• Σχόλιο του χρήστη 'Γεωργία Ματσούκα' | 9 Ιουλίου 2021, 18:54

    ΑΡΘΡΟ 17, παράγραφος 1: Οργάνωση και στελέχωση των ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ Ο νόμος προβλέπει ότι από τα δύο άτομα Δ/θμιας Εκπ/σης που θα στελεχώσουν τα ΚΕΠΕΑ το ένα να είναι ΠΕ04 και κατά προτίμηση Βιολόγος. Αν είναι έτσι υπάρχουν και άλλες πιο συναφείς ειδικότητες με το αντικείμενο όπως πτυχιούχοι Γεωπονίας τροφίμων και περιβάλλοντος, Περιβαλλοντολόγοι, Δασολόγοι, Διαχείρισης Περιβάλλοντος κλπ Θεωρούμε ότι πρέπει να παραληφθεί αυτή η αναφορά, διότι φωτογραφίζει μία ειδικότητα που δεν είναι η μοναδική που διαθέτει επιστημονική συνάφεια με το αντικείμενο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Εξάλλου η πρόταξη της ειδικότητας αυτής αφορά στα πολύ αρχικά βήματα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης(με ενασχόληση κυρίως με το φυσικό περιβάλλον), ενώ πλέον η καθιέρωση της Αειφορίας (λαμβάνοντας υπόψη και τους 17 στόχους της Αειφορικής ανάπτυξης)έχει δώσει εδώ και χρόνια στις Ανθρωπιστικές Επιστήμες πρωταγωνιστικό ρόλο (ηθικά διλήμματα, αξίες, στάσεις, παιχνίδια ρόλων κλπ). Στο πρόσφατο συνέδριο για τη STEAM εκπαίδευση, αναδείχθηκε η σχέση της Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με την STEAM, με τελικό συμπέρασμα ότι η Περιβαλλοντική εκπαίδευση – Εκπαίδευση για Περιβάλλον και Αειφορία είναι STEAM εκπαίδευση. Δεν μπορεί λοιπόν να μπαίνουν τέτοιοι περιορισμοί ως προς τις ειδικότητες που μπορούν να στελεχώσουν τα ΚΕΠΕΑ. Ταυτόχρονα, κάτι τέτοιο ουσιαστικά αφήνει μόνο μία θέση ελεύθερη από τις δύο που αναλογούν στη Δ/θμια Εκπ/ση, γεγονός που σαφώς μπορεί να αφήσει απέξω ικανούς εκπαιδευτικούς που μπορεί να έχουν για παράδειγμα ειδίκευση στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ετήσια επιμόρφωση κλπ). Από μόνη της η ειδικότητα ΠΕ04 και μάλιστα ως κόπτης δεν εγγυάται τα ποιοτικά χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας εκπαιδευτικός για να δουλέψει σε ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ.