• Σχόλιο του χρήστη 'Ζάντζος Γιάννης' | 9 Ιουλίου 2021, 12:16

    Στο νομοσχέδιο, αν και ο στόχος του είναι να λαμβάνει υπόψη συνολικά τις προσπάθειες των εκπαιδευτικών για δια βίου μάθηση, είναι σαφές ότι το ίδιο το υπουργείο παιδείας δεν υπολογίζει και δεν μοριοδοτεί κάποιες δράσεις, επιμορφώσεις, … του ίδιου του υπουργείου. Αναλυτικά: 1) στο άρθρο 31, παράγραφος 2, βγ) επιμόρφωση, να προστεθεί η μοριοδότηση για επιμορφώσεις που γίνονται από φορείς εποπτευόμενους ή υπό την αιγίδα του υπουργείου παιδείας, όπως για παράδειγμα: ΟΕΠΕΚ (οργανισμός επιμόρφωσης εκπαιδευτικών), ΙΤΥΕ, προγράμματα «εκπαίδευση και δια βίου μάθηση, ... . Είναι επιβεβλημένο, αυτή η παράλειψη να διορθωθεί άμεσα μιας και μοριοδοτούνται συναφείς επιμορφώσεις, και επιπλέον, όπως προτείνει και το υπουργείο, τέτοιες επιμορφώσεις θα αποτελέσουν για παράδειγμα τη βάση για τη βιωσιμότητα της δομής πρόληψης και αντιμετώπισης φαινομένων όπως η σχολική βία και ο εκφοβισμός. 2) Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση τη δημιουργίας εκπαιδευτικού λογισμικού εκ μέρους των εκπαιδευτικών όπως αναφέρεται στο δ) viii) δημιουργία εκπαιδευτικού λογισμικού, ….. το οποίο πρέπει να συμπεριλάβει και λογισμικά αναρτημένα από τους εκπαιδευτικούς στο φωτόδεντρο. Εκτός από το γεγονός ότι το Φωτόδεντρο είναι ο Εθνικός Συσσωρευτής Εκπαιδευτικού Περιεχομένου για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αποτελεί την κεντρική e-υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας για την ενοποιημένη αναζήτηση και διάθεση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στα σχολεία, η αναγκαιότητα της συγκεκριμένης προσθήκης τεκμηριώνεται επιπλέον και ως εξής: Στο σχέδιο νόμου περιλαμβάνονται ρυθμίσεις όπως: «III) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΙ ΒΑΘΜΟΙ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: – Εμπιστοσύνη στους Εκπαιδευτικούς, Μεγαλύτερη Ελευθερία στην Οργάνωση της Διδασκαλίας…». Πολύ σωστή η διατύπωση, αρκεί βέβαια αυτό να λαμβάνεται υπόψη και στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών. Σημειώνω ενδεικτικά το εξής: Σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θέλουμε τον εκπαιδευτικό αυτόνομο επιστήμονα, σχεδιαστή εκπαιδευτικού υλικού, με μεγάλη ελευθερία στη διδασκαλία, να αξιοποιεί πολλαπλές πηγές (πολλαπλό σχολικό βιβλίο) όπως δηλαδή αναφέρεται και στην άφθονη βιβλιογραφία που σχετίζεται με την επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού. Στις επιμορφώσεις του υπουργείου παιδείας (για παράδειγμα Β επίπεδο) και στο θεωρητικό πλαίσιο, αναφέρεται, και είναι ευχής έργο, οι εκπαιδευτικοί να εφαρμόσουν στη διδακτική τους πρακτική αυτά τα οποία διδαχτήκαν και εφάρμοσαν στις διάφορες δράσεις και επιμορφώσεις που πρότεινε το ίδιο το υπουργείο (όπως για παράδειγμα η δημιουργία εκπαιδευτικών λογισμικών και αναρτήσεις στο φωτόδεντρο). Ότι ακριβώς δηλαδή «επιθυμεί» το νομοσχέδιο και έχουν εφαρμόσει οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί. Γιατί λοιπόν να αναιρεί αυτά για τα οποία προετοιμάζει τους εκπαιδευτικούς; Γιατί να μην μοριοδοτεί τα λογισμικά που έχουν αναρτήσει εκατοντάδες εκπαιδευτικοί στο φωτόδεντρο (όπως μας παροτρύνει το υπουργείο άλλωστε);. Τουλάχιστον, αν όχι 0,5 ανά ανάρτηση, έστω το ήμισυ, όπως μοριοδοτεί, και ορθώς, άλλα θέματα όπως τη συμμετοχή σε περιοδικά χωρίς κριτές.