• Σχόλιο του χρήστη 'Μ.Δ.' | 9 Ιουλίου 2021, 13:05

    Διδακτική Υπηρεσία Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων Για το Άρθρο 2 παρ.1 εδάφιο στ) Διδακτική υπηρεσία Στο προς διαβούλευση νομοσχέδιο δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική η υπηρεσία σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων, όπως αναφερόταν σε όλες τις προηγούμενες εγκυκλίους (προκήρυξη θέσεων, παράταση θητείας κ.λπ.), βάσει των οποίων οι εκπαιδευτικοί είχαν υποβάλει αίτηση και στελεχώσει τις αντίστοιχες θέσεις. Η παράλειψη αυτή καταστρατηγεί την ισότητα και το συνταγματικό δικαίωμα των Υπευθύνων στην αξιοκρατική επαγγελματική εξέλιξή τους! Το διδακτικό έργο των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων είναι σαφές και αναγνωρισμένο στην εκπαιδευτική κοινότητα και προσφέρεται ανελλιπώς μέσω ποικίλων εκπαιδευτικών δράσεων, ημερίδων, σεμιναρίων και επιμορφώσεων τόσο σε εκπαιδευτικούς όσο και σε μαθητές στα σχολεία στο πλαίσιο της υλοποίησης και υποστήριξης των Σχολικών Προγραμμάτων. Σύμφωνα με τα α) ΦEK 2314/ 10-8- 2012, άρθρο 8, β) ΠΔ 152/ΦΕΚ 240/Α/5.11.2013, άρθρο 12 και γ) ΥΠΕΘ, υπ. αρ. Φ20.1/220482 /Δ2/23-12-2017, κ.ά. η θέση των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Σχολικών Δραστηριοτήτων, περιλαμβάνει εκτός από την άσκηση επιμορφωτικού έργου στους εκπαιδευτικούς και διδακτικά καθήκοντα σε μαθητές/τριες. Ειδικότερα επισημαίνεται ότι: • Στο άρθρο 12 της Υ.Α 92998/Γ7/2012 (ΦΕΚ 2314/τ. Β΄/10-8-2012) «Προκήρυξη για την πλήρωση θέσεων Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων», με την οποία τοποθετήθηκαν οι Υπεύθυνοι το 2012, αναφέρεται ρητά στην παραγρ. 15 ότι η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετράται ως διοικητική, καθοδηγητική και διδακτική: «Οι Υπεύθυνοι μπορούν, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες διαδικασίες να μετατίθενται ως εκπαιδευτικοί, αλλά αναλαμβάνουν υπηρεσία στη νέα μετά τη μετάθεση τους θέση μετά τη λήξη της τριετούς θητείας τους. Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετρείται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης, καθώς και ως διδακτική. Επίσης, οι Υπεύθυνοι λαμβάνουν τις μονάδες μετάθεσης της πλησιέστερης σχολικής μονάδας» • Βασιζόμενοι στην προαναφερόμενη προκήρυξη του Υ.ΠΑΙ.Θ., οι εκπαιδευτικοί υπέβαλαν αίτηση το 2012 και πλήρωσαν τις αντίστοιχες θέσεις Υπευθύνων μέχρι και το 2021. • Επίσης στο ΦEK 2314/ 10-8- 2012, Αριθμ. 92998/Γ7 / ΥΠΑΙΘΠΑ, αρ. 10 παρ. 6 αναφέρεται ρητά ότι: «Οι Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων με την έγκριση του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ορίζουν δύο ή τρεις μέρες για τις επισκέψεις στα σχολεία για την παρακολούθηση, υποστήριξη, συντονισμό και αξιολόγηση των σχολικών προγραμμάτων». Επίσης, άρθ. 8, παρ. 2.2. «Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους […] επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για τις ανάγκες στήριξης των Σχολικών Προγραμμάτων και συνεργάζονται με Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητικές ομάδες». • Και η εκπαιδευτική νομοθεσία του 2015 (άρθρο 17 του ν. 4327/2015) προέβλεπε, επίσης, ρητά ότι: «Όπου στις διατάξεις του παρόντος άρθρου προβλέπεται διδακτική υπηρεσία, λογίζεται: α) η άσκηση διδακτικού έργου σε μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, β) οι άδειες κύησης, λοχείας, ανατροφής τέκνου, γ) η θητεία σχολικού συμβούλου, δ) η θητεία σε Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), ε) η θητεία σε θέσεις Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής, Υγείας, Πολιτιστικών