Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΛΟΥΒΑΤΟΣ (ΚΕΣΥ ΝΑΞΟΥ | 8 Ιουλίου 2021, 11:02
ΓΙΑ ΑΡΘΡΟ 85 (ΚΑΤΑΝΟΜΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΤΜΗΜΑΤΑ) Να επανεξεταστεί το πλαίσιο που προτείνεται, καθώς τα κριτήρια δεν είναι καθόλου σαφή και εγκυμονούν κινδύνους καταχρηστικής εφαρμογής του άρθρου και διάκρισης των μαθητών σε κατηγορίες. Η πρόβλεψη "Με την ίδια απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων πραγματοποιείται η κατανομή των μαθητών/τριών σε τμήματα, τα οποία πρέπει να είναι ισόρροπα" δεν αρκεί για την αποτροπή φαινομένων μη επιθυμητής κατηγοριοποίησης των μαθητών, λόγω της σχετικότητας της πρότασης αυτής. Το τι είναι ισόρροπο είναι τόσο σχετικό που μπορεί να καταστρατηγηθεί από λίγο έως κατάφωρα. Εν δυνάμει, αφήνεται ανοιχτό το περιθώριο να κατανεμηθούν οι μαθητές ακόμα και σε ξεχωριστά τμήματα αρρένων - θηλέων (ισόρροπα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν) ή ένα Τμήμα να συγκεντρώνει όλους τους μαθητές με γνωμάτευση εκπαιδευτικών δυσκολιών-αναγκών (για διευκόλυνση της λειτουργίας του σχολείου και του Τμήματος Ένταξης) ή οι αλλοδαποί σε ένα τμήμα, οι ημεδαποί σε άλλο (ισόρροπα θα μπορούσαν να βαφτιστούν) ή οι τάξεις να γίνονται "κέντρα διερχομένων" κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς με την παραμικρή αφορμή "μη επιθυμητής συμπεριφοράς μαθητών" κ.ο.κ. Τα κριτήρια θα πρέπει να γίνουν πιο συγκεκριμένα ή να αποκλειστούν κριτήρια που μπορούν να προκαλέσουν ανεπιθύμητα φαινόμενα όπως τα ενδεικτικά που αναφέρθηκαν. Οφείλουμε να είμαστε πιο διορατικοί σε τόσο ευαίσθητα θέματα δικαιωμάτων για να μην αναλωνόμαστε αργότερα στην αντιμετώπισή τους και εκτιθέμεθα διεθνώς.