμως . 157 : όσο δεν υπάρχει παραπομπή από το σχολείο σε προνοιακές δομές και ψυχιάτρους, αν χρειαστεί, δεν θα γίνει τίποτα (στα σχολεία βλέπουν πολλά δυσάρεστα οι εκπαιδευτικοί αλλά δεν έχουν περιθώρια). Στις λοιπές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει να μην απαιτείται η γονική συναίνεση , είναι αρνητικοί οι γονείς. Και κανένα απολυτήριο δημοτικού και γυμνασίου , αν δεν έχει βασικές δεξιότητες ο μαθητής. Παραπομπή σε ειδικά σχολεία από τον σύλλογο, τον σύμβουλο και το αρμόδιο ΚΕΔΑΣΥ. Απλά πράγματα. Γενικό σχόλιο : Γιατί ενιαίο νομοσχέδιο για διαφορετικά πράγματα και όχι τέσσερα διαφορετικά ; (η αξιολόγηση των μαθητών έπρεπε να γίνει εξαρχής νομοσχέδιο πλήρες και ενιαίο , μετά από άλλες αλλαγές , όλα μπερδεμένα) Το όλο πλαίσιο-σκηνικό που στήνεται είναι δυστοπικό με σκοπό επ’ουδενί τη βελτίωση της εκπαίδευσης αλλά το βόλεμα ημετέρων , την προώθηση πολιτικών (μα ποιο στέλεχος αντιτίθεται ; ) και ιδεοληψιών. Κρίμα να ακυρώνονται έτσι οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί. Και ειδικές περιπτώσεις δεν λαμβάνονται υόψη : πχ σε μουσικά σχολεία κάποιος που δεν έχει διδάξει σε αυτά; Σε γυμνάσιο διευθυντής ειδικότητας ΕΠΑΛ που κάνει ένα πανάχρηστο μάθημα τεχνολογίας; (βολεύτηκαν αποκλειστικά και στα ΙΕΚ αυτοί). Γενικά άσχετοι με την εκπαίδευση σύμβουλοι ή πολλά χρόνια εκτός τάξης που ενδιαφέρονται για ανέλιξη εκτός τάξης και δημιουργώντας στο σχολείο που εγκατέλειψαν ένα ζοφερό περιβάλλον. Απαράδεκτο εν συνόλω το νομοσχέδιο.