Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη ΜΙΧΑΛΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ | 12 Ιουλίου 2021, 11:39
Επειδή για την επιλογή στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης παρατηρούνται αδικίες και παραβλέψεις θέλω να καταθέσω τα εξής: Καταρχήν να τονίσουμε ότι κάποιος που είναι κάτοχος διδακτορικού δεν σημαίνει ότι μπορεί να διοικήσει και μια σχολική μονάδα ή διεύθυνση. Γνωρίζουμε πολλούς με διδακτορικά οι οποίοι δεν μπορούν να διοικήσουν σχολεία και διευθύνσεις. Μπορείτε να ανατρέξετε και να ερευνήσετε αυτή την περίοδο αυτά που καταθέτω. Βέβαια αυτό δεν ισχύει για όλους τους κατόχους διδακτορικών. Οπότε θεωρώ ότι η μοριοδότηση των διδακτορικών είναι υπερβολικά υψηλή. Συνεπώς προτείνεται το εξής: 2. Το κριτήριο της επιστημονικής – παιδαγωγικής συγκρότησης αξιολογείται με τριάντα (30) μονάδες κατ` ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: α) Τίτλοι σπουδών: δέκα (10) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) διδακτορικό δίπλωμα αναγνωρισμένο ως συναφές με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015: επτά (7) μονάδες, αβ) διδακτορικό δίπλωμα, το οποίο δεν εμπίπτει στην υποπερ. αα΄ ή δεύτερο διδακτορικό δίπλωμα: πέντε (5) μονάδες, αγ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών αναγνωρισμένος ως συναφής με το αντικείμενο απασχόλησης, σύμφωνα με το άρθρο 9 του ν. 4354/2015: τέσσερις (4) μονάδες, αδ) μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών, ο οποίος δεν εμπίπτει στην υποπερ. αγ΄ ή δεύτερος μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών: τρεις (3) μονάδες, αε) τίτλος διδασκαλείου μετεκπαίδευσης: τρεις (3) μονάδες. Ο τίτλος διδασκαλείου προσμετράται μόνο για την επιλογή Διευθυντών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, αστ) δεύτερο πτυχίο πανεπιστημιακής ή τεχνολογικής εκπαίδευσης τετραετούς φοίτησης: τρεις (3) μονάδες, αζ) δεύτερο πτυχίο τεχνολογικής εκπαίδευσης διάρκειας φοίτησης μικρότερης των τεσσάρων (4) ετών: δύο (2) μονάδες, αη) επιτυχής αποφοίτηση από την Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Σ.Δ.Δ.Α.): δύο (2) μονάδες και αθ) τρίτο πτυχίο: δύο (2) μονάδες. Οι υπόλοιπες τρείς μονάδες που λείπουν από την πρότασή μας να κατανεμηθούν ως εξής: Από την παράγραφο β) Επιμόρφωση: τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, η πιστοποίηση Β΄ Επιπέδου να γίνει ξεχωριστή παράγραφος και μοριοδότητηση ως εξής: παράγραφος ζ) πιστοποίηση επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου στις Τ.Π.Ε. ή συμπερίληψη στον κατάλογο των επιμορφωτών Β΄ επιπέδου: μία (1) μονάδα και ζα) πιστοποίηση επιμόρφωσης Β1 επιπέδου στις Τ.Π.Ε.: 0,50 μονάδες. Το μέγιστο όριο μοριοδότησης είναι 1 μονάδα. Οι άλλες δύο μονάδες να κατανεμηθούν ως εξής: 3. Το κριτήριο της διδακτικής, συμβουλευτικής-καθοδηγητικής και διοικητικής-υποστηρικτικής εμπειρίας, αποτιμάται με εικοσιπέντε (25) μονάδες κατ` ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: α) Διδακτική υπηρεσία: οκτώ (8) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, Ε.Κ., Δ.Υ.Ε.Π., Σ.Δ.Ε., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ, σε ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. στο πλαίσιο του μεταλυκειακού έτους-τάξη μαθητείας, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ κύκλου, σε σχολές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), καθώς και σε Μεταλυκειακό Προπαρασκευαστικό Κέντρο: μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος και έως έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Επίσης παρατηρούμε ότι η συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια αιρετών του κλάδου δεν μοριοδοτείται λες και δεν πραγματοποίησαν οι αιρετοί ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΉ εργασία. Αντίθετα όμως κράτησαν την υπηρεσία σε υψηλό επίπεδο με αίσθημα συλλογικής ευθύνης και προσωπικής αξιοπρέπειας. Μάλιστα κάποιοι πήγαν αδίκως σε δικαστήρια επειδή επιτέλεσαν το καθήκον τους, ενώ δικαιώθηκαν στα δικαστήρια. Δεν μπορούμε να πιστέψουμε ότι ο αποκλεισμός της μοριοδότησης των αιρετών είναι ένα είδους τιμωρίας ή εκδίκησης αλλά μια εκ παραδρομής παράλειψη στην πρόταση της κα Υπουργού στο άρθρο 31. Για το λόγο αυτό και για να αρθούν οι αδικίες προτείνουμε να προστεθούν τα εξής στην παράγραφο ε) Διοικητική – υποστηρικτική εμπειρία: έντεκα (11) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, και συγκεκριμένα στην παρακάτω παράγραφο να προστεθεί ως εξής: εδ) άσκηση καθηκόντων προϊσταμένου νηπιαγωγείου ή ολιγοθέσιου δημοτικού σχολείου, υποδιευθυντή σχολικής μονάδας, Ε.Κ., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ., Σ.Δ.Ε., υπευθύνου τομέα Ε.Κ., προϊσταμένου Κ.Ε.ΠΕ.Α., υπεύθυνου λειτουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.), Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων (Σ.Ε.Π.), υπευθύνου Γραφείου Μειονοτικής Εκπαίδευσης, υπεύθυνου τμήματος μητρικής γλώσσας συντονιστικού γραφείου εκπαίδευσης του εξωτερικού ή συμμετοχή εκπαιδευτικού σε δευτεροβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο, ή η συμμετοχή εκπαιδευτικού στο Τοπικό Συμβούλιο Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης ή η συμμετοχή αιρετού εκπρόσωπου εκπαιδευτικών στα υπηρεσιακά συμβούλια(Παράλληλη συμμετοχή σε περισσότερα συμβούλια το ίδιο χρονικό διάστημα δεν μοριοδοτείται αθροιστικά. Για τη μοριοδότηση των αναπληρωματικών αιρετών μελών των συμβουλίων απαιτείται συμμετοχή τους σε πέντε (5) τουλάχιστον συνεδριάσεις ανά έτος): 0,50 μονάδες ανά έτος και έως τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Επειδή δεν μοριοδοτούνται οι συμμετοχές εκπαιδευτικών που ήταν υπεύθυνοι και πραγματοποιούσαν στην σχολική τους μονάδα καινοτόμα προγράμματα αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, αγωγής σταδιοδρομίας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και για να αρθεί η αδικία προτείνεται το εξής: γ) Συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα: έξι (6) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: γβ) συμμετοχή σε καινοτόμα εκπαιδευτικά προγράμματα ή δράσεις που χρηματοδοτούνται εν όλω ή εν μέρει από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ε.Ε.) ή διεθνείς οργανισμούς όπως Lingua, Σωκράτης, Comenius, Erasmus/Erasmus+, Leonardo da Vinci, eTwinning, Model United Nations (M.U.N.), European Youth Parliament (EYP), Euroscola, Βουλή των Εφήβων ή σε δράσεις κοινού ενδιαφέροντος ολιγομελούς ομάδας εκπαιδευτικών στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας εφόσον οδηγεί σε υλοποίηση δράσεων, συμμετοχή σε προγράμματα αγωγής υγείας, πολιτιστικών θεμάτων, αγωγής σταδιοδρομίας, περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας της σχολικής μονάδας: 0,50 μονάδες ανά πρόγραμμα ή δράση και έως τρεις (3) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο. Τέλος στην παράγραφο β) Επιμόρφωση: τέσσερις (4) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, και στην υποπαράγραφο ββ) προτείνεται το εξής: ββ) πιστοποιητικό ή βεβαίωση επιτυχούς ολοκλήρωσης προγράμματος επιμόρφωσης Α.Ε.Ι. συνολικής διάρκειας τριακοσίων (300), τουλάχιστον, ωρών ή εννεάμηνης, τουλάχιστον, διάρκειας: μισή (0,50) μονάδα ανά πρόγραμμα και έως μία (1) μονάδα κατ’ ανώτατο όριο.