θεμάτων και σχολικών δραστηριοτήτων, στ) η θητεία των υπευθύνων ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, ΣΕΠ, ΚΕΠΛΗΝΕΤ, ΕΚΦΕ και Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων». • Επιπλέον, στην ανακοίνωση Απόφασης του ΥΠΠΕΘ για την Παράταση της θητείας των Υπευθύνων η οποία έληγε «στις 31-08-2015, μέχρι την πλήρωση των σχετικών θέσεων, όπως θα προβλέπονται αυτές από νεότερες Υπουργικές Αποφάσεις» (ΥΠΕΘ Αρ. Πρωτ. 108401/ΓΔ4/7-7-2015) οι Υπεύθυνοι δεχθήκαμε να συνεχίσουμε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας, ανταποκρινόμενοι στις ανάγκες της υπηρεσίας, λαμβάνοντας υπόψη την ως άνω αναφερθείσα απόφαση με αρ. πρωτ. 92998/Γ7/10-08-2012 Υ.Α. (Β΄ 2314), όπου ξεκάθαρα αναφέρεται ότι «η θητεία των Υπευθύνων προσμετράται ως διδακτική». Διαφορετικά πολλοί θα είχαν επιλέξει το δρόμο της παραίτησης τότε. Ως εκ των ανωτέρω, θα πρέπει να συμπεριληφθεί η υπηρεσία σε θέση Υπεύθυνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων ως διδακτική, με σχετική προσθήκη στο άρθρο 2, παρ. 1, νέου εδαφίου στο στ) Διδακτική υπηρεσία ως εξής: «στδ) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε θέση Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων, Αγωγής Υγείας και Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχολικών Δραστηριοτήτων, καθώς και σε όποιο άλλο σημείο του νομοσχεδίου απαιτείται για την πλήρωση των θέσεων όλων των κατηγοριών (δομών και στελεχών εκπαίδευσης). Eπιπλέον, Για το Άρθρο 2 παρ.1 εδάφιο στ) Διδακτική υπηρεσία: Στο προς διαβούλευση νομοσχέδιο ορίζεται ως διδακτική μόνο η υπηρεσία σε σχολική τάξη (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας). Είναι άδικος ο διαχωρισμός της διδακτικής υπηρεσίας σε διδακτική υπηρεσία και διδακτική υπηρεσία σε σχολική τάξη (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας) και η αναγνώριση μόνο της τελευταίας, που τίθεται ως προϋπόθεση για τη συμμετοχή σε διαδικασίες επιλογής. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί με διδακτική υπηρεσία πολλών ετών, που κατά αυτόν τον τρόπο αποκλείονται από τη συμμετοχή στις διαδικασίες επιλογής λόγω του περιορισμού που τίθεται με τη διδακτική υπηρεσία σε σχολική τάξη. Η άσκηση αναγνωρισμένου διδακτικού έργου εκτός της στενής έννοιας των τεσσάρων τοίχων της σχολικής τάξης της Πρωτοβάθμιάς ή Δευτεροβάθμιας, π.χ. η άσκηση αναγνωρισμένου διδακτικού έργου σε Πρακτική Άσκηση Πανεπιστημιακού Τμήματος σύμφωνα με απόφαση Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος και της κείμενης νομοθεσίας με ποια λογική δεν ορίζεται ως διδακτική και κατά συνέπεια μηδενίζεται; Δεν είναι διδακτική υπηρεσία η διδασκαλία/άσκηση διδακτικού έργου σε περισσότερα και διαφορετικά σχολικά περιβάλλοντα και είναι μόνο η άσκηση διδακτικών καθηκόντων στη σχολική τάξη της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας είναι σημαντική; ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Στον ορισμό της διδακτικής Υπηρεσίας άρθρο 2 να προστεθεί: η άσκηση αναγνωρισμένου διδακτικού έργου σε οποιαδήποτε εκπαιδευτική βαθμίδα έχει αυτό ασκηθεί και όχι αποκλειστικά και μόνο στη σχολική τάξη της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. ΒΕΛΤΙΩΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: Στην μοριοδότηση της επιμόρφωσης Β1 επιπέδου στις Τ.Π.Ε. να γίνει προσθήκη μοριοδότησης για την παρακολούθηση επιμόρφωσης Β1 επιπέδου στις Τ.Π.Ε. (0,25 μονάδες),αφού δεν έχει ολοκληρωθεί η πιστοποίηση όσων επιμορφώθηκαν στο Β1 επίπεδο λόγω των lockdown και οι εξετάσεις αναβλήθηκαν.