• Σχόλιο του χρήστη 'Πανταζή Πηνελόπη' | 10 Ιουλίου 2021, 17:46

    1) Επιλογή στελεχών: α) Τα συναφή με τη θέση του υποψηφίου στελέχους μαθήματα σπουδών προπτυχιακού επιπέδου θα πρέπει να μοριοδοτούνται. Κάθε μάθημα σημαίνει συνήθως 3*13=49 ώρες επιμόρφωσης. Αν κάποιος έχει εξεταστεί επιτυχώς σε 7 τουλάχιστον μαθήματα, θα μπορούσε να πάρει τα μόρια μιας επιμόρφωσης 300 ωρών. Είναι άδικο ένας υποψήφιος να μην μπορεί να μοριοδοτηθεί για Πανεπιστημιακές Σπουδές επειδή απλώς δεν πρόλαβε να πάρει το πτυχίο του κατά το χρόνο της προκήρυξης, και να μοριοδοτούνται απλά σεμινάρια και επιμορφώσεις. β) η συνέντευξη όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει για να διορίζονται σε υψηλές θέσεις τα "δικά μας παιδιά". Προτείνω την αντικατάστασή της με ψυχομετρικά τεστ και εξετάσεις σύνθεσης λόγου, προφορικού και γραπτού, μελέτης περιπτώσεων κλπ, τύπου Πανελληνίων εξετάσεων ή ΑΣΕΠ, προκειμένου να διαπιστωθεί η συγκρότηση και ο τύπος της προσωπικότητας του υποψηφίου. 2) Εκπαιδευτικοί όμιλοι- Μέντορες- Ενδοσχολικοί Συντονιστές: Μη αμειβόμενη εργασία. Απαράδεκτο. Η εργασία των εν λόγω εκπαιδευτικών θα πρέπει είτε να αμείβεται με υπερωριακή αποζημίωση, είτε να υπάρχει μείωση στο διδακτικό ωράριο. Σε κάθε περίπτωση οφείλετε να αναγνωρίσετε τις υπηρεσίες τους ως μέρος του διδακτικού τους ωραρίου. 3) ΑΞιολόγηση: Φαίνεται ότι κινείται σε θετικό πλαίσιο, αν και το εκπαιδευτικό έργο είναι πολύ δύσκολο να αποτιμηθεί λόγω της ιδιαίτερης και πολύπλοκης φύσης του. Επιπλέον, δεν μπορείτε να αξιολογείτε από τη στιγμή που δεν παρέχετε πρώτοι εσείς όλα τα απαραίτητα μέσα για να πραγματοποιηθεί αποδοτικό εκπαιδευτικό έργο (κτίρια, υλικοτεχνική υποδομή, σταθερό προσωπικό στις σχολικές μονάδες). Τέλος, ο αποκλεισμός για οκτώ έτη από επιλογές στελεχών σε συναδέλφους που θα αρνηθούν να συμμετέχουν στη διαδικασία της αξιολόγησης είτε ως αξιολογητές, είτε ως αξιολογούμενοι, συνιστά ξεκάθαρο εκβιασμό. 4) Κτίρια: Εξασφαλίστε ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΣ κτιριακές εγκαταστάσεις που να καλύπτουν ΟΛΕΣ τις εκπαιδευτικές ανάγκες. Δεν είναι δυνατόν να μιλάτε για ποιοτικό σχολείο τη στιγμή που μαθητές στοιβάζονται σε κοντέινερ, πρώην κυλικεία, αποθήκες ή αίθουσες χωρισμένες με γυψοσανίδες. Οι συνάδελφοι ΖΕΠ ψάχνουν κάθε ώρα χώρο για να κάνουν το μάθημά τους. Οι συνάδελφοι μουσικής κουβαλάνε τα μουσικά όργανα του σχολείου (αν υπάρχουν- κι αν υπάρχουν είναι δωρεές από το Σύλλογο Γονέων ή, ακόμη χειρότερα, κουβαλούν τα δικά τους από το σπίτι). Η τραπεζαρία του ολοήμερου στεγάζεται στους διαδρόμους. Διορθώστε αυτές τις τριτοκοσμικές καταστάσεις και μετά ελάτε να μιλήσουμε για καινοτομίες και αξιολογήσεις... 5) Χρηματοδότηση: Πολύ με προβληματίζουν οι φράσεις "και από άλλες πηγές" και "αυτονομία σχολικής μονάδας"... μας προετοιμάζετε για την αναζήτηση χρηματοδότησης εκ μέρους της σχολικής μονάδας μήπως, σύμφωνα με το -αποτυχημένο- αγγλοσαξονικό μοντέλο; 6) Εξετάσεις Στ Δημοτικού και Γ Γυμνασίου: Τόσες αξιολογήσεις ετοιμάζετε, δεν αρκούν για να βγάλετε συμπεράσματα για το επίπεδο των μαθητών; Θεωρώ τις εξετάσεις αυτές αχρείαστες. Προσθέτουν επιπλέον άγχος στους μαθητές και εργασιακό φόρτο στους εκπαιδευτικούς. 7) Σύνθεση τμημάτων: Το μοναδικό θετικό στοιχείο του νομοσχεδίου, αρκεί να μη λειτουργήσει αντίστροφα και δούμε δύο τμήματα ίδιας τάξης, στο ίδιο σχολείο, το ένα να "πετάει" και το άλλο να "σέρνεται"... 8) Αποκλείστε την ανάθεση μαθημάτων των ειδικοτήτων στους ΠΕ70. Φτάνει πια με αυτή την κοροϊδία. Ο καθένας να διδάσκει ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ το αντικείμενο στο οποίο έχει εκπαιδευτεί.