Αρχική Δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με τίτλο «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις».ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣΣχόλιο του χρήστη nikolaos | 12 Ιουλίου 2021, 13:41
Εκκλησιαστική Εκπαίδευση. Διαβάζουμε στον τίτλο για αναβάθμιση της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης. Όταν διαβάζει κανείς τα άρθρα πραγματικά αναρωτιέται, τι είδους αναβάθμιση συνιστούν : α) το κλείσιμο εκκλησιαστικών γυμνασίων και λυκείων, β) το όριο μαθητών για τη λειτουργία των εκκλησιαστικών γυμνασίων και λυκείων (60-120), γ) οι εξετάσεις για την εισαγωγή μαθητών σε αυτά, δ) η κατάργηση οργανικών θέσεων των μονίμων καθηγητών σε αυτά. Ποιος γονέας θα στείλει το παιδί του σε ένα εκκλησιαστικό γυμνάσιο – λύκειο, που ανά πάσα στιγμή θα μπορεί να κλείσει και το παιδί θα πρέπει να αλλάξει σχολικό περιβάλλον? Ποιος γονέας θα εμπιστευτεί ένα εκκλησιαστικό γυμνάσιο – λύκειο που όλοι οι καθηγητές θα είναι αποσπασμένοι? Αν αυτό που νομοθετείται δεν είναι ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΩΝ, τότε τι είναι? Που είναι η αναβάθμιση? Τα όρια των μαθητών που τίθενται 60 για γυμνάσιο και 60 για λύκειο, σύνολο 120 για γυμνάσιο – λύκειο, το γνωρίζεται με βεβαιότητα ότι δεν θα επιτευχθούν. Τα σχολεία θα κλείσουν. Αυτό θέλετε? Σε ποια άλλη βαθμίδα εκπαίδευσης τίθενται τέτοια όρια? Πως η εκκλησία δέχεται να ισχύουν μόνο για αυτή αυτά τα μέτρα? Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος που αντιμετωπίζονται μαθητές και καθηγητές αυτών των σχολείων. Οι μαθητές θα υποστούν βίαιη αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος και θα πρέπει να βρουν σύντομα άλλο σχολείο μιας και όλα τα εκκλησιαστικά θα κλείσουν. Οι καθηγητές θα βρεθούν στην γενική εκπαίδευση χωρίς καμία μέριμνα για το που, λες και είναι νεοδιόριστοι να καλύπτουν ώρες από άκρη σε άκρη σε κάθε νομό. Στον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να γνωρίζετε ότι υπάρχει το «σύνδρομο των επιβιωσάντων» (διαβάστε να δείτε τι είναι), για αυτό και όλες οι εταιρείες, όταν μειώνουν το προσωπικό τους, φροντίζουν ώστε όσοι φεύγουν να έχουν είτε οικονομική βοήθεια, είτε στήριξη για να βρουν άλλη εργασία. Αυτά τα κάνουν, όχι για την «ψυχή της μάνας τους» οι εταιρείες, αλλά γιατί γνωρίζουν ότι ο αντίκτυπος της συμπεριφοράς της εταιρείας στους εναπομείναντες εργαζόμενους αλλά και στους πελάτες – καταναλωτές, θα είναι τεράστιος, θα δυσφημίσει την εταιρεία και θα δημιουργήσει ένα καθοδικό σπιράλ μείωσης παραγωγικότητας και αποδιοργάνωσης λόγω του συνδρόμου του επιβιώσαντος. Εσείς σαν εκκλησία θα έπρεπε να μεριμνήσετε τόσο για τους υπάρχοντες μαθητές, όσο και για τους καθηγητές σας. Οι μεν μαθητές να ολοκληρώσουν τον κύκλο των σπουδών τους σε γυμνάσιο και λύκειο και οι καθηγητές να διατηρήσουν την οργανική τους θέση σε αυτά τα σχολεία ή τέλος πάντων να τους εξασφαλίσετε ότι στα 50-60 τους χρόνια δεν θα υποστούν την μεταχείριση ενός νεοδιόριστου που γυρίζει 5 διαφορετικά σχολεία σε όλο το νομό για να συμπληρώσει ώρες. Όσοι συναναστρέφονται μαζί σας αλλά και όσοι παρακολουθούν τα εκκλησιαστικά πράγματα κρίνουν από τις πράξεις σας και όχι από ανέξοδες θεωρίες περί «αγάπης, αλληλεγγύης και ανθρωπιάς». Στην πράξη πρέπει να δείξετε ότι συμπεριφέρεστε σαν χριστιανοί και όχι στα λόγια. Σε ότι αφορά τις εκκλησιαστικές ακαδημίες, επιδίωξή σας θα πρέπει να είναι οι Ιερείς να φοιτούν στις θεολογικές σχολές για να μην έχουμε τα σημερινά φαινόμενα να μην μπορούμε να ξεχωρίσουμε πότε θα πρέπει να πηγαίνουμε στο γιατρό και πότε στον ιερέα. Με τις εκκλησιαστικές ακαδημίες δεν θα πετύχετε το σκοπό της επιμόρφωσης του κλήρου. Το εκκλησιαστικό λύκειο και με μειωμένη βάση η θεολογική σχολή ήταν η λύση που έπρεπε να επιδιώξετε. Ένα σχόλιο για το νομοσχέδιο. Η μεταρρύθμιση που λείπει από το δημόσιο σχολείο και πρέπει να γίνει άμεσα, είναι μη μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τάξη. Χωρίς μείωση ώστε ο καθηγητής να μπορεί να ασχοληθεί με τους μαθητές του, καμία βελτίωση της εκπαίδευσης δεν μπορεί να επιτευχθεί.