Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΝΙΟΡΔΟΣ | 12 Ιουλίου 2021, 11:27
Άρθρο 2 Στο άρθρο 2 (Ορισμοί) του σ/ν. δεν προβλέπεται η αναγνώριση της προϋπηρεσίας των υπηρετούντων σε ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΕΠ, ΓΡΑΣΥ, ΚΕΣΥ ως «διδακτικής», παρότι ίσχυε μέχρι τώρα και κατοχυρώνονταν από προηγούμενα νομοθετήματα (4777/18 κ.α.). Αυτό έχει σαν συνέπεια την «αναδρομική» δυσμένεια των εκπαιδευτικών «με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ» που υπηρετούν στα ΚΕΣΥ, αφού όταν τοποθετήθηκαν γνώριζαν ότι θα έχουν αναγνωρισμένη διδακτική προϋπηρεσία. Εξάλλου, τα καθήκοντα στις δομές αυτές περιλάμβαναν την διδασκαλία του μαθήματος ΣΕΠ, επισκέψεις και ενημερώσεις σε σχολεία, ομαδικές συμβουλευτικές, οργάνωση εργαστηρίων, εφαρμογή προγραμμάτων και δράσεων στις σχολικές μονάδες κ.α. με χαρακτήρα διδασκαλίας. Γι αυτό, ζητούμε να αναγνωριστεί ως διδακτική η υπηρεσία των υπηρετούντων στα ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ, ΓΡΑΣΥ, ΚΕΣΥ, διότι διαφορετικά αποκλειόμαστε από διεκδίκηση θέσεων στελεχών της Εκπαίδευσης. Άρθρο 25 Το σ/ν αναφέρει: «Σε κάθε Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποσπάται με τετραετή θητεία, ύστερα από επιλογή σύμφωνα με την απόφαση της περ. η` της παρ. 1 του άρθρου 26, ένας (1) εκπαιδευτικός οποιουδήποτε κλάδου με εξειδίκευση στη συμβουλευτική στον επαγγελματικό προσανατολισμό, που υπηρετεί σε οργανική θέση σχολικής μονάδας της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης..». Αυτό έχει σαν συνέπεια να μην μπορούμε οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ που υπηρετούμε με οργανική στα ΚΕΣΥ να διεκδικήσουμε αυτές τις θέσεις, αλλά και όλες τις άλλες που αναφέρονται στα άρθρα 18-25. Για αυτό ζητούμε η διατύπωση των άρθρων αυτών να προβλέπει τη δυνατότητα συμμετοχής μας, ανάλογα με το υπηρεσιακό καθεστώς που τελικά θα προβλεφθεί (με προσωποπαγείς στα ΚΕΣΥ, με οργανική στη ΔΔΕ, ή ότι άλλο). Άρθρο 159, παράγραφος 8. Αναφέρεται ότι «Για τα πρόσωπα που έχουν καταλάβει οργανικά θέσεις που καταργούνται σύμφωνα με το προηγούμενο εδάφιο συνιστώνται ισάριθμες προσωποπαγείς θέσεις, οι οποίες διατηρούνται στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. μέχρι τη με οποιονδήποτε τρόπο αποχώρηση του προσωπικού που τις κατέχει». Δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ παραμένουν εγκλωβισμένοι στα ΚΕΣΥ σε προσωποπαγή θέση, χωρίς ουσιαστικό αντικείμενο εφόσον οι υπηρεσίες ΣυΕΠ δεν θα παρέχονται πλέον στα ΚΕΔΑΣΥ, χωρίς δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης, υπηρεσιακών μεταβολών (μεταθέσεις κ.α). Αυτό, σε συνδυασμό με τις διατάξεις των άρθρων 2 (περί αναγνώρισης διδακτικής υπηρεσίας) και 18-25 (περί συμμετοχής στην επιλογή υπευθύνων όσων υπηρετούν σε σχολική μονάδα) έχει σαν αποτέλεσμα: 1. Τον «παροπλισμό» των πιο έμπειρων στελεχών στην ΣυΕΠ και 2. Την αδυναμία κάλυψης των νέων θέσεων (υπεύθυνοι ΣΕΠ και ΓΡΑΣΥΠ) με έμπειρα στελέχη αυξημένων προσόντων. Για το λόγο αυτό ζητάμε: 1. Να δοθεί η δυνατότητα όσων επιθυμούν να παραμείνουν σε προσωποπαγείς. 2. Όσοι δεν επιθυμούν, να μεταφερθεί η οργανική τους θέση στη ΔΔΕ. 3. Να καλυφθούν οι νέες θέσεις (ΓΡΑΣΥΠ, υπευθ. ΔΔΕ) κατά προτεραιότητα από τους ήδη υπηρετούντες στα ΚΕΣΥ (π.χ. με υψηλή μοριοδότηση της προϋπηρεσίας τους). 4. Σε καμία περίπτωση να μην χαθεί η εκπαιδευτική ιδιότητα των υπηρετούντων στα ΚΕΣΥ και να στερηθούν τη δυνατότητα επαγγελματικής εξέλιξης και υπηρεσιακών μεταβολών. 5. Να προβλεφθεί στον κανονισμό λειτουργίας των ΚΕΔΑΣΥ καθηκοντολόγιο για όσους παραμείνουν με προσωποπαγή σ’ αυτά (π.χ. παροχή υπηρεσιών ΣυΕΠ) σε ευάλωτες κοινωνικά ομάδες). Μεταβατικές διατάξεις Στις μεταβατικές διατάξεις να προβλεφθεί η παραμονή των εκπαιδευτικών με εξειδίκευση στη ΣυΕΠ στα ΚΕΔΑΣΥ για την παροχή υπηρεσιών ΣυΕΠ μέχρι την ίδρυση και στελέχωση των νέων δομών, ώστε να μην στερηθούν για ικανό χρόνο οι μαθητές, γονείς κ.λ.π. τη σημαντική αυτή υπηρεσία που τους παρέχεται.