• Σχόλιο του χρήστη 'ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΠΑΠΑΔΑΚΗ' | 8 Ιουλίου 2021, 10:17

    Επί του άρθρου 25 (Υπεύθυνοι Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού) ΣΥΕΠ Με το άρθρο 25 του υπό διαβούλευση νομοσχέδιου οι οργανικές θέσεις των Συμβούλων Επαγγελματικού Προσανατολισμού που δημιουργήθηκαν με τον Ν. 4547/2018 καταργούνται από τα ΚΕΣΥ ή ΚΕΔΑΣΥ, παραμένοντας όμως ως προσωποπαγείς , αυτό έχει σαν αποτέλεσμα : 1. Σύμφωνα με τις αρμοδιότητες των ΚΕΔΑΣΥ οι Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού διατηρώντας ως προσωποπαγή την οργανική τους θέση, δεν έχουν αντικείμενο εργασίας 2. Όλοι οι ΣυΕΠ είναι εκπαιδευτικοί αυξημένων προσόντων (Εξειδίκευση ΠΕΣΥΠ, επιμορφώσεις, μεταπτυχιακά) βάσει των οποίων αξιοκρατικά και με διαφανείς διαδικασίες τοποθετήθηκαν στα ΚΕΣΥ. 3. Οι ίδιοι πιστεύοντας και στηρίζοντας το θεσμό του Επαγγελματικού Προσανατολισμού επέλεξαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες ως ΣυΕΠ στα ΚΕΣΥ, χάνοντας την οργανική θέση τους από τις σχολικές μονάδες που υπηρετούσαν. 4. Σύμφωνα με το νομοσχέδιο δεν έχουν καν τη δυνατότητα να διεκδικήσουν καμία θέση ΣΥΕΠ ούτε στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης αλλά ούτε και στα ΓΡΑΣΥΠ γιατί απλά δεν έχουν πλέον οργανική σε σχολική μονάδα. 5. Οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό που εργαζόμασταν στα ΚΕΣΥ μένουμε ΜΕΤΕΩΡΟΙ!! Κατά την κρίση μου ο αποκλεισμός μας από τις νέες θέσεις των ΣυΕΠ είναι άδικος και θέλω να πιστεύω ότι το Υπουργείο Παιδείας θα πράξει το καλύτερο δυνατό προς όφελος πρωτίστως των μαθητών/μαθητριών που έδειξαν μετά από χρόνια να εμπιστεύονται ξανά τις υπηρεσίες του ΣΕΠ και στην συνέχεια για τους εκπαιδευτικούς που για να βρίσκονται στη θέση που επέλεξαν μόχθησαν πνευματικά, σωματικά και οικονομικά. Προτάσεις: 1. Οι προσωποπαγείς θέσεις των ΣυΕΠ από τα ΚΕΣΥ να μεταφερθούν στις οικίες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και να είναι μόνιμες και όχι επί θητεία κάθε τέσσερα χρόνια. Ο λόγος είναι ότι ο θεσμός του Επαγγελματικού Προσανατολισμού απαιτεί συνέχεια και συνοχή, στηρίζεται στην εμπιστοσύνη που χτίζεται ανάμεσα στο Σύμβουλο και στους μαθητές, στους γονείς/κηδεμόνες και στην σχολική κοινότητα. 2. Οι θέσεις των ΣυΕΠ στις Διευθύνσεις, επιπλέον της μόνιμης θέσης, θα μπορούν να επανδρώνονται με επιπλέον προσωπικό με αποσπάσεις κατά περίπτωση, όπως και οι θέσεις των ΓΡΑΣΥΠ στις ομάδες σχολείων (και όχι απαραίτητα με εκπαιδευτικούς που έχουν οργανική θέση στις σχολικές μονάδες). 3. Να υπάρξει λειτουργικότερη και δικαιότερη ρύθμιση για τους εκπαιδευτικούς με εξειδίκευση στον Σχολικό Επαγγελματικό Προσανατολισμό που εργαζόταν στα ΚΕΣΥ καθώς είναι άδικο να παροπλίζονται και να αποκλείονται εκπαιδευτικοί με τα κατάλληλα τυπικά προσόντα από τις θέσεις των ΣΕΠ αλλά και από την εκπαιδευτική κοινότητα γενικότερα.