• Σχόλιο του χρήστη 'Άκης Σκούφας' | 11 Ιουλίου 2021, 09:00

    Δεν είναι μόνο η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχει προβληματικό σχήμα (μόνο να σκεφτεί κανείς ότι δεν παίζει ρόλο μονάχα ο σύμβουλος αλλά και ο διευθυντής, ο οποίος επίσης παρακολουθεί τις διδασκαλίες και κρίνει το παιδαγωγικό κλίμα, δες άρθρο 62 κά.). Είναι πολύ επικίνδυνες οι υπερεξουσίες που αποκτά ο διευθυντής της σχολικής μονάδας σε βάρος του συλλόγου από τον οποίο αφαιρούνται πάρα πολλές αρμοδιότητες. Ο διευθυντής αποφασίζει για την ανάθεση μαθημάτων (αρ. 94), την ανάθεση εξωδιδακτικών εργασιών (αρ. 95), την ενδοσχολική επιμόρφωση (αρ.90), τον ορισμό υποδιευθυντών (άρ.35, π.9), υπευθύνων για κάθε μάθημα/τάξη, μεντόρων, υπευθύνων μαθητείας στα ΕΠΑΛ (όλες αυτές είναι θέσεις που μοριοδοτούνται για τις θέσεις στελεχών, αρ. 87, 88, 89), αποφασίζει αν θα διεξαχθεί κάποια έρευνα στο σχολείο ή πρακτική άσκηση (μάλιστα εκπαιδευόμενων όχι μόνο σε δημόσια αλλά και σε ιδιωτικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, αρ.83), αποφασίζει ακόμα και για το ποιοι όμιλοι ενδιαφέροντος θα λειτουργήσουν και ποιοι εκπαιδευτικοί θα τους αναλάβουν (επίσης ρόλος μοριοδοτούμενος, αρ. 84). Επιπλέον, έχει την εξουσία να επιβάλλει πειθαρχική ποινή έγγραφης επίπληξης που ήταν αρμοδιότητα υπηρεσιακού συμβουλίου (αρ. 91). Στο Σχολικό Συμβούλιο αποστεώνεται τελείως η συμμετοχή της σχολικής κοινότητας και ενισχύεται αυτή του δήμου. Καταργείται η αλφαβητική κατανομή των μαθητών/τριών σε τμηματα για λόγους που ανοίγουν το παράθυρο για τη δημιουργία τμημάτων ελληνόφωνων και μη, για τμήματα αρίστων και μη... (αρ. 85). Στα Συμβούλια Επιλογής όλα τα μέλη είναι διορισμένα από την ηγεσία, δεν υπάρχει εκπρόσωπος εργαζομένων (άρ. 35). Μπορούν οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί να είναι υποψήφιοι για θέσεις στελεχών.(άρ. 27, 54). Καθιερώνει εθνικές εξετάσεις στην Στ δημοτικού και στη Γ γυμνασίου που προφανώς αποσκοπούν στην κατάταξη των σχολείων τουλάχιστον (αν όχι των εκπαιδευτικών) σε επιτυχημένα και μη (.αρ. 97).