Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη Μπριασούλη Άρτεμη | 11 Ιουλίου 2021, 22:33
Άρθρο 2 , παρ.1 , εδάφιο στ) Διδακτική υπηρεσία Α. Από την ίδρυση των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) και επί 28 έτη (1993-2020), όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΑΝ ΚΑΙ ΠΡΟΣΜΕΤΡΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΣΕ ΑΥΤΑ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ. Ακόμη και πρόσφατα με τους Νόμους 4547/2018 και 4713/2020(άρθρο 15) όπως και με την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-8-2020, η λειτουργία των ΚΕΑ/ΚΠΕ ΚΑΘΟΡΙΖΕΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ Υ.Α. 83691/Γ7/2011 (ΦΕΚ 1981/Β/07-9-2011). Σε αυτήν ρητά αναφέρεται ότι : •Άρθρο 2 παρ.3 «Τα έτη υπηρεσίας σε ΚΠΕ λογίζονται ως χρόνος υπηρεσίας στην οργανική θέση και Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΕΙΤΑΙ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με την οργανική θέση του επιλεγόμενου εκπαιδευτικού». •Άρθρο 7 παρ.3 «Κάθε εκπαιδευτικός συμπληρώνει ωράριο 16 ωρών μέσης εβδομαδιαίας ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ σε εκπαιδευτικά προγράμματα και εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικά προγράμματα. Ο υπολογισμός των ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ γίνεται βάσει της προϋπόθεσης για ταυτόχρονη απασχόληση δύο εκπαιδευτικών, ανά τμήμα και μέχρι του αριθμού των τριάντα (30) ΜΑΘΗΤΩΝ» •Άρθρο 7 παρ.3 «Ως ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης ΜΑΘΗΤΩΝ ή επιμόρφωσης εκπαιδευτικών ανά ημέρα εργασίας ορίζονται οι επτά (7) ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ, οι οποίες μπορούν, ανάλογα με την περίπτωση, να φθάσουν και τις δέκα (10). Ο Υπεύθυνος του ΚΠΕ συμπληρώνει οκτώ (8) αντίστοιχες ώρες μέσης εβδομαδιαίας ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου δώδεκα (12) ώρες». Β. Η εκπαιδευτική υπηρεσία διαχωρίζεται σε ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ και ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ. Έτσι άλλωστε υπολογίζεται και μοριοδοτείται σε όλες τις επιλογές-κρίσεις των εκπαιδευτικών. Εάν η υπηρεσία στα Κ.Ε.ΠΕ.Α./ΚΕΑ/ΚΠΕ ΔΕΝ είναι διδακτική, τότε θα έπρεπε τόσο στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο όσο και σε όλους τους προγενέστερους Νόμους και Υ.Α., να αναφέρεται ρητά ότι είναι ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ και να προσμετρείται ανάλογα. Όμως διοικητικά καθήκοντα, επιπρόσθετα των διδακτικών τους καθηκόντων, είχαν μόνον ο Υπεύθυνος και ο Αναπληρωτής Υπευθύνου των ΚΕΑ/ΚΠΕ (Υ.Α. 83691/Γ7/2011, άρθρο 7, παρ.3 «Οι δύο αυτοί εκπαιδευτικοί είναι επιφορτισμένοι ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΡΓΟ του ΚΠΕ»). Γ. Οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σήμερα στα ΚΠΕ, τοποθετήθηκαν σύμφωνα με την Υ.Α. 83691/Γ7/2011. Δηλαδή, ΤΟΣΟ ΟΤΑΝ ΑΙΤΗΘΗΚΑΝ ΝΑ ΑΠΟΣΠΑΣΘΟΥΝ ΣΤΑ ΚΠΕ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΕ ΑΥΤΑ, ΗΞΕΡΑΝ ΟΤΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΟΤΑΝ ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ. ΜΕ ΤΟ ΥΠΟ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ, ΟΡΙΖΕΤΑΙ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΑ, ΟΤΙ Η ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΟ 2011 ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΔΕΝ ΕΝΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ. Δ. Για ποιό λόγο ένας εκπαιδευτικός να θελήσει να τοποθετηθεί στα Κ.Ε.ΠΕ.Α., όταν η υπηρεσία του ΔΕΝ θα αναγνωρίζεται-προσμετρείται ως διδακτική? Υπάρχει συνεπώς κίνδυνος ΥΠΟΣΤΕΛΕΧΩΣΗΣ – ΔΥΣΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΑΝΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ των Κ.Ε.ΠΕ.Α. από την έναρξη κιόλας της λειτουργίας τους. ΠΡΟΤΑΣΗ Για τους παραπάνω λόγους, προτείνω τη ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ ΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΕ Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Ε.Α./Κ.Π.Ε. ΩΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ, με την τροποποίηση του άρθρου 2 παρ.1 εδάφιο στ. ως εξής: στ) Διδακτική υπηρεσία: Η άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολικές μονάδες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σε Ε.Κ., σε Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.) ή σε Κ.Ε.Α. ή σε Κ.Π.Ε, στις Δομές Υποδοχής για την Εκπαίδευση Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) που λειτουργούν στις μονάδες αυτές ή ως παραρτήματά τους, καθώς και σε Τμήματα Ένταξης (T.E.), προγράμματα παράλληλης στήριξης και σε προγράμματα για κατ’ οίκον διδασκαλία μαθητών”»