• Σχόλιο του χρήστη 'Ι.Δ.' | 10 Ιουλίου 2021, 12:37

    Θέμα 1: Διδακτική προϋπηρεσία Υπευθύνων Σχολικών Δραστηριοτήτων Άρθρο 2, παρ. 1, στ. Διδακτική υπηρεσία Με μεγάλη έκπληξη και εύλογη απορία ...διαπιστώσαμε ότι στο προς διαβούλευση νομοσχέδιο δεν αναφέρεται η διδακτική υπηρεσία των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας/ Σχολικών Δραστηριοτήτων. Η εν λόγω παράλειψη αντιβαίνει στην αρχή της ισότητας και καταστρατηγεί το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα στην ίση μεταχείριση και αξιοκρατική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών στην επαγγελματική τους ανάπτυξη. Πολύ περισσότερο δε, όταν εκ των υστέρων αλλάζουν τα κριτήρια με βάση τα οποία έχουν ληφθεί αποφάσεις υπηρεσιακής εξέλιξης, όπως συμβαίνει στην περίπτωση αυτή, και πιο συγκεκριμένα: το ΦEK 2314/ 10-8- 2012, Αριθμ. 92998/Γ7 / ΥΠΑΙΘΠΑ, αρ.10 παρ. 6. , όπου ξεκάθαρα αναφέρονται τα παρακάτω και με βάση το οποίο μπήκαν οι συνάδελφοι σε διαδικασία κρίσης, ανέλαβαν τα καθήκοντά τους και συνέχισαν να παρέχουν υπηρεσίες και έργο (χωρίς επιπλέον επιμίσθιο θέσης ευθύνης) οι υπεύθυνοι Π.Θ., Π.Ε., Α.Υ./Σ.Δ.: i)«Οι Υπεύθυνοι ΠΘ με την έγκριση του Προϊσταμένου της οικείας Διεύθυνσης ορίζουν δύο ή τρεις μέρες για τις επισκέψεις στα σχολεία για την παρακολούθηση, υποστήριξη, συντονισμό και αξιολόγηση των σχολικών προγραμμάτων». ii) Επίσης, άρθ. 8, παρ. 2.2. «Κατά την διάρκεια του σχολικού έτους […] επισκέπτονται τις σχολικές μονάδες για τις ανάγκες στήριξης των πολιτιστικών προγραμμάτων και συνεργάζονται με Διευθυντές, εκπαιδευτικούς και μαθητικές ομάδες» και αρ. 12, παρ. 4. […] Η υπηρεσία των Υπευθύνων προσμετράται ως διοικητική και καθοδηγητική εμπειρία για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν. 3848/2010 για την επιλογή στελεχών της εκπαίδευσης καθώς και ως διδακτική. iii) η εκπαιδευτική νομοθεσία του 2015 (ΥΠΕΘ Αρ. Πρωτ. 108401/ΓΔ4/7-7-2015) προέβλεπε επίσης ότι λογίζεται «ως διδακτική υπηρεσία [ …] η υπηρεσία υπό την ιδιότητα […] του υπεύθυνου … πολιτιστικών θεμάτων στη διεύθυνση εκπαίδευσης (βλ. άρθρο 17 του ν. 4327/2015) iv) η ανακοίνωση Απόφασης του ΥΠΠΕΘ για την Παράταση της θητείας των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας/ Σχολικών Δραστηριοτήτων η οποία έληγε «στις 31-08-2015, μέχρι την πλήρωση των σχετικών θέσεων όπως θα προβλέπονται αυτές από νεότερες Υπουργικές Αποφάσεις». Στο σκεπτικό της ανωτέρω απόφασης πέραν της υπηρεσιακής ανάγκης να συνεχίσουν να παρέχουν έργο σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο το οποίο ορίστηκαν εξ αρχής, λαμβάνεται υπόψη η ως άνω αναφερθείσα απόφαση με αρ. πρωτ. 92998/Γ7/10-08-2012 Υ.Α. (Β΄ 2314) όπου ξεκάθαρα αναφέρεται ότι «η θητεία [...] προσμετράται ως διδακτική». Συνεπώς, η λήψη απόφασης αίτησης, αποδοχής και παροχής της υπηρεσίας των υπευθύνων Π.Ε., Π.Θ., Α.Υ./ΣΔ για τις ανάγκες της υπηρεσίας, καθώς με την ξεκάθαρη αναφορά στο ΦΕΚ ορισμού των καθηκόντων των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας/ Σχολικών Δραστηριοτήτων και ως διδακτικών στην απόφαση παράτασης, δεν υπήρχε διαφοροποίηση του πλαισίου και του καθηκοντολογίου της θέσης τους. v. H θέση Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας/ Σχολικών Δραστηριοτήτων περιλαμβάνει εκτός από την άσκηση επιμορφωτικού έργου στους εκπαιδευτικούς και διδακτικά καθήκοντα σε μαθητές/τριες (βλ. σχετικά: α) ΦEK 2314/ 10-8- 2012, άρθρο 8 β) ΠΔ 152/ΦΕΚ 240/Α/5.11.2013, άρθρο 12 γ) ΥΠΕΘ, υπ. αρ. Φ20.1/220482 /Δ2/23-12-2017, κ.ά. vi. Επίσης, διδακτικά καθήκοντα ασκήθηκαν και στο πλαίσιο των προβλεπομένων εγκυκλίων και διατάξεων, όπως για το «Κοινωνικό Σχολείο», τις «Θεματικές Εβδομάδες» και τις δράσεις για την ένταξη των παιδιών προσφύγων και των οικογενειών τους στις σχολικές κοινότητες, κ.ά. (Βλ. ενδεικτικά: Αρ.πρωτ.ΥΠΠΕΘ 187363/ΓΔ4/19.11.2014, ΘΕΜΑ: «Κοινωνικό Σχολείο:κλπ», Φ20.1/220482/Δ2/23-12-2017 : Υποστηρικτή και συμβουλευτική δράση στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της θεματικής εβδομάδας, και http://www.iep.edu.gr/el/syhnes-erotiseis-them-evth/o-rolos-ton-ypefthynon-sxolikon-drastiriotiton-kai-symvouleftikon-stathmon-neon-kai-ton-sxolikon-symvoylon-paidagogikis-efthynis κ.ά) Τονίζεται ότι σύμφωνα με το αρχικό ΦΕΚ Άρθρο 13, Υπουργική Απόφαση 92998/Γ7/2012 - ΦΕΚ 2314/Β/10-8-2012, Υ.Α.92998/Γ7/2012 :Καθορισμός των οργάνων, των κριτηρίων και της διαδικασίας επιλογής και τοποθέτησης των Υπευθύνων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων καθώς και των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, ως λόγοι και διαδικασία ανάκλησης της απόσπασης αναφέρεται ότι "1.Η τοποθέτηση των κατεχόντων θέσεις Υπευθύνων που προβλέπονται στο άρθρο 1 μπορεί να ανακληθεί, με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης, ύστερα από γνώμη του οικείου Π.Υ.Σ.Π.Ε. ή Π.Υ.Σ.Δ.Ε., εφόσον οι τοποθετηθέντες: α) επικαλούνται, εγγράφως και αιτιολογημένα, σοβαρούς προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους ή λόγους υγείας ή β) επιλεγούν ως στελέχη της εκπαίδευσης γ) ασκούν πλημμελώς τα καθήκοντά τους"-δεν αναγράφεται εδώ η εκ των υστέρων μη αναγνώριση των ως άνω διδακτικών ετών που διανύθηκαν στην υπηρεσία αυτή, όπως φαίνεται να γίνεται τώρα... Έτσι, καταδεικνύεται 1. ο εγκλωβισμός των υπευθύνων στην παρούσα υπηρεσιακή κατάσταση υφιστάμενοι/ες τις συνέπειες για την παροχή έργου σύμφωνα με την Απόφαση ορισμού τους και το καθηκοντολόγιό τους, (υπενθυμίζεται, χωρίς επιμίσθιο σε αντίθεση με άλλα στελέχη εκπαίδευσης), της συνεπώς άδικης μη προσμέτρησης των νόμιμα κτηθέντων ετών διδακτικής τους προϋπηρεσίας τους. Εκτιμώντας ότι η μη αναφορά/αναγνώριση των νόμιμα κτηθέντων ετών διδακτικής προϋπηρεσίας των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας/ Σχολικών Δραστηριοτήτων, έλαβε χώρα εκ παραδρομής στο προς διαβούλευση νομοσχέδιο, και θέτει ζητήματα διακριτικής μεταχείρισης εκ των υστέρων της εν λόγω θέσης ευθύνης σε σχέση με υπηρετούντες εκπ/κούς άλλων δομών εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι θα πρέπει να διορθωθεί το σημείο αυτό και η υπηρεσία σε θέση Υπεύθυνου Σχολικών Δραστηριοτήτων/ Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Πολιτιστικών Θεμάτων και Αγωγής Υγείας να συμπεριληφθεί και ως διδακτική στο άρθρο 2, παρ. 1, στο εδάφιο στ. Διδακτική υπηρεσία, προκειμένου να μπορούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε θέσεις Υπευθύνων ΣΔ, Π.Ε., Π.Θ. και Α.Υ. να διεκδικήσουν ισότιμα, δίκαια και αξιοκρατικά θέσεις στελεχών εκπαίδευσης. Θέμα 2: Στα άρθρα 21-24 "Οι Υπεύθυνοι Σχολικών Δραστηριοτήτων/ Π.Ε., Π.Θ., Α.Υ, τοποθετούνται στα Τμήματα Εκπαιδευτικών Θεμάτων των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης, υπάγονται διοικητικά στους προϊσταμένους των τμημάτων αυτών και εποπτεύονται στην άσκηση του έργου τους από τον Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης". Η διά νόμου υπαγωγή των υπευθύνων στους Προϊσταμένους Εκπαιδευτικών Θεμάτων θεωρούμε ότι έγινε εκ παραδρομής και θα πρέπει να συνεχίσει η διοικητική υπαγωγή τους στον/στην Διευθυντή/τρια Εκπαίδευσης. Αυτή η διατύπωση θα δημιουργήσει ποικίλες εμπλοκές γραφειοκρατικού χαρακτήρα και θα λειτουργεί ανασταλτικά ως προς το πνεύμα της αυτονομίας/ ευελιξίας/ συνεργασίας των εκπαιδευτικών δομών και της απρόσκοπτης επικοινωνίας και αλληλεπίδρασης μεταξύ τους. Θέμα 3: Θα πρέπει να υπάρξει πιο συγκεκριμένη περιγραφή της σχέσης των υπευθύνων με τις σχολικές μονάδες στην υποστήριξη της υλοποίησης των εργαστηρίων δεξιοτήτων, των ομίλων κ.ά. Ευχαριστώ