Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Γιάννης Βλάχος | 8 Ιουλίου 2021, 13:25
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ 1. Ουσιαστική καθολική, εισαγωγική, περιοδική και ετήσια, επιμόρφωση ως βασική παράμετρο ενίσχυσης και βελτίωσης των εκπαιδευτικών και της ποιότητας του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου σε συνθήκες εργασιακής ασφάλειας, παιδαγωγικής ελευθερίας, συνεργασίας και συλλογικότητας 2. Αναβάθμιση του ρόλου του Συλλόγου Διδασκόντων στις αποφάσεις 3. Παροχή κινήτρων σε εκπαιδευτικούς που υλοποιούν προγράμματα εκτός διδακτικού ωραρίου: Οι ώρες διδασκαλίας των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν: • στα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Αγωγής Υγείας/Πολιτιστικών Θεμάτων/Σχολικών Δραστηριοτήτων • στην προτεινόμενη στο άρθρο 84 λειτουργία εκπαιδευτικών ομίλων, να συνυπολογίζονται στο εργασιακό τους ωράριο σύμφωνα με το πρότυπο λειτουργίας τους στα Εκκλησιαστικά, Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία ή να παρέχεται η δυνατότητα υπερωριακής απασχόλησης. ΚΕΝΤΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΙΑ (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Από ιδρύσεως των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις (με πιο πρόσφατη την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 που βασίζεται στο Νόμο 4713/2020, άρθρο 15) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετράται ως διδακτική σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού». Εξάλλου στο άρθρο 7 «Λειτουργία των Κ.Π.Ε. - Καθήκοντα των απασχολουμένων σε αυτά» της Υ.Α 83691/Γ7/2011 και της τροποποιητικής Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/2020, ρητά αναφέρεται ότι: «Κάθε εκπαιδευτικός του ΚΠΕ συμπληρώνει ωράριο 16 ωρών μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα….. Ως ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης μαθητών ή επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ανά ημέρα εργασίας ορίζονται οι επτά (7) διδακτικές ώρες, οι οποίες μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, να φθάσουν και τις δέκα (10). Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ συμπληρώνει οκτώ (8) αντίστοιχες ώρες μέσης εβδομαδιαίας διδασκαλίας μαθητών και εκπαιδευτικών και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου δώδεκα (12) ώρες. ……» Αλλά και στο προς διαβούλευση σχέδιο νόμου, στο άρθρο 16 «Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία» στην παρ. 2. αναφέρεται ότι: Ο ρόλος των Κ.Ε.ΠΕ.Α. είναι εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις εξής αρμοδιότητες: α) υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες …., β) εκπονούν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους… Οπότε προτείνεται η αποκατάσταση της κατάφωρης αδικίας με συμπερίληψη της υπηρεσίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α / Κ.Π.Ε. ως διδακτικής και την τροποποίηση -με προσθήκη των Κ.Ε.ΠΕ.Α. - του άρθρου 2 παρ.1 εδάφιο στ. ως εξής: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στα) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) ή σε Κ.Ε.Α. ή σε Κ.Π.Ε, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών” ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Συμπερίληψη της υπηρεσίας σε θέση Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης / Αγωγής Υγείας/ Πολιτιστικών Θεμάτων/Σχολικών Δραστηριοτήτων ως διδακτικής όπως αυτή είχε χαρακτηριστεί στην προκήρυξη των θέσεων με την Υ.Α. 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012). Προτείνεται προσθήκη στο άρθρο 2 παρ.1, νέου εδαφίου στδ ως εξής: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στδ) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Αγωγής Υγείας/ Πολιτιστικών Θεμάτων/Σχολικών Δραστηριοτήτων από την έναρξη ισχύος της Υ.Α. 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) έως την ημερομηνία εφαρμογής της νέας νομοθετικής ρύθμισης” ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΣΜΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ Συγκρότηση «Επιστημονικού Συμβουλίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία» στο Υ.ΠΑΙΘ., που θα έχει σκοπό τη χάραξη εθνικής στρατηγικής και εκπαιδευτικής πολιτικής με βάση τις διεθνείς δεσμεύσεις της χώρας.