• Σχόλιο του χρήστη 'ΑΛΙΑΚΙΖΟΓΛΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ' | 11 Ιουλίου 2021, 18:10

    άρθρο 159, κεφ Α’, περ. 8 άρθρο 25, παρ.1 & 4 Υπεύθυνοι Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού Με τον ν. 4547/2018: άρθρο 9,περ. γ) ιδρύθηκαν στα ΚΕΣΥ 140 οργανικές θέσεις «Εκπαιδευτικών όλων των κλάδων που υπηρετούν στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό οι οποίες πληρώθηκαν από εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων που τοποθετήθηκαν βάσει αποκλειστικά αντικειμενικών κριτηρίων με μοριοδότηση (τυπικά προσόντα, μόρια μετάθεσης). Σήμερα, στο θεσμό υπηρετούν περίπου 100 εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ πραγματοποιήθηκαν κανονικά μεταθέσεις που προβλέπουν την τοποθέτηση 28 ατόμων σε θέσεις ΣυΕΠ για το ακαδημαϊκό έτος 2021-2022. Το νέο νομοσχέδιο μετατρέπει τα ΚΕΣΥ σε ΚΕΔΑΣΥ με κατεξοχήν διαγνωστικό χαρακτήρα ως προς τις μαθησιακές ανάγκες εξοβελίζοντας τις υπηρεσίες Συμβουλευτικής στον Επαγγελματικό Προσανατολισμό που έως τώρα παρέχονται. Ταυτόχρονα, καταργούνται οι οργανικές θέσεις των Εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη Συμβουλευτική και τον επαγγελματικό Προσανατολισμό που υπηρετούν στα Κ.Ε.Σ.Υ., και τις οποίες καταλάβαμε έχοντας προηγουμένως εγκαταλείψει τις προηγούμενες οργανικές θέσεις που κατείχαμε, προκειμένου να συνεχίσουμε να θεραπεύουμε το θεσμό του Επαγγελματικού προσανατολισμού, μετά την κατάργηση των ΚΕΣΥΠ. Οι καταργούμενες οργανικές θέσεις αυτές, μετατρέπονται σε προσωποπαγείς θέσεις(Άρθρο 159) μεταβάλλοντας οριστικά και δυσμενώς την υπηρεσιακή μας κατάσταση και σχέση εργασίας. Επισημαίνεται ότι δεν υπάρχει πρόβλεψη αυτοδίκαιης μεταφοράς των θέσεων αυτών στα ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ. ή στην προηγούμενη οργανική θέση που κατείχαμε πριν την τοποθέτησή μας σε Κ.Ε.Σ.Υ ή τουλάχιστον την κατά προτεραιότητά τοποθέτηση μας, ακόμα και από τους υπεράριθμους σε οργανική θέση, σύμφωνα με την ειδικότητά μας, σε σχολική μονάδα, στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην περιοχή αρμοδιότητας του Κ.Ε.Σ.Υ. που έχουμε οργανική θέση. Η επαναφορά του επαγγελματικού προσανατολισμού στο χώρο του σχολείου είναι θετική αφού θεσπίζονται: 1. Η θέση υπευθύνου ΣΕΠ ανά Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 2. Η ίδρυση ενός γραφείου ΓΡΑΣΥΠ ανά ομάδα όμορων σχολείων. Στις παραπάνω θέσεις όμως προβλέπεται να τοποθετηθούν (αρ.25, παρ.1 & 4), έπειτα από απόσπαση με θητεία κατόπιν επιλογής, εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν «σε οργανική θέση σχολικής μονάδας της Δ/νσης εκπαίδευσης» (Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΔΔΕ) και σε οργανική θέση σε σχολική μονάδα της ομάδας (των όμορων σχολείων)» (Υπεύθυνοι ΓΡΑΣΥΠ).Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποκλείονται από τις νέες θέσεις πλήρως, άδικα και αναίτια οι ήδη υπηρετούντες Εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ, αφού λόγω της προσωποπαγούς θέσης στα ΚΕΔΑΣΥ δεν θα πληρούν τα παραπάνω κριτήρια της οργανικότητας. . Παράλληλα παρεμποδίζεται το δικαίωμα μας για επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη αφού αποκλειόμαστε τόσο από τις νέες θέσεις ΣΥεΠ όσο και από τις άλλες θέσεις των άρθρων 18,19,20,21,22,23,24,25 καθώς και από μελλοντικές επιμορφώσεις όπως π.χ. η Β2. Οι έχοντες επιμόρφωση, εκπαίδευση κατάρτιση και πολυετή εμπειρία επιμορφωμένοι και πεπειραμένοι εκπαιδευτικοί με Εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούν ήδη στα Κ.Ε.Σ.Υ. μένουν στο «ψυγείο» οδηγώντας σε σπατάλη πολύτιμου και αξιόλογου ανθρώπινου δυναμικού. Οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί μπορούν να υποστηρίξουν τους νεότερους συναδέλφους που θα στελεχώσουν τις νέες δομές επαγγελματικού προσανατολισμού σύμφωνα με το υπό διαβούλευση νομοσχέδιο Προτείνεται ο επανακαθορισμός του άρθρου 25 με τη διατύπωση: παρ.1: σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, αποσπάται εκπαιδευτικός με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, που υπηρετεί σε σχολική μονάδα ή σε άλλη Εκπαιδευτική Δομή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΚΕΣΥ, ΚΕΔΑΣΥ), παρ. 4: σε κάθε ομάδα όμορων σχολικών μονάδων, ιδρύεται ένα (1) Γραφείο Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΓΡΑ.ΣΥ.Π.), το οποίο στελεχώνεται από έναν (1) εκπαιδευτικό οποιουδήποτε κλάδου, ο οποίος υπηρετεί σε σχολική μονάδα της ομάδας ή ή σε άλλη Εκπαιδευτική Δομή της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης ή της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης (ΚΕΣΥ, ΚΕΔΑΣΥ). Με αυτό τον τρόπο οι εκπαιδευτικοί ΣΥΕΠ των ΚΕΣΥ θα έχουν το δικαίωμα να μπορούν να υποβάλλουν αίτηση απόσπασης στις θέσεις που ορίζονται στο άρθρο 25 του σχεδίου νόμου, τις οποίες ηθικό θα ήταν να τις λαμβάνουν κατά προτεραιότητα. Σε καιρούς οικονομικής ύφεσης, είναι παράλογη πολυτέλεια να μην αξιοποιείται το ήδη εξειδικευμένο προσωπικό, με εμπειρία 10 και 20 χρόνων και να αποσπώνται επιπλέον εκπαιδευτικοί για το ίδιο αντικείμενο. Τα σχετικά άρθρα του νόμου πρέπει να επανακαθοριστούν, ώστε οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη ΣΥΕΠ να μην παροπλιστούν σε προσωποπαγείς θέσεις χωρίς το αντικείμενο της ΣΥΕΠ και να μην τεθούν εκτός της εκπαιδευτικής κοινότητας γενικότερα. Παράλληλα πρέπει να διευθετηθεί το θέμα της οργανικότητας διότι απωλέσθησαν χωρίς δική τους ευθύνη.