Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη 20 χρόνια στρατιώτης στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση | 10 Ιουλίου 2021, 22:44
Για άρθρα 16 και 17 (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) Πιστεύω ότι ο σχεδιασμός και η φιλοσοφία για την οργάνωση-λειτουργία-ρόλο των ΚΕΠΕΑ, είναι σε λάθος κατεύθυνση. 1. Οι εκπαιδευτικοί των ΚΠΕ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΕΛΕΧΗ. Δεν νομίζω ότι θα το ήθελαν άλλωστε. Όπως δεν θα είναι ούτε και τώρα με τα ΚΕΠΕΑ. Αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί είναι, που όμως επιλέγονται και κρίνονται με διαδικασίες αξιολόγησης και με κριτήρια, ΠΑΡΟΜΟΙΑ με αυτά των στελεχών. 2. Ο δε Υπεύθυνος του ΚΠΕ, επιλέγονταν πάντα με ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ-ΚΡΙΤΗΡΙΑ-ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της Π.Ο. Η διαφορά του ήταν στην άσκηση των ΕΠΙΠΛΕΟΝ διοικητικών και οργανωτικών καθηκόντων του και στο ότι έφερε το δικαίωμα(ΕΥΘΥΝΗ) της υπογραφής και συνεπώς λάμβανε το σχετικό επίδομα. Επίδομα Υπευθύνου που παραδόξως παραμένει το ίδιο, ενώ «αναβαθμίζεται» σε Προϊστάμενο. 3. «Όποιος αξιολογεί αξιολογείται» είναι η φιλοσοφία της αξιολόγησης στο νέο πολυνομοσχέδιο. Τα ΚΠΕ όμως, ΟΥΤΕ ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΝ, ΟΥΤΕ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΣΑΝ, ΟΥΤΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΟΥΣΑΝ ποτέ κανέναν. Ούτε μαθητές, ούτε εκπαιδευτικούς(επιμορφούμενους ή συνεργάτες), ούτε άλλες δομές. Ούτε και είναι φυσικά αυτή η «φιλοδοξία» τους. Άλλος είναι ο ρόλος, το έργο, τα καθήκοντα και η προσφορά τους στην εκπαίδευση. 4. Αντίθετα, τα ΚΠΕ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝΤΑΙ-ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ-ΕΠΟΠΤΕΥΟΝΤΑΙ χρόνια τώρα α) από το ΥΠΑΙΘ με την έγκριση των δράσεων-προγραμμάτων-σεμιναρίων τους β) από το ΥΠΑΙΘ με τον ετήσιο προγραμματισμό και τον απολογισμό του έργου τους γ) από το ΥΠΑΙΘ με την έγκριση του συγγραφικού-εκπαιδευτικού τους υλικού δ) από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ για την οικονομική τους διαχείριση ε) από το ΥΠΑΙΘ και τις ΠΔΕ παλαιότερα και πλέον από τους ΣΕΕ Αειφορίας, ως υπεύθυνους της παιδαγωγικής-επιστημονικής τους καθοδήγησης και του συντονισμού των δράσεών τους στ) από εξωτερικές εταιρίες αξιολόγησης, δύο φορές στα τελευταία 10 χρόνια ζ) από τα φύλλα αξιολόγησης των συμμετεχόντων στις δράσεις τους. 5. Ως και τον Ν.4547/2018, τα ΚΠΕ τοποθετούταν ιεραρχικά στην ίδια βαθμίδα με τις ΔΠΕ και ΔΔΕ. Τα ΚΕΠΕΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΟΝΤΑΙ κάτω από αυτές και μάλιστα ο Προϊστάμενος ΚΕΠΕΑ (που έχει δικαίωμα υπογραφής), καθίσταται στην ουσία υφιστάμενος των οργάνων τους (Εποπτών, Συμβούλων και Συμβουλίων, Υπεύθυνων ΠΕ-Σχ.Δρ.). 6. Τα ΚΠΕ είχαν ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ σχετικά με τη λειτουργία τους και το έργο που υλοποιούσαν. Πάντα υπό την εποπτεία και με την έγκριση του ΥΠΑΙΘ, είχαν αυτονομία στον προγραμματισμό, στο σχεδιασμό και στην υλοποίηση των δράσεων-προγραμμάτων-σεμιναρίων τους. Όπως επίσης είχαν αυτονομία και στον τρόπο, στις μεθόδους και στα μέσα της υλοποίησης των δράσεών τους. Αυτά ήταν πολύ ουσιαστικά στοιχεία, που διαφοροποιούσαν τα ΚΠΕ από ΟΛΕΣ τις υπόλοιπες δομές της εκπαίδευσης και που ΣΥΝΤΕΛΟΥΣΑΝ α) στην ευελιξία και στην ταχύτητα λήψης αποφάσεων β) στην αποτελεσματικότητα της λειτουργίας και υλοποίησης δράσεων γ) στην ελευθερία εφαρμογής καινοτόμων διδακτικών μεθόδων και καλών πρακτικών δ) στις δυνατότητες ΕΛΕΥΘΕΡΗΣ επιλογής συνεργασιών (η συνεργασία δεν μπορεί ούτε να επιβάλλεται ούτε να καθορίζεται με ποιόν και πώς θα γίνει) με άλλους εκπαιδευτικούς φορείς και δομές, ακόμα και με τον ιδιωτικό τομέα (πχ επιμελητήρια, εταιρείες, παραγωγούς κλπ). ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΣΥΝΕΠΩΣ ΝΑ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΚΑΙ «ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΑ ΣΗΜΕΙΑ», Α) όταν τα άρθρα και οι επιμέρους διατάξεις που αφορούν στα ΚΕΠΕΑ, ΑΛΛΟΙΩΝΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ ΚΑΙ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΚΠΕ. ΚΠΕ τα οποία λειτουργούσαν με επιτυχία τόσα χρόνια και τα όποια προβλήματα προέκυψαν, οφείλονταν στην υποστελέχωση και στην υποχρηματοδότησή τους, στην αποδυνάμωση του Τμήματος ΣΕΠΕΔ και στην υποβάθμιση των προγραμμάτων Π.Ε./Σχ.Δρ. στο σχολείο, Β) όταν εδώ και δύο χρόνια δεν προηγήθηκε ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΕΣΑ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ-ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ. Ούτε με την Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε., ούτε με τα ΚΠΕ, ούτε με τους ΣΕΕ Αειφορίας, ούτε με την εκπαιδευτική κοινότητα, ούτε με τους Δήμους που τα φιλοξενούν και τα συγχρηματοδοτούν, Γ) όταν το νέο πολυνομοσχέδιο προβλέπει μέχρι και ότι, Προϊστάμενος του ΚΕΠΕΑ μπορεί να επιλέγεται εκπαιδευτικός ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ με 12 χρόνια ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ υπηρεσίας, δηλαδή χωρίς ΚΑΜΙΑ ΘΗΤΕΙΑ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και χωρίς καν ΤΗΝ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΤΩΝ 8 ΕΤΩΝ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ που απαιτείται για τα μέλη της Π.Ο. ΠΡΟΤΕΙΝΩ 1. Την ΑΠΟΣΥΡΣΗ από το νομοσχέδιο των διατάξεων που αφορούν στη σύσταση των ΚΕΠΕΑ. 2. Τον ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟ τους σε Υ.Α. που θα ακολουθήσει, μετά από ειλικρινή και ουσιαστικό διάλογο με την Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. και τα ΚΠΕ.