Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Ιωάννης Κεβρεκίδης | 8 Ιουλίου 2021, 17:42
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων (Γυμνάσιο): 1) Κάθε κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων θα πρέπει να έχει χρονικό ορίζοντα τουλάχιστον ενός τετραμήνου και να εμπλέκονται όλοι οι μαθητές και με τους τέσσερις κύκλους στο σύνολο των σπουδών τους στο Γυμνάσιο. 2) Και οι δύο τομείς του τέταρτου κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία», δηλαδή οι “STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική” και “Επιχειρηματικότητα - Αγωγή Σταδιοδρομίας - Γνωριμία με επαγγέλματα” περιλαμβάνονται ήδη εμμέσως στο αναλυτικό πρόγραμμα της Τεχνολογίας. Για τον λόγο αυτόν, θα μπορούσαν να ενσωματωθούν μετά και από κάποιες εξειδικεύσεις στο μάθημα της Τεχνολογίας αυξάνοντας τη διδασκαλία της κατά μία ώρα εβδομαδιαίως. 3) Οι τομείς «Αγωγή Σταδιοδρομίας - Γνωριμία με επαγγέλματα» αποτελούν μέρος του Σ.Ε.Π. και θα πρέπει οι αναθέσεις τους να ακολουθούν την ιεράρχηση αναθέσεων που υπάρχει ήδη στον Σ.Ε.Π.. 4) Εισαγωγή/ προσθήκη στον 3ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ», τέταρτης επιμέρους Θεματικής με «γνωστικό αντικείμενο» τον Δημοτικό Χορό. Η προσθήκη της επιμέρους Θεματικής «Δημοτικός Χορός» θα αποβλέπει: α) Στη γνώση, ερμηνεία και ορθή διαχείριση στοιχείων της άυλης πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Στη χρήση διαφόρων διαπολιτισμικών μεθόδων εργασίας για ίση συμμετοχή όλων των ατόμων ανεξάρτητα από γλωσσικές ικανότητες ή άλλες δεξιότητες, επιθυμίες ή ανάγκες. β) Στη συνύπαρξη των μαθητών από διαφορετικές περιφέρειες της χώρας, καθώς και από διαφορετικές χώρες για να ευαισθητοποιηθούν έναντι των πολιτισμών και να τους δοθούν νέες προοπτικές πάνω σε γνωστά θέματα ιστορίας, λαογραφίας, αντίληψης ταυτοτήτων, κ.ά.. Στη συνεργασία και φιλοξενία μαθητών από και προς άλλα κράτη, για ανταλλαγές διαπολιτιστικών και διαπολιτισμικών στοιχείων, πληροφοριών, δραστηριοτήτων, εμπειρίας, τεχνογνωσίας, ορθών πρακτικών. γ) Στην ανάπτυξη πνεύματος αποδοχής και αλληλοϋποστήριξης μεταξύ των μαθητών μας, στην ανάπτυξη επαφής, φροντίδας και συμπαράστασης ευάλωτων οικογενειών των μαθητών μας. Στη βελτίωση των σχέσεων μεταξύ μαθητών όλων των τάξεων και στην ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο, μέσω σχολικών συνεργασιών. ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ για το μάθημα ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ (Γυμνάσιο): 1) Σύσταση ιδιαίτερων νέων θέσεων Συμβούλων Εκπαίδευσης για το μάθημα της Τεχνολογίας. 2) Θεσμοθέτηση/ ορισμός των κατάλληλων σχολικών χώρων ως «Εργαστήριο Τεχνολογίας» σε κάθε Γυμνάσιο (με τις προβλεπόμενες προδιαγραφές και τον απαιτούμενο εξοπλισμό), στο πρότυπο του εργαστηρίου Φυσικών Επιστημών. 3) Αύξηση των ωρών διδασκαλίας Τεχνολογίας στην Α΄ τάξη (από 1 σε 2), ως αναγκαίων για την αρτιότερη εκμάθηση του τεχνικού σχεδίου. ΠΡΟΤΑΣΗ για το Άρθρο 27 (Μισθολογικές διατάξεις): Οι Διευθυντές Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις να συμπεριληφθούν μισθολογικά στην παράγραφο ζζ (αντί της παρ. θθ), όπου εντάσσονται και οι Διευθυντές Μουσικών Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις και Καλλιτεχνικών Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις, κ.ά.