Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Aρθρο 85 Δίνει πράσινο φως στη δημιουργία τμημάτων "καλών" και "ΚΑΚΏΝ" μαθητών, "ζωηρών" και ήσυχων, τμημάτων αποκλειστικά για παιδιά προσφυγικής ή μεταναστευτικής προέλευσης, Ρομά κοκ. Αντιτίθεται στην έννοια της συμπερίληψης που προβάλλεται από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, και αντιβαίνει σε μια σειρά δικαιωμάτων (μη διάκριση, ισότητα κ.α.) κατοχυρωμένων τόσο από Διεθνείς Συμβάσεις που έχει υπογράψει η χώρα όσο και από την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία και και το Σύνταγμα. Το μεγαλύτερο σφάλμα σε αυτό το άρθρο είναι παροχή εξουσιοδότησης στον διευθυντή του σχολείου να προβαίνει στις αλλαγές, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών της τάξης, του συλλόγου διδασκόντων, ακόμα και γνωμάτευση ψυχολόγου ή διατύπωση πρότασης από κοινωνική υπηρεσία, και κυρίως των ίδιων των παιδιών που στο κάτω κάτω τη δική τους ζωή και εκπαίδευση αφορά. Θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα να γίνεται αλλαγή τμήματος σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μόνο μετά από πλήρως αιτιολογημένη απόφαση του Συλλόγου διδασκόντων, μετά από ακρόαση όλων των εμπλεκομένων (εκπαιδευτικών του μαθητή, του ίδιου του μαθητή, ψυχολόγου...). Η προσωπική απόφαση από τον διευθυντή δεν συνάδει με τις δημοκρατικές διαδικασίες. Εξάλλου θα βρίσκεται διαρκώς υπό την πίεση (ή και όχληση) γονέων που θέλουν αλλαγή τμήματος του παιδιού τους ή εκπαιδευτικών που δεν τα βρίσκουν με κάποιον μαθητή, στις οποίες πόσο θα ανθίσταται; Όσο για το Λύκειο, εκεί μπορεί να ζητηθεί από τα ίδια τα παιδιά να αποφασίσουν πώς θα διαμορφωθούν τα τμήματα. Η αναφερόμενη στο άρθρο κοινωνική ένταξη δεν επιτυγχάνεται με διαχωρισμούς και αλλαγή τμήματος που έχει τελικά τιμωρητικό ή υποτιμητικό χαρακτήρα για το παιδί, αλλά με διαφορετικό τρόπο δουλειάς στην τάξη, με τη συμπερίληψη ως κεντρικό άξονα της παιδαγωγικής. Άλλωστε η τάξη, κάθε τάξη, ενός δημόσιου σχολείου είναι μια μικρογραφία της κοινωνίας στην οποία καλούνται τα παιδιά να μάθουν να ζουν και να είναι πολίτες της, να αποδέχονται κάθε ετερότητα και να την εκτιμούν, να αναπτύσσουν αλληλεγγύη... Γιατί κύριο έργο του σχολείου είναι η διαμόρφωση δημοκρατικών πολιτών. Οι μαθηματικοί τύποι και η κλίση των ρημάτων είναι τα επιμέρους.