• Σχόλιο του χρήστη 'Μαρίνα Κ.' | 12 Ιουλίου 2021, 09:52

    Άρθρο 97: Προτείνω να ξανά σκεφτείτε και να καταργήσετε τις εξετάσεις σε εθνικό επίπεδο στην ΣΤ τάξη δημοτικού και Γ' Γυμνασίου. Πρώτων δίνεται η εντύπωση ότι θέλετε να προχωρήσετε σε κατηγοριοποίηση των σχολείων με βάση τις μαθητικές επιδόσεις. Δε θα αξιολογήσετε με αυτό τον τρόπο την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων. Και αυτό γιατί δε λαμβάνεται καθόλου υπ'όψη παράγοντες σημαντίκους για την επίτευξη των στόχων. Παράγοντες όπως κοινωνική και οικονομική καταβολή των μαθητών, πολιτισμικό κεφάλαιο, ατομικά χαρακτηριστικά κα. που αποδεδειγμένα επηρεάζουν την απόδοση των μαθητών και είναι ανεξάρτητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επίσης κρίνετε τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα μόνο σε δύο μαθήματα αμφισβητώντας τη χρησιμότητα και τη σημαντικότητα των υπόλοιπων μαθημάτων. Θέτετε με αυτό τον τρόπο όλο το βάρος της απόδοσης της σχολικής μονάδας στους μαθηματικούς και τους φιλολόγους στη δευτεροβάθμια και τους δασκάλους στην πρωτοβάθμια. Επίσης η επιτυχία των μαθητών και των σχολείων εν γένει δεν αφορά τους βαθμούς. Το σύστημά μας ήδη είναι βαθμό κεντρικό και βασισμένο στη βαθμοθηρία. Σας προτείνω να ξεκινήσετε μια μελέτη για το επίπεδο των φοιτητών ακόμα και σε σχολές υψηλόβαθμες. Σας πληροφορώ ότι μαθητές με υψηλές επιδόσεις στο σχολείο, ως φοιτητές δε γνωρίζουν πως να μελετούν, δεν έχουν κριτική σκέψη, δε μπορούν να επιχειρηματολογήσουν, να συνεργαστούν, να κάνουν μια απλή γραπτή εργασία και να την παρουσιάσουν με PowerPoint. Οι βαθμοί δε σημαίνουν απολύτως τίποτα. Σε άλλα στοιχεία πρέπει να εστιάσουμε στα σχολεία.