Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Υρώ Ρέντζη | 8 Ιουλίου 2021, 10:29
Το νομοσχέδιο αυτό φαίνεται να διορθώνει ένα τραγικό λάθος που είχε επιφέρει η προηγούμενη κυβέρνηση, τοποθετώντας εκπαιδευτικούς με ειδίκευση ΣΕΠ στο τιμόνι των ΚΕΣΥ, χωρίς να έχουν γνώσεις ειδικής αγωγής και χωρίς να γνωρίζουν το έργο των ΚΕΣΥ πρώην ΚΔΑΥ, ΚΕΔΔΥ. Ωστόσο, οι προϊστάμενοι στον συγκεκριμένο φορέα ασκούν διοικητικό ρόλο. Ο φορέας αυτός, έχοντας προσωπική εμπειρία και από άλλους φορείς, είναι, κατά τη γνώμη μου, ο δυσκολότερος διοικητικά φορέας, καθώς το σύνολο του διοικητικού έργου, βασίζεται σε εμπιστευτικό πρωτόκολλο. Επομένως, είναι σημαντικό ο/η εκάστοτε προϊστάμενος/η να γνωρίζει το αντικείμενο της εκπαιδευτικής διοίκησης και αν όχι να επιμορφώνεται υποχρεωτικά (όπως και προβλέπεται στο παρόν νομοσχέδιο). Αναφορικά με το άρθρο 2 και τον ορισμό της διδακτικής προϋπηρεσίας θα πρέπει η προϋπηρεσία στα ΚΔΑΥ, ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΚΕΔΑΣΥ να λαμβάνεται υπόψη ως διδακτική, διότι το εκπαιδευτικό προσωπικό του φορέα αυτού ασκεί ενεργό συμβουλευτικό και καθοδηγητικό ρόλο μέσα στα σχολεία, σχεδιάζοντας και εκπονώντας εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα . Τολμώ, δε, να πω ότι πολλές φορές το εκπαιδευτικό προσωπικό του φορέα προσφέρει πολύ πιο ουσιώδες έργο από ό,τι οι σύμβουλοι και συντονιστές εκπαιδευτικού έργου. Επιπρόσθετα, το εκπαιδευτικό προσωπικό των ΚΔΑΥ, ΚΕΔΔΥ, ΚΕΣΥ, ΚΕΔΑΣΥ αποτελείται από συναδέλφους/ισσες με πολύ υψηλά τυπικά προσόντα και εμπειρία σε ΣΜΕΑΕ και δομές ΕΑΕ, καθώς ένα μεγάλο μέρος εξ αυτών είναι διδάκτορες και διδάσκοντες/ουσες σε ΑΕΙ. Επομένως, θα πρέπει να τους δίνεται η ευκαιρία να συμμετέχουν στις επιλογές στελεχών εκπαίδευσης, κυρίως, δε σε θέσεις εποπτών ποιότητας της εκπαίδευσης και συμβούλων εκπαίδευσης. Τέλος, αναφορικά με την μετατροπή των οργανικών θέσεων των ΣΕΠ σε προσωποπαγείς στα ΚΕΔΑΣΥ, θεωρώ ότι είναι άδικο να πληρώσουν οι συνάδεφοι/ισσες μια αστοχία της προηγούμενης κυβέρνησης. Θα πρέπει να μεταφερθούν οι οργανικές τους θέσεις στα αρμόδια Γραφεία των ΔΔΕ και να έχουν ενεργό ρόλο. Επιπρόσθετα, στα ΚΕΔΑΣΥ να μπορούν να αποκτούν θέσεις ΣΕΠ με ειδίκευση στην ΕΑΕ, επίσης ένα πολύ σημαντικό έργο.