• Σχόλιο του χρήστη 'Ρεα Δελβερούδη' | 12 Ιουλίου 2021, 12:29

    Αξιότιμη κυρία Υπουργέ, Σας παρακαλώ να λάβετε υπόψη σας τις εξής παρατηρήσεις Αρθρο 84. Πολύ θετικό βήμα η δημιουργία ομίλων. Θεσμοθετεί πρακτικές που ήδη γίνονται με διαφορετικούς τρόπους σε διαφορετικά σχολεία και δίνει ένα ενιαίο πλαίσιο. Θα πρέπει να διατηρηθεί όμως η συλλογική διαβούλευση γι' αυτούς τους ομίλους (συμβούλιο εκπαιδευτικών, σύλλογοι γονέων) και να μην ανατίθεται και επαφίεται η λειτουργία και ο χαρακτήρας τους στην κρίση ενός μόνο ατόμου, του Διευθυντή. Aρθρο 85. Σωστή επίσης, κατά τη γνώμη μου, η κατάργηση της αλφαβητικής κατανομής σε τμήματα, σε ευθυγράμμιση και με ευρωπαϊκές πρακτικές. (στη Γαλλία π.χ. κάθε χρόνο αλλάζει η δασκάλα και η σύσταση των τμημάτων στα δημοτικά, το αντίθετο άκρο, όχι και αυτό παιδαγωγικά ορθό, κατά τη γνώμη μου) Ωστόσο πρέπει να υπάρχουν δικλείδες ασφαλείας για τη λογική της νέας κατανομής που θα πρέπει να υπηρετεί σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές περί διαφοροποίησης και ποικιλότητας του μαθητικού πληθυσμού. Πρέπει δηλαδή η κατανομή να εμφορείται από τη μέριμνα για ισότιμη και ισόρροπη παρουσία στα τμήματα διαφόρων κατηγοριών μαθητών/μαθητριών (αγόρια/κορίτσια, Έλληνες/αλλοδαποί, παιδιά με ειδικές ανάγκες, κλπ.). Σε καμία περίπτωση η αλλαγή αυτή δεν πρέπει να καταλήξει σε δημιουργία τμημάτων 'επιλέκτων' και 'προβληματικών' μαθητών, παιδαγωγικά καταστροφική, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία και πρακτική. Αρθρο 97. Η καθιέρωση διαδοχικών πανελλαδικών εξετάσεων ήδη από το δημοτικό, παρά τον διαγνωστικό χαρακτήρα της, χρήσιμο για τη διοίκηση, θα ξαναφέρει την άγονη εντατικοποίηση, την άσκοπη ψυχική κόπωση μαθητών και γονέων και θα επιτείνει το φαινόμενο της παραπαιδείας, ήδη από το Δημοτικό. Θα πρέπει να γίνει επαναξιολόγηση της διάταξης.