• Σχόλιο του χρήστη 'Ελένη Δ.' | 11 Ιουλίου 2021, 20:33

    Διδακτική υπηρεσία στα ΚΕΠΕΑ συνέχεια των ΚΠΕ . Τόσο βάσει των παλαιότερων προκηρύξεων/νόμων/υπουργικών αποφάσεων του ΥΠΑΙΘ όσο και βάσει ουσίας*, η υπηρεσία σε ΚΠΕ/ΚΕΠΕΑ πρέπει να προσμετράται ως διδακτική. Προτεινόμενη τροποποίηση -με προσθήκη των Κ.Ε.ΠΕ.Α. του άρθρου 2 παρ.1 εδάφιο στ. ως εξής: “στ) Διδακτική υπηρεσία: στα) η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) ή σε Κ.Ε.Α. ή σε Κ.Π.Ε, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών”» «Η τρίτη προσέγγιση μέσα στην οποία γίνεται αντιληπτή η ΠΕ είναι η παιδαγωγική (Δασκολιά, 2005, σελ. 121). Αντίθετα με την εκπαιδευτική προσέγγιση, επίκεντρο της οποίας είναι ο μαθητής, στην παιδαγωγική προσέγγιση η έμφαση δίνεται στην διαδικασία. Πιο συγκεκριμένα, η ΠΕ γίνεται αντιληπτή ως ένα εκπαιδευτικό κίνημα το οποίο υιοθετεί μια παιδαγωγική με αρχές διαφορετικές από εκείνες της παραδοσιακής σχολικής εκπαίδευσης. Προωθούνται η ολιστική και συστηματική προσέγγιση της πραγματικότητας, η διεπιστημονικότητα, το άνοιγμα του σχολείου στη ζωή, η επίλυση πραγματικών προβλημάτων, η ενεργός συμμετοχή του μαθητή στη διαδικασία της μάθησης, η συνεργατική μάθηση, κ.α.» * Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στα ΚΕΠΕΑ (ΚΠΕ) όχι μόνο διδάσκουν αλλά διδάσκουν με παιδαγωγικές πρακτικές που είναι από καιρό αναγνωρισμένες στον εκπαιδευτικό χώρο, οι οποίες όμως δεν έχουν διαδοθεί για λόγους που σχετίζονται με τα προβλήματα και τους περιορισμούς του σχολείου και γι αυτό το λόγο η παρακολούθηση ενός προγράμματος από τους εκπαιδευτικούς αποτελεί και επιμόρφωσή τους.