• Σχόλιο του χρήστη 'ΓΙΩΡΓΟΣ' | 11 Ιουλίου 2021, 15:06

    Άρθρο 9 1) Κατάργηση των διακριτών κατηγοριών των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών ή αναπηριών που παραπέμπουν στο ιατρικό μοντέλο και έκδοση γνωματεύσεων που δίνουν έμφαση στη λειτουργικότητα του ατόμου μέσα από την ανάδειξη των δυνατών και αδύνατων σημείων (International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF) και όχι στην ετικετοποίηση και στο στιγματισμό. 2) Αποσύνδεση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (ΕΜΔ) από την πρόβλεψη των προφορικών εξετάσεων, καθώς αρκετά από τα παιδιά που λαμβάνουν ανάλογη γνωμάτευση έχουν δυσκολίες και στον προφορικό λόγο. 3) Αντικατάσταση της πρόβλεψης της προφορικής εξέτασης με εναλλακτικού – αντικειμενικού τύπου εξετάσεις όπως: ερωτήσεις πολλαπλών επιλογών, αντιστοίχισης, συμπλήρωσης κενού και σύντομης ανάπτυξης με διάθεση επιπρόσθετου χρόνου και κατάλληλης Υποστηρικτικής Τεχνολογίας (π.χ. μετατροπή κειμένου σε λόγο και αντίστροφα), κατά περίπτωση. Σε διαφορετική περίπτωση η προφορική εξέταση να βιντεοσκοπείται για την περίπτωση της επαναξιολόγησης.