Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Παναγιώτης | 11 Ιουλίου 2021, 01:47
Επειδή λέγονται πολλά οσον αφορά τη μοριοδότηση των μεταπτυχιακών ανάλογα με τα έτη σπουδών ή τις πιστωτικές μονάδες θέλω να επισημάνω: Πολλά μεταπτυχιακά παλιότερα ήταν μονοετή αλλά αυτό δεν είναι υπαιτιότητα αυτών που πήραν μέρος σε αυτά. Μπορεί ένα μεταπτυχιακό να ήταν μονοετές στη φοίτηση αλλά ολοκληρωνόταν με την πτυχιακή εργασία που διαρκούσε τουλάχιστον έξτρα ένα εξάμηνο και είχε περίπου τον ίδιο αριθμό μαθημάτων με ένα διετές μεταπτυχιακό ίσως μερικές φορές και περισσότερα (Πολλά διετή έχουν 9 μαθήματα χωρίς διπλωματική ενώ υπάρχουν πολλά μονοετή με 13 μαθήματα και υποχρεωτική διπλωματική εργασία). Άρα πολλά μονοετή είναι πιο εντατικά. Ένα διετές μεταπτυχιακό σήμερα μπορεί να ολοκληρωθεί χωρίς διπλωματική εργασία γεγονός που σημαίνει ότι οι φοιτητές αυτόι δεν έχουν ασχοληθεί με έρευνα σε πραγματικές συνθήκες. Τι μετράει περισσότερο λοιπόν και ποιος έχει ασχοληθεί με έρευνα περισσότερο σε αυτή την περίπτωση; Για τις πιστωτικές μονάδες έχω να διευκρινήσω τα εξής: Παλιότερα οι πιστωτικές μονάδες δεν έπαιζαν καθοριστικό ρόλο και δεν φρόντιζαν τα μεταπτυχιακά να δώσουν μεγάλη έμφαση σε αυτό. Γνωρίζω μεταπτυχιακό για παράδειγμα, που όταν τέθηκε το θέμα της μοριοδότησης ανάλογα με τις πιστωτικές μονάδες πριν μερικά χρόνια, άλλαξε τον κανονισμό του και από 90 τις έκανε 120 με τον ίδιο χρόνο σπουδών και μαθήματα. Αλλο πανεπιστήμιο δίνει 10 πιστωτικές μονάδες στο μάθημα και άλλο 4 για τον ίδιο χρόνο και κόπο μελέτης ή περίπου τον ίδιο. Εκτός αυτών η πρόσβαση στα παλιότερα και συνήθως μονοετή μεταπτυχιακά ήταν πολλή δύσκολη και απαιτούσε συχνά πολύ ανταγωνιστικές εξετάσεις για την εγγραφή σε αυτά. Άρα σύμφωνα με την εμπειρία μου, που οι ειδήμονες σε αυτόν τον τομέα μπορούν εύκολα να το εξακριβώσουν, οι πιστωτικές μονάδες είναι υποκειμενικό ζήτημα και εξαρτάται από πολλούς παράγοντες και δεν δείχνουν απαραίτητα την αξία του μεταπτυχιακού